Iller iFokus

Iller

Etikettförsäkringsfrågor
Läst 3111 ggr
Missy
0

bästa illerförsäkring?

Vilken illerförsäkring rekomenderar ni? Vad kostar den per år?

Borgarn
0

Vad jag vet så är det bara Agria som har försäkring för illrar just nu, vilket är rätt dumt, för då blir det ju ingen konkurrens…
Men jag tycker agria är ganska bra, men tycker att försäkringen borde vara högre än upp till 10.000 kr.  Det kostar 500kr/år .

ferretgirl
0

Det är bara Agria som har försäkring för iller, vilket jag tycker är helt fel. Det borde finnas fler så att dom får lite konkurens, det fanns ett annat bolag som jag tror heter Scandia försäkring som hade till iller innan. Det är orättvist att det finns flera bolag som försäkrar hund och katt och andra djur, men bara ett ynka som försäkrar iller. Här borde det bli bättring tycker jag.

klarsferrets
0

Agria har den bästa illerförsäkringen . det kostar runt 500-600 per år beroende på inköp priset.

du/ni kan kontakta mig om ni vill jag är tipps-ombud för agria  jag har 0705095574

emoflickan
0

Instämmer med #1 och #2. För ett par år sen när jag precis skaffade albin så fanns det ju ett annat bolag. när jag fick räkningen för andra året så var det bara agria kvar och dom hade DUBBLAT priset. helt sjukt. och att gränsen ligger på 10.000 känns ju i plånboken. Jag tror att Albins förra period var uppe i över 20.000 så det är inge kul om det händer något. Jag skulle gärna betala mer än 5-600 om dom kunde höja taket lite.

klarsferrets
0

det beror på vad inköps priser liger på för illern .

Nettan
0

Hur kan det ha med inköpspriset att göra?
Hur påverkas det för vanliga bonnkatter, som skänkes bort i parti och minut? Deras försäkring påverkas ju inte.

klarsferrets
0

#6 jo om man tittar på vetrinäes kostnad så skiller det sig och vist ska det skiljas det är ju samma sak som hem o bil försäkring har du nu köppt ex en bil för c:a 5000 kr o den blir stulen ja då kan man ju inte få ut mer än vad den har kostat dig.

på djur är det vetrinärs sidan man ska titta på det fint stilta ex du köper en iller för 3000 och det händer den något o du måste tyverr avliva den. Då får man tillbaks 3000 av försäkringen du kan ju inte få mer än vad du betalat.

hoppas jag förklarat mig så ni förstår.

AmmiG
0

#5 Veterinärvården på max 10.000:- / 100 dagars period, påverkas väl inte av inköpspriset?

Borgarn
0

Men det där gäller väl bara om Illern är livs-försäkrad? Det är väl fortfarande 10.000 som är max gränsen?

Faxlin
0

Jag tror klarsferrets har fått för sig att ni pratar om livförsäkringen. Och där stämmer det hon säger.

Men eftersom ni pratar om veterinärvårdsdelen så stämmer det ni säger. Förrutom att det gäller per år, inte 100 dagar.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Lätt att man missar saker. Eftersom det finns 2 delar i just illerns försäkring. Då man kan välja det ena eller båda. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sabina-old
0

Jag har också Max försäkrad i agria.

AmmiG
0

#10 Du har givetvis rätt. Blandade ihop det med självrisken, som löper i 100 dagars perioder.

Tänkte först kopiera det som stod om veterinärvårds försäkring, men länkar istället, www.agria.se , välj Smådjur, sedan Försäkring, eftersom dom har mycket läsvärt på sin sida.

Skulle inte AGRIA kunna finnas med bland länkarna? Dom har ju även en del om sjukdomar, hälsa, skötsel, mm. på sin sida.

delete
0

hittade denna sida med försökring för iller men tycker att agria verkar bäst ändå… så när det blir aktuellt med iller för mig så ska jag välja agria…

förhoppnigsvis så dröjer de inte så länge till innan jag har en iller här hemma Skrattande  http://web.telia.com/~u85119530/innehall/Forsakr.html

sarae
0

Agria är i dagsläget det enda försäkringsbolag som försäkrar iller… så det e inte så mycket att välja på… ;)

Guteillern
0

#14 Länken du hittat är en privat hemsida, när du klickar på Sveland eller AGRIA så förflyttas du till en annan plats på samma hemsidan, inte till försäkringsbolagens egna websidor. 

Vad jag vet, så upphörde Sveland med illerförsäkringar för några år sedan.

Mvh /Ammi

delete
0

#16 jo det e sant att man bara förflyttas runt på samma sida men jag trodde svealand fortfarande hade för iller o jag jämförde de som stod där…..

men tack iaf tråkigt när folk inte kan uppdatera sina sidor hur ska man då veta vad som gäller??

ferretgirl
0

Tack och lov att det är fler än jag som tycker att det här med att det bara är Agria som har illerförsäkring att det totalt snedveridet. Det borde var minst ett par bolag till som har försäkring för iller, det som sagt ingen konkurens, och Agria kan ta vad dom vill för sina försäkringar.

Guteillern
0

#18 Du är inte ensam, jag/vi hade tänkt byta till Sveland. /Ammi

Sara
0

Ja, det borde vara fler bolag som har illerförsäkring. Men eftersom är det så måste det ju finnas en orsak?! Personligen tror jag inte att det är lönsamt för dem att ha just illerförsäkring. (Tänker på mina egna veterinärbesök för illrarna.)

Att Agria har det beror nog mkt på att de i princip försäkrar alla smådjur. En servicegrej helt enkelt. Själv har jag alltid använt Agria till alla mina olika djur.

Sara

ferretgirl
0

#19# Sveland har jag provat, när jag ringde dom för ca 4 månader sedan så tog dom inte iller och planerade hellre inte att ta in iller igen i sin försäkring. Har även ringt ett halv dussin andra bolag, men alla säger att man ska ringa Agria.

Sarah
0

Det kan ju inte vara lönsamnt att försäkra illrar… 500 per år är ganska lite tycker jag… Betalar alltså tretusen om året och de har väl lagt ut 30000 minst på tre år. Så skyll på mig om ni tycker att premien är hög;)

rosapussbanan
0

betalar man 500 om året och har en "självrisk" på 10 000? :O

emoflickan
0

man betalar ca 500 per år och då ersätter agria upp till 10 000 per försäkringsår. Självrisken är 600 kr.

ViktorMarina
0

nej nej, försäkringen kan maximalt ersätta 10 000:-/år. Såhär räknar man:

Om veterinärbesöket kostar 5000:-, så betalar du de första 600:- sen 20% av resterande belopp. Resten ersätter Agria.

Så alltså, 5000-600= 4400:-. 20% av 4400=880:-. Du betalar alltså 600+880=1540:-. Agria ersätter resten.

Och det där med att de inte ersätter mer än 10 000:- innebär att om veterinärvården blir så dyr att Agrias del blir mer än 10 000:-, så betalar de inte ut mer till dig förrän nästa försäkringsperiod (1 år från det datum du inledde försäkringen).

TanjaS
0

JAG HAR KVAR SVEA PÅ SWELAND.
Nu för tiden kan man bara försäkra sina illrar på Agria mig veterligt men vi gamla stofiler få ha kvar våra illrar där… 

Men då är självrisken 900 spänn, men betalar bara 290 per år för denna försäkring.  så måste säga att AGRIA är lite bättre… Lite dyrare försäkring men billigare självrisk!