Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 3307 ggr
animal-lover
1

Årets valpar :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan presentera årets första kull. Det vart 3 bäbs och den första att presenteras är Raggarillerns Cutlass och hon är den enda tjejen Glad

animal-lover
1

Sen så är det Raggarillerns Chevrolet aka Chevy

animal-lover
1

Och så till sist Raggarillerns Cord Automobile

animal-lover
1

Alla 3 pussungarna Kyss

FerretCrow
1

love chevy =)

animal-lover
1

Hälsar på morbror Edsel Skrattande

animal-lover
1

En close-up på Chevy till FerretCrow Tungan ute

snuz
1

Åh så fina! Grattis :)

animal-lover
0
FerretCrow
0

#6 hehe såg den på Fb tidigare idag så sjukt fin. ska inte ha fler *bankar in i huvudet*

Bogey
2

#9 Har smile'isen för dig Flört

eller möjligen

FerretCrow
0

#10 hehe

illernettan
0

Hrm….är Chevy till salu? Min älskade kärbos smeknamn är Chevy och det vore kul med en iller speciellt till honom Glad

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

FerretCrow
0

nej nej Chevy är tingad. Hoppas hoppas hoppas* ;)

animal-lover
0

#9 Du ska ha en massa mer Tungan ute Har du tingat han Erika ? Flört

#12 Ja Nettan han är till salu. Om han kommer till er så vet jag med säkerhet att han kommer få det bra Skrattande

ElinaPersson
1

#14 Fast om jag inte minns fel nu så skulle ju Chevy vara aktivering och sällskap till mina katter? Oskyldig komsi komsi sötnos <3 :D

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

illernettan
1

#14 Hrm…..Skäms Jag skulle egentligen inte ha en illervalp iår och kärbon slår ifrån sig sig bestämt……..vad kostar han?Skäms Och jag är jättesvag för beröm…..och här skulle han få det jättebra……jisses…varför skrev jag i tråden Flört….han är ju så söt Glad….det behövs ju också en kille i gänget då tjejerna är för många……hm?

Ni ser ju hur jag ställer upp med motiveringar till varför jag ska köpa honom…..

animal-lover
1

#16 Haha joo en liten pojke behöver ni Tungan ute

2500:- tar jag för den här kullen men vi kan nog komma överens om något Flört

Han vill jättegärna flytta hem till er, jag frågade han och han typ packade sina väskor på en gång när jag sa att era illrar är testpanel åt all mat och sånt ni säljer  Skrattande

illernettan
2

#17 När kommer han? Glad Och hur kommer han?

Muttrar för mig själv…..jag skulle inte! Men kan inte motstå en illervalp som heter Chevy på riktigt……Kyss IIihhhh, jag ska köpa valp! Jag är en idiot, jag är en idiot! Glad

[Nathalie62]
1

#17/18, hi hi, så roliga ni är.

ElinaPersson
0

#18 Helt ärligt kommer du nog älska denna kille, Min Shaco/Freddie kom från Denise och han var en stor nallebjörn, med undantag när han bet i sidfläsket ;) haha…

animal-lover
0

#18 Han hälsar att han kommer så snart han blivit 10v och fått sin spruta + id-chip Skrattande Hur han kommer till er vet jag inte än. Åker ni förbi Västerås nån gång när ni ska på illerutställning ?

Nej då du är inte en idiot, du har bara väldigt bra smak Tungan ute 

#20 Hahaha Freddie tyckte ju att du var så go Elina. Chevy är rätt så menlös då han har Gyilkos som mormor. Kommer nog inte bli en fläskbitare här utan en pussgurka då han redan ska pussa en på munnen Glad

ElinaPersson
0

#21 Jag tror nog han måste komma hem till mig nått halvår först (a)

UlrikaD
1

Tycker det är lite dåligt gjort att bara uppfostra Freddie till att bli fläskbitare. Hade han fixat fläsksugningen också hade jag blivit imponerad.Tungan ute

ElinaPersson
0

#23 Äsch du får uppfostra någon av de andra, kan du starta upp klinik ju och tjäna lite pengar ;)

