Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1898 ggr
HannaM
0

Bära iller

Jag har gärna med mig Elliot överallt det går men det är inte kul att släpa på transporten och ibland vet han inte om han vill sitta still eller gå och blir då lite jobbig att hålla i=) Är det någon som har köpt eller sytt nått att bära sin iller i som är smidigt och bra? Massa tips!!

ferretgirl
0

Jag har en bärväska till mina som rymmer 2 illrar åt gången när vi är ute. Det är alltid någon som blir trött eller inte vill gå mer. Då är den jätte bra att han. Borde inte vara så svår att sy själv om man är händig. Min är gjord i ett typ bävernylon tyg utåt för vädret och inuti så är det som typ ett piléfoder. Sen är där 2 band som man har på en ryggsäck, dessa korsar jag så att jag kan ha den som en fram och bakvänd ryggsäck på magen. Detta skonar axlarna mer än som man har den över nacken och runt midjan. Hade själv tänkt mig att sy sådana och ha med på utställningar och mässor och liknande. Dom blir då sydda i fleecetyg och piléfoder med stroppar och karbidhakar inuti väskan som man fäster i illerselen så att dom inte kan rymma eller hoppa ur.

HannaM
0

är den stoppad på något vis då eller bara i tyg?

Sara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Har oxå en sån! Inte såå snygga men väldigt praktiskta. Kanske man kan sy fast nått skoj på framsidan.

Denna har 2 hakar att sätta fast i illrarnas selar (använder jag aldrig för det slutar med att det hänger en iller utanför) och en dragsko som man kan dra åt öppningen lite på.

Sara

HannaM
0

men om man har en sån, stannar illern i?

Sara
0

Tja, mina ska upp och ner och upp och ner hela tiden men de ska de iof även om jag har dem innanför jackan eller i famnen oxå. Annars tycker de att det är mysigt att sitta där och kika fram.

Sara

HannaM
0

hmm låter ju lite bra iaf.. vad händer om snöret som hakarna på blir kortare, hänger dom utanför ändå?

Faxlin
0

Jag har en behändig väska i fleece som det ä dragkedja på. Kan tamed den till stockholm så får du se den.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Mina går inte att korta men jag skulle gissa på att illrarna kravlar sig över kanten iaf när man minst anar det. Glad

Sara

HannaM
0

#8 hmm ok, tänkte på om man hör den själv så kan man göra så kort/långt man vill….

#7jaaa det blir såå bra

Strumpan
0

Jag har en transportbur som man sätter på ryggen, asbra! Snygg är den oxå

Mvh Jenny

HannaM
0
Strumpan
0

Här kommer den=)

Mvh Jenny

Sarah
0

Jag brukar ha luva då jag är ute med monsterna, det är alltid någon som vilar där en stund. Annars går de ju själva.

Marina
0

Vad fina! har ni gjort bärväskorna själva eller var sjutton hittar ni sånna att köpa?

Kanske är ett plus att ha symaskin om man har iller? ;P

skrollan
0

Var har du köpt din sara ? :)

Sara
0

Min väska är vunnen på en illerutställning men jag vet att Amhs har att sälja och kanske även Butiq.

Sara

Strumpan
0

Här kommer en bild till

Mvh Jenny

Norrskenets
0

Själv har jag virkat en bär påse/väska i mörk grått, som dessutom har ett avtagbart fack där det får plats för en liten vattenflaska, godis, mat och lite sånt. Har tyvärr inga bilder men jag ska införskaffa mej en digitalkamera så snabbt som möjligt så kan jag knäppa kort på väskan. Jag är väldigt stolt över den iaf och den kommer att användas en hel del heheSkrattande

Strumpan
0

#17 Kan tillägga att Athlaz har inte varit nådig mot denna väska, men han är inte ens i närheten av att ha sönder den =) suverän väska -300:-

Mvh Jenny

HannaM
0
dette
0

jag har funderat på om man kanske kan sy en bär sele en sådan man har till barn ungefär..dom trivs ju när man holler dom intill bröstet.. vad tror ni??

