Två töser omplaceras
Två Norrskens töser söker ett gemensamt hem.
Maggie och Aiko kom till oss den sista december. Dem skulle få bo här i ca. 3 månader men det har blivit förlängt av personliga själ.
Nu har deras ägare tagit det svåra men osjälviska beslutet att dem ska få komma till ett nytt hem.
Norrskenets Sun
Betyder: Sol
Maggie är pastell semiangora född 2010-04-28, så ung och fräsch än ;)
Hon är en framåt tös som kommer fram först, hon kan test naffsa när hon blir osäker, en dam man ska vinna hennes förtroende.
Norrskenets Noor
Betyder: Lysa
Aiko är albino semiangora, kullsyster till Maggie.
Hon är en blyg men hel lugn tös som gärna myser en stund i famnen.
Denna tös är inte valphage-säker har jag fått erfara efter att försökt fått ihop min flock med dem och det kan vara bra att veta.
Töserna vaccinerades 25/10 -11 och dem är båda kastrerade.
Maggie och Aiko flyttar endast till samma hem då dem är ett syskonpar som varit ihop nästan hela livet och ett sådant par vill jag inte sära på och bara till ett hem som antingen har eller har haft iller då det är väldigt viktigt för dem att få stanna livet ut.
Hemmet är viktigare än pengar så en symbolisk summa på 1000:- för båda. Finns i Timrå, strax norr om Sundsvall.
Det som medföljer: deras transport bur, vaccinationskort, stam info papper och selar om deras ägare hittar igen dem.
Omplacerings kontrakt kommer skrivas mellan mig och nya ägaren. Maggie och Aiko´s ägare vill även ha mailkontakt med nya ägaren.
Hoppas jag inte glömt något

önskar dessa söt töser all lycka =)
Jag vill ju ha dom här brudarna! 2 till Marcellos :) Men kan inte nu…:(
Sajtvärd på Iller.ifokus

#6 Som jag skrev i den andra tråden "syskonomplaceringar" is the shit :D
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

puffar för töserna

#5 Erika, Det är dem värda :)
#6 Jossan, tråkigt :(
Men du sa ju att du inte skulle skaffa valp nu utan en omplacering, här har du ju två kanon tjejer, kull syskon med Marcello dessutom, kan ju inte bli bättre ;)
#7 Håller faktiskt med :)

Go for it jossan =)
Jag vet, jag vill ju ha en till egentligen men med tanke på vad som komma skall om bara drygt en månad får jag nog lugna mig lite och se hur det blir först och främst ;) och det är just pga att de är marcellos syskon som jag vill ha dom :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

#11 oj är det bara 1 månad kvar nu? Lycka till =)
Gahh… om denna annons bara hade dykt upp om ca 4 år istället hade jag varit sjukt intresserad (jag får inte ha iller för min mor när jag bor hemma…)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

11. Redan? :) Töserna skulle säkert trivas hos er och grabbarna
#13 Töserna flyttar endast till ett hem som antingen har haft eller har iller :) Kan ev. sträcka mig till ett hem som verkar stabilt och som jag fått förhöra riktigt och träffat plus som träffat en hel del illrar.
Japp, bara 6 veckor kvar så måste hålla mig i skinnet trots alla härliga omplaceringar ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#15 men OJ OJ OJ vad tiden rusar. om 6 veckor vill ve se bebis bilder då =)
#16 den chansen är nog inte speciellt stor ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Pssst emma. har du satt upp lapp om detta på arken?

#18 Både på arken och djurkompaniet.
Putt för dessa söta töser :)

Putt för töserna :)

puffar lite till
Hej!
Jag är interreserrad om du har de kvar. Och vart bor du? :)
#22 Det står i första inlägget :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

töserna finns i timrå norr om sundsvall och detta står i annonsen =)
Jag är mycket intresserad av dessa fina töser! Enda nackdelen är ju dock att man inte har haft iller förut. Så är ingen illervan person. Men har såklart varit och hälsat på hos folk med illrar, och även läst på och funderat på illerköp under en längre tid.
Förstår dock om ni först och främst letar efter en illervan person, men annars så är jag absolut intresserad! Jag befinner mig i Övik fram tills mitten av Augusti, sedan så finns jag i Piteå. mvh Emmy

Puttar för töserna

Töserna kom hem idag från sitt prövo hem.
Dom var duktiga på lådorna och inte så naffsiga. Det enda problemet var att h*n bor i en etta och dom fick vara på toa under nätterna vilket inte fungerade då h*n blev väckt på nätterna.
Emmyo Kan du maila mig: norrskenetsilleruppfodning@hotmail.com
Berätta lite om dig/er, hur ni bor, hur töserna kommer bo osv. vad ni kan erbjuda dem. :)
Ledsen om mitt svar dröjt! Men kan tyvärr inte längre ta emot dessa 2 töser. Fick nämligen svar från en annan uppfödare som jag hade kontaktat innan. Och är nu istället ägare till 2 stycken små illervalpar. Så nu är det full rulle här hemma! Men hoppas verkligen att dessa tjejer får ett underbart hem för dom verkade jättefina!

#28 Jaha okej. Ja jag hoppas dem finner ett bra hem snart, det är dem värda 10 gånger om. Lycka till med dina två nya familjemedlemmar :)

Puttar för töserna =)
Puttar jag lite till för dessa sötnosar! 
Putt för töserna :)
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!