Iller iFokus

Iller

Etiketterutställningarträffar
Läst 2845 ggr
[majsan&melvin]
0

illerträff 29/7

Tänkte starta en ny tråd där det står tid, plats mm. här ist så kan alla som kan komma skriva att dom kan!:)

Tid och datum: Söndag den 29 Juli klockan 12.00?

Plats: Västerås, Vasaparken

Ta med fika om ni vill ha det, både till dig och illrarna;)

dom som vill komma är självklart välkomna med eller utan iller!

Är det några funderingar är det bara att slänga iväg ett PM.

animal-lover
1

Jag kan komma med mitt gäng Skrattande

Mixxy
1

Då ska vi nog kunna komma :)

zickan
1

Mest troligt dyker jag upp. Dock får troligen illern stanna hemma. Men hunden hakar på.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

becka89
1

Vi dyker nog upp om jag får sambon att vilja åka med, han verkade inte så intresserad haha som vanligt då..

kredka
1

Är ledig jag med :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

illernettan
1

En fundering, vill ni ha ett besökav AMHS Illertorg? Måste bara höra med chefen först men det kanske vore kul att få handla lite? Eller har du med butiken, Kredka?

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

[majsan&melvin]
0

#6 Ja det vore jätteroligt!

Kul att så många kommer!:)

becka89
0

#6 haha ojoj då blir det dyrt:P men det hade säkert varit trevligt=)

ElinaPersson
1

Som det ser ut nu så kommer jag iallafall Skrattande

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

zickan
0

#6 åååh du måste ju komma. Och ta med Pazi Skrattande.

illernettan
0

#10 Åh, är det någon som är förtjust i Pazi? Glad Va bra….att han gjorde ett bra intryck på dig Glad.

#8, 7 Håller på med operation övertalning på chefen. Han verkade inte helt omöjlig.

zickan
0

#11 hur kan man inte älska en så charmig karl ^^. Kiba verkade gilla honom med :-)

kredka
0

#6 butiken stannar hemma :) det blir roligt att träffa Dig igen om ni kommer :)

[majsan&melvin]
0

verkligen jätteroligt att såpass många kommer!

#13 vad synd.. vi som ville handla.. :( kan man kanske beställa varor av dig som du kanske kan ta med till träffen?:)

illernettan
0

Svarar alla:

Då ska jag ta ett allvarligt snack med chefen så att vi kan stuva in butiken i bilen och fara till Västerås den 29/7. Återkommer med svar.

kredka
0

#14 det kan man visst göra ;) då slipper man frakten ;) men jag ska först dubbel kolla med min kille så att han ska inte säga att han just den helgen ska till skara :P

[majsan&melvin]
0

#15 hoppas!!:) #16 okej:) ska kolla runt vad som finns;) Alla: finns det någon som har en hage att låna ut till oss? :)

animal-lover
0

Susan som har Dashing ferrets kanske kommer och då tar hon med sig våran älskade Countach (Frodo) Skrattande Är så lycklig att jag inte kan sluta le, saknar den lilla knähunden Glad

illernettan
0

#17 Men då kanske vi inte ska ta med AMHS illertorg?

Vattunalle
1

På lördag lämnar jag Stenungsund med Illerbilen. Tar ju vägen förbi Västerås på vägen hem, så ni får nog räkna med ett fin besök på träffen :)

illernettan
0

#20 Så kul!

zickan
0

#20 vad finns med i illerbilen?

FerretCrow
0

#19 kan garantera att andra vill handla från er fina butik. bara för att man köper några saker av kredka så handlar man ju av er oxå. ni har ju inte samma sortiment =)

Vattunalle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är bilen i sig som är unik, du kommer förstå det när du ser denCool

Har du tur är även de tre krabaterna som ligger som motiv för bilen med i den oxå ;)

becka89
0

#24 oj oj då ska jag nog inte t med min karl alltså;P Han är väldigt mycket för omgjorda bilar, så då blir det inte mycket iller prat utan mer bilprat haha, jag gillar verkligen din bil=)

Vattunalle
0

#25 Den kombinationen är ju den bästa ;) Klart han ska med …

zickan
0

#24 haha jahaaaa.. du som har den bilen. Trode du skulle sälja en massa iller saker ;-)

zickan
0

Är det nån som sitter på lite iller saker till salu och ska till västerås.
Min hund tuggade sönder det mesta som valp. Börjat våga köpa på mig massa nu.

illernettan
0

#28 Vi funderar ju på att ta med oss AMHS Illertorg när vi ska hämta Chevy. Klarar du dig så länge? Vad är det du saknar?

zickan
0

#29 faset nya saker brukar va så dyrt ;-). Bättre med saker folk säljer ut när man har en hund.

terkina
1

Vi funderar på att komma på träffen med våra små och eventuellt tar jag då med min lilla butik med sovsaker om någon är intresserad?!