HannaM
0

#21, jag har också sånna funderingar… det borde ju gå.. själva tricket är ju att få dom att trivas=p så dom sitter lite still

dette
0

ja det kanske inte är det lätaste… men jag tror att göran skulle gilla det.. man får väll ta lite kattmynta..Flört

dette
0

det är ju bra om man kan sy okså och det är inte min starka sida symaskiner har gott sönder bara jag har gott förbi dom…Skrikandes

Strumpan
0

#20 Jag köpte den på zoo-butriken i bromma vid stora coopforum

#21 det har jag oxå! Athlaz vill alltid följa med mig överallt här hemma få jag funderar på att ta ett lakan och knyta i nacken så han kan ligga i famnen och man har händerna fria =)

Mvh Jenny

dette
0

tror ni inte att dom skulle trivas i selen om man hadde lite mysit tyg inut i??

Marina
0

Jo kanske fast om det är sommar så kanske det blir lite varmt :)

UlrikaD
0

När jag bara hade två illrar så hade jag en bärväska för små hundar. funkade alldeles utmärkt. Nu när de är så många får de baske mig gå själva.Flört

TottsiGirl
0

#28 och tänka sig jag har bildbeviset över hur bra dina små pälsar är på att organisera sig på en promenad :P Såhär gick det på träffen i Viskafors.. Även Sarae och Buffy tror jag det var som blev inbjudna på detta "knytkalas"

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

TottsiGirl
0

hihi

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

kitty
0

Amy sitter innanför min tröjja . . Jag har med henne överallt och då bär jag henne.

HannaM
0

hmm får spana in lite och se om jag köper eller syr, men nått ska jag defenitivt ha…

Sara
0

Finns ju sånna där "sjalar" som man knyter och bär barnet i, kanske de skulle passa för en iller.

Sara

babsan
0

är det vinter fördrar Bab´s att sitta i luvan eller innanför tröjan :D

holtz
0

#29 och #30… Mohahaha…Sååå klockrena bilder! Haha

HannaM
0

Nu har jag köpt en sak=) på samma ställer som strumpan, men mindre…och den går inte att stänga, men det ska jag fixa.. så man kan dra på locket ibland, när man behöver händerna till anant än fånga upp en iller som hoppar ur…=)

Strumpan
0

#36 Fanns det inte en sån väska som jag hade då? Ja, eller liknande?

Mvh Jenny

HannaM
0

#36 den fanns… men den här är mycket mindre.. var mycket skönare att bära, tycke jag iaf.. men som sagt, ostängbar

Strumpan
0

Ok, det viktigaste är att du trivs med den =)

Mvh Jenny

tantan
0

här kommer bild på elliotts nya bärsele.. mycket vackert måste jag säga :P

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Strumpan
0

Läcker! När jag ska ta med Athlaz ut  och jag inte har lust att ta transportväskan så brukar jag ta min handväska (som är en ryggsägg) och sätta på magen med honom i =)

Mvh Jenny

HannaM
0

aa det fubnkar ju finfint det med=) det roliga med den här är att det på framsidan skröts om det regntäta tyget.. och den består till ganska stor del av nät.. det tyckte jag var kul

[Tizzan]
0

#29 hehehe :P härligt oraniserat :D

mina är liadana dom

ferretgirl
0

#2# och #40# det är typ en sådan väska jag har till mina, men den är i typ bävernylon (inte äkta, tror det gjort i nylon) och inuti så är det ett piléfoder och 2 stroppar med små karbidhakar för att hålla fast 2 st illrar i. Då kan dom inte hoppa ur eller rymma. Ska ta foto på den imorgon när jag tar på valparna ändå, så kan ni se hur den ser ut.