FerretCrow
0

#9 nej nej nej. skal inte ha mer valpar. men skicka han på nettan så får jag iaf träffa han ibland =)

animal-lover
0

#22 Du har ju illerförbud för din kille, ska du gömma han i byrålådan ? Flört Men för att råda bot på din illerabstinens så får du komma hit så ofta du vill Glad

#23 Ja usch så dåligt Elina uppfostra hanTungan ute

#25 Då får du ta och hjälpa till att bearbeta Nettan så hon tar han Skrattande

FerretCrow
0

#26 haha hon verkar ju sköta det så bra själv tycker jag =)

animal-lover
0

#27 Det skadar inte om man pushar på henne lite mer Oskyldig

illernettan
0

Det var väldigt va alla gadda ihop sig….jag har ju inte en chans att värja mig..Glad Men helt klart, hit ska han på något vänster.

#21 När är han 10 veckor gammal? Västerås på utställning? Det blir den dagen ni fixar ihop något som gör att vi kan komma…. Grabben ska ju till Västerås till helgen men jag antar att Chevy inte är redo att lämna varken mamma eller matte tills dess. Förresten verkar det vara fullt i Amoazonen de skulle åka i.

Chevy härborta skakar på huvudet åt mitt stöllaryck….och han hytter med fingret och talar om att jag inte ska köpa någon valp….men jag kan verkligen inte låta bli….ska bli kul att få anmäla Chevy till utställning och skriva i anmälan att det Chevy som ställer honom Glad.

Någon fläskbitare vill jag inte ha men gärna en pussgurka som kan charma in sig i gänget.

animal-lover
0

#29 Han är leveransfärdig 25/7, undrade om ni åker förbi Västerås när ni åker på utställningar Glad

Ah power meet, det ska vi oxå på. Jag och Edsel (hunden) ska åka cadillac Skrattande

Din Chevy kommer smälta när han får träffa min Chevy och då kommer han tycka att du var så smart och köpte honom Tungan ute Haha dom kommer tro att du skrivit fel i anmälningen

Han är den enda av valparna som verkligen pussas, så söt ! Glad

illernettan
2

#30 Måste kolla almackan så jag återkommer. Men det ska nog inte vara några problem med att hämta sötnöten.

Lycko dig som ska vara med på power meet. Måste vara en häftig upplevelse. Du får spana efter en blågrön Amazon där det är ett gäng med unga killar i. Där kanske du hittar "min" grabb.

Då kan jag alltså anmäla en valp till Indianer. Så gött! Då blir det iallafall fyra illrar från Hillbiörns.

animal-lover
1

#31 Vad kul ! Blir så glad när man vet med 110% att valpen kommer flytta till ett superhem Skrattande

Ja det är ganska coolt att vara där inne och bara se amerikanare rad efter rad efter rad o.s.v.  Ska hålla ögonen öppna Glad

Han kommer vinna över alla andra valpar bara för att han är så cool och har ett awesome namn Tungan ute

illernettan
0

#32 SkämsSkäms Gör så gott jag kan och lite till…..jepp, hans namn är supercoolt. Har redan skrivit underlaget till anmälan från honom och han kommer att ha Chevy som utställare. Det var ett krav från min Chevy…..Glad

Såg i min almanacka att det datumet var tomt men sen såg att jag det var illerträff i Västerås på söndag. Kanske ska slå flugor i en smäll. Be chefen lite snällt att plocka ihop AMHS och följa med?

animal-lover
0

#33 Du är jätteduktig, om jag var iller så skulle jag vilja bo hos dig Glad

Så din Chevy har börjat smälta för lill Chevy nu ? Skrattande Spännande hoppas han får nåt litet pris iallafall. Ska hålla tummar, tår och tassar för ditt gäng Glad

Det vore kanon om ni kunde komma !

FerretCrow
0

Grattis till valpen nettan =)

illernettan
1

#35 Tack FerretCrow. Det här var ju inte direkt planerat och nu har ju också Tulo parat sig med Pazi, så du ska se att det blir en superstor kull mellan dom och jag får ingen såld…….men det tar vi då……

#34 Du kommer att få uppdateringar när vi har varit iväg på någon utställning. Hrm, ska nog inte berätta om sommarens projekt……