#30 Där kan du säkert hitta något som inte är alltför dyrt, även om det är nytillverkat ;)

Medarbetare på fengshui.ifokus

Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[majsan&melvin]
0

kan ju säga att alla som har nåt att sälja kan ju ta med det så kan vi ju sälja mellan varandra:)

zickan
0

#32 haha kan man göra.Jag har ferplast hyllplan och rör.

Tips till alla som inte har en hage men vill ha. Vet att arken zoo i västerås har rea på dom nu ;-)

[majsan&melvin]
0

#33 hyllplan och rör vill jag ha, gärna innan träffen om det är möjligt:) pma mig om det :D

Vattunalle
0

Yes! nej här köps bara saker :)

zickan
0

#34 har inge tid att posta nått nu.

becka89
0

#33 vad är det för hagar?? skulle behöva en till våra pluttar så vi kan ta med dom ut utan koppel=)

FerretCrow
0

Ferretplanet säljer ju bra valphagar till iller och kan säkert ta med till träffen =)

[majsan&melvin]
0

#34 Du behöver inte posta något, vi bor ju i västerås.

zickan
0

Hahaha bra koll jag har ^^ eller inte

[majsan&melvin]
0

du kan väll pm:a oss om vad du vill ha för dom och vart vi hämtar dom?:)

[majsan&melvin]
0

finns det någon som har en hage att låna ut till oss? skulle vara jättesnällt då våran nyss gått sönder:(

illernettan
0

#42 Jag KANSKE kan ta med en extra hage. Beror lite på hur mycket som ska få plats i bilen…….

[majsan&melvin]
0

#43 Okej, vore jättesnällt!:)

SwilMer
0

Skulle vara skoj, får se om jag kan övertyga killen att köra dit :)

Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

Bogey
2

Om vädret blir bra kan det hända att ni får celebert besök från Falun också Tungan ute

Allra helst om både Illerbilen och lite Raggarvalpar finns på plats. Flört

För oss som inte känner stan så bra, var parkerar man bäst för att komma till den tänkta träffplatsen i Vasaparken?

animal-lover
0

#46 Tågstationen här en rätt så stor parkering ner mot höger när man svänger in till stationen. Den brukar vara rätt tom förutom några bussar. Där kan man iallafall stå. Är inte så bra på att förklara så om det är lite svårt att förstå hoppas jag att en med västeråsare kan förklara bättre :) Alla 3 raggarvalpar kommer med men Esther stannar hemma då hon antagligen fått sina små raggare :)

Vattunalle
0

Om det är Green Ferret du syftar på så kan jag säga till 99% att den rullar in vid 11:30 Cool

Vattunalle
1

Är det någom som har snackat med den lokala median typ tidningarna eller SVT? lokala TV4 jobbar ju inte helger, det vet jag.

Vore ju kul att uppmärksamma träffen, då speciellt när det är så många som ansluter från alla håll och kanter, speciellt nu efter allt skit om de hundratals illrarna som det skrevs om härom sistens…Cool

zickan
0

Jag kan fixa dit 021media.

illernettan
0

#49 Med dina kontakter så fixar väl du dit någon? Flört Du får väl göra ett reportage som sänds lite senare…..det har du gjort förr Flört….har jag för mig..

FerretCrow
0

#49 vill du att bilen skall synas mer ;)

Vattunalle
0

#51: jag har semester kommer inte jobba, ;) #52: behöver ingen extra knuff för det….

ElinaPersson
0

#47 Vet du vad de kostar att stå där?? Så jag har med mig parkeringspengar Skrattande

illernettan
0

#53 Helt rätt inställning. Är det semester så är det…..Glad

animal-lover
0

#54 Det är gratis har jag för mig. Men det är väl lika bra att ha med sig en slant, ska kolla upp om det är nån avgift :)

zickan
0

Nej det kostar. Kan kolla med Danne till hur mycket. Finns 3 automater på hela den parkeringen. Tar mynt som kort.