HannaM
0

#44 kan dom inte hoppa hur när dom sitter fast?? för det kan elliot i den där.. han hänger då utanför i selen.. även om man sätter fast honom.. det känns ungefär som bävernylon tyget i min, men det är ju mycket nät i dne också

UlrikaD
0

#29 och #30 Herregud vad jag skrattade när jag såg bilderna. Så brukar det se ut när jag försöker gå ut med alla fem samtidigt. Fast vi brukar ju inte möta Sarae och försöka gå förbi varandra i och för sig. Det satte extra "knut" på det hela kan man säga.

Tänk också att jag lämnade en inomhus med. Hur organiserar man sex stycken tro….Skrattande

TanjaS
0

Känner igen som ovanstående säger och ändå ha jag bara haft som mest 4 illrar på promenad men de var struligt då en smet då en mamma och hennes son kom o skulle klappa.. som tur var hann jag upp illern medans de andra tjorva in sig i varandras koppel… Prima reklam för en iller va ;0) Nu har jag bara tre kvar (R.I.P Lilla Nora 4/4) så nu måste jag ta alla tre samtidigt annars kunde man ju ta två åt ggr…

Va kul för ni som kan ha illrar i huvor etc… Mina ska vara innanför koftan eller jackan annars få de vara då ska de gå… Har dock ibland åkt med dem i ryggsäck men de bruka få upp dragkedjan så de är inget att rekomendera utan uppsikt…

Men då jag varit kryckburen och velat gå ut med illrarna är de smidigt vid korta promenader men man måste ju ha lite öppet så de kan andas med… Illrarna ha vart överlyckliga av att komma ut då i alla fall :0)

Nannulf
0

Onsdag föredrar en tygkasse från Änglamark full av filtar, en banan och annat myspys. :)

http://nannulf.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTM0ODU4MDg5JnQ9MTE3MzU2NzYwMSZjdXJyaW1nPTQ

Fast om hon själv fick välja så skulle hon hellre vilja sitta i husses sko!

http://nannulf.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTUyMDk2MjE1JnQ9MTE3OTYxMjAwMSZjdXJyaW1nPTE=

/N

Sara
0

#48 *skratt* Vilken ursöt flicka!

Sara

Norrskenets
0

Nu har jag skaffat mig en digitalkamera så jag kan senare visa upp min tös så mycket som möjligt hehe och dessutom min bärväska med bort tagbart fack plus dragsko i öppningen=)*mamma står modell*Skrattande

Norrskenets
0

PuttGlad

Sara
0

#50 Den väskan var tuff!

Sara

Norrskenets
0

52# Tack jag har virkat den själv, sen kan man välja om man vill ha den fram på magen eller på sidan som på bilden. Dessutom har jag borstat med karda på insidan så det blir mjukt och mysigt för henneSkrattande 4 dagar kvar tills Nora_Dede och jag åker och 5 dagar kvar tills vi får hämta våra älskade valpar=)

babsan
0

#50 vad häftig :)

Norrskenets
0

Japp jag är så stolt! jag har virkat den hellt självSkrattande

babsan
0

#55 har du virkat den själv ?!Förvånad
hoppsan vad duktig du är :D

Norrskenets
0

#56 Jupp, jag virkar väldigt ofta som tex. pingelbollar, hängmattor(enkla och dubbla) och lite såntSkrattande

Ceciliaolucifer
0

#3 Sara, har du sytt den själv? eller varifrån har du köpt den?
Vill vill vill ha en sån! Glad

UlrikaD
0
Ceciliaolucifer
0

#59 TACK!! En stor guldstjärna till dig! Har du beställt ngt däifrån?

UlrikaD
0

Ja, många gånger. Jag hade leonberger förut och handlade hur mycket som helst därifrån. Det är snabb och bra service och det har aldrig blivit fel för mig någon gång.

Ceciliaolucifer
0

#61 Gudomligt söt, men inte hade du en bärväska till hnm? ;)

UlrikaD
0

Nej, kanske inte just bärväskor, ha, ha. Men de har massa andra roliga saker på sidan.

Sara
0

Putt

Sara

Saaba
0

#50 Va duktig du är!

HannaM
0

ååå dom där pet sling vill jag ha….