illernettan
3

Här har jag bestämt att butiken ska med på söndag. Så ta med stora plånboken då jag ska ta med allt som finns. Är det någon som vill ha något specifikt så skicka ett pm, så läggs det undan. Kontant betalning gäller Glad

illernettan
0

Jag puttar lite på tråden så att ALLA har en chans att se den. Det ska bli så skojigt att få träffa alla. Det var längesen det var en illerträff…..hoppas nu att vädret blir lagom varmt och att det håller uppe……

kredka
0

Tjoohooo nu är det helt 100 att vi kommer på träffen ;) Inget jobb planerat iaf, ny bil skaffat (då gammal har gått sönder och jag var rädd att vi ska inte kunna komma ;) ) så vi syns på söndag :)

Ifall någon vill köpa en hage eller nåt annat som finns inte hos AMHS så det är bara att lägga en beställning på sidan och skriva i *övrigt* att man vill få det på träffen. Annars så som lovat jag tar inget från butiken och säljer inte på plats då jag tycker att det räcker gott och väl med en butik på en träff ;)

Ha det så bra allihopa och vi ses :)

Bogey
0

Nu är kanske Vasaparken inte jättestor men var i parken är det tänkt att träffen ska vara så man slipper springa runt och leta?

[majsan&melvin]
0

Det är ingen plats bestämt men om någon har nåt förslag så är det bara säga till:) Om ingen vet nån plats så återkommer vi med en bestämd plats imorgon kväll:) Illernettan: kunde du låna ut en hage till oss?:)

illernettan
0

#62 Jag tar med mig båda mina hagar. Eventuellt att jag behöver en själv. Får se hur vädret är imorn……..

Våra önskemål angående träffplatsen: gärna skuggigt och nära till bilen. Lite tungt att bära omkring på butiken Glad

Mixxy
2

Vill bara uppmana alla som ska på träffen imorrn att göra en skabbkoll på era små innan ni kommer. Ingen vill ju ha den ohyran med sig hem :)

FerretCrow
0

Hoppas ni får trevligt och underbart väder =)

ElinaPersson
0

Kommer nog inte dyka upp ändå :/ blev uppsagd och har inte råd att göra allt det extra nu, får tänka enligt budget (bensinpengar osv…) Sen är vi hemma hos familjen och det planeras att vi åker till malmamarknaden istället :)

illernettan
0

#66 Så tråkigt att höra :-(( Hoppas det ordnar sig snabbt med ett nytt jobb.

Är det någon som har en adress dit vi ska imorn? Behöver det till gps:en.

ElinaPersson
0

#67 Det hoppas jag också men skam den som ger sig ;)

Bogey
0

#67 Koordinater till den rekommenderade parkeringen vid järnvägsstationen

RT90:
X: 6609811, Y: 1541974

**WGS84:
**Lat N 59° 36′ 22″Lon E 16° 32′ 54″

Decimal:
59.6063, 16.5486

Vasaparken ligger på andra sidan vägen (Södra ringvägen). Gångtunnel under finns. Gatubild hos Hitta.se och Google maps är bra grejer Skrattande

Vill du se i förväg så klistra in de decimala koordinaterna i Google maps sökrad så får du upp det på kartan.

[majsan&melvin]
0

man skulle kanske kunna mötas upp på andra sidan tunneln vid parkeringen, så kan vi bestämma plats när vi har mötits upp?:)

[majsan&melvin]
0

vi kommer dit till klockan 11.30:)

Bogey
0

#70 Det är en idé men det kräver ju i så fall att alla kommer i tid. Vi t.ex. kör ju från Falun så det är lite svårt att säga en exakt tid. Visserligen säger Google maps att det ska ta ca 2tim 15 min att köra men men man vet ju aldrig.

Jag PM'ar dig mitt nr så kan du messa ditt. Då kan vi meddela hur vi ligger till med tiden och du kan ev. messa och tala om åt vilket håll vi ska gå i parken ifall vi blir lite sena.

Vattunalle
0

Vill oxå vara i direkt anslutning till bilen, helst direkt bredvid

Bogey
0

#73 Nu känner jag inte V-ås så bra men om man kolla Google Maps så skulle du försöka ta dig till Fiskartorget om det är möjligt och själva illerträffen skulle vara i parken intill Stadshusrestaurangen (Jimmy Lennings restaurang)

Förutsatt att det funkar så skulle det vara mellan 50 och 100m till bilen och att det skulle vara möjligt att hålla den under uppsikt hela tiden.

Fast nån Västeråsare kanske har bättre koll och kan ge ett bättre förslag.

[majsan&melvin]
0

#72 okej, jag smsar mitt nr:) det låter bra:)

#73 det beror ju på hur du menar med direkt anslutning, det är typ 100 meter till parken från parkeringen och det finns inte nån parkering i parken tyvärr…

Vattunalle
1

Har kollat precis på satellit karta och ovanför slottsbron till höger om slottsgatan finns både parkeringar och stora grönområden. Perfekt för både illershop och illerbil samt alla som vill parkera där…;)

Vattunalle
0

#74 Nästan där jag menar fast på andra sidan den lilla bron till vänster och upp på gatan 100meter och till höger ;) perfect spot

[majsan&melvin]
0

nu är det så att det är mycket dyrare att stå där med bil än vad det är att stå på den andra parkeringen… och utanför slottet får man inte stå.. alla grönområde där är sluttning så inte så roligt att sitta där….

men tycker dom andra att det är okej med den platsen så visst:)

Vattunalle
0

#78 Är dom så nitiska i Västerås att de tar betalt på söndagar? Det är gratis i Norrland iaf :/ Jasså är det sluttning?!? Ser ju ut som två stora gräsmattor ;) Men svårt att se direkt uppifrån, sen om man är i direkt anslutning även om man sitter upp på en kulle så behöver man ju inte betala om man har koll på bilen ;)

[majsan&melvin]
0

#79 ja tyvärr så är dom det… ja det är sluttning och dom har hållt på att bygga om där och vet inte hur det ser ut nu…

och sen är det ju sjukt svårt att hitta dit.. man måste ju åka runt halva stan för att komma dit, man får inte åka igenom centrum…

sen är det nog tyvärr lite svårt att ändra plats och så också:/

kredka
0

Och för mig som vanligt när jag blir glad över något och väntar på det visst har alla planer gått åt helvete… Hela fredag gick jag glad över att jag ska få min första ledig lördag på typ 3 veckor… Och kl 18 kom det besked att jag måste jobba lördag 9-22… Nu borde jag vara på väg hem från den 13 timmar långa passet men nån idiot har struntat i att komma till jobbet så jag fick köra längre… Beroende på viljen tid slutar jag mitt pass så får jag se om jag hinner/ orkar komma imorgon :(((((( wrrr så ledsen blir jag :(((

[majsan&melvin]
0

Gud va tråkigt:(

Vattunalle
0

Det löser sig, ni som är där först och kan området kan ju reka vart det passar bäst. Kollar i morgon på väg upp vart som gäller, och hoppas på finväder. Blir det regn stannar vi inte dock… Syns i mörrn ;)

[majsan&melvin]
0

ja vi ses imorgon :)

Bogey
0

#83 Yr.no, Klart.se och SMHI "lovar" alla tre att det ska vara regnfritt i Västerås mellan 12-18. Vi hoppas och tror på det.

Vattunalle
0

Vaknar till solsken in i sovrummet i Örebro, vankas Illerträff ;)

[majsan&melvin]
0

Här är det lite grått men det blir nog bättre:)

Vattunalle
0

Hellre mulet och varmt än solsken och stekhett, regnet är att inte hoppas på ;)

[majsan&melvin]
0

Ja det är ju sant:)

[majsan&melvin]
2

Tack alla som komm idag:) jätte kul att träffa er!!:)

Mixxy
0

Tack desamma :)

animal-lover
0

Ja det var jättekul att träffa alla och era illrar Skrattande

Hoppas på fler gånger Glad

[majsan&melvin]
0

92: speciellt kul att träffa vilja;)

animal-lover
0

#93 Ni får gärna komma hit och pussa på henne SkrattandeFlört

[majsan&melvin]
0

#94 va bra:) vi kommer gärna och träffar alla dina djur:) bara säga till när du kan haha;)

Bogey
0

Instämmer, kul och träffa alla och få ett ansikte på nick'et

illernettan
1

Instämmer med alla föregående talare. Det var enormt roligt att få träffa folket bakom nicken och att få vara på en illerträff igen. Var ju alldeles för länge sen. Hoppas alla överlevde mitt tjöt Skäms. Kom på mig själv att jag pratade väldigt mycket Skäms. Jag är en storpratare, speciellt när det kommer till iller Glad.

Hoppas Majsan&Melvin fick blodad tand så att det blir fler träffar.

Bogey
1

Det var ju några som fotade under träffen så varför inte starta en bildtråd för den. Vi kan bidra med lite bilder då jag vet att min dotter tog en del bilder. Gäller bara att hitta USB-kabeln till hennes telefon Skäms

[majsan&melvin]
0

#97 hehe fler träffar blir det kan vi lova:) så kul som det va idag så:) #98 vi tog några bilder men vi måste bara orka lägga ut dom hehe;)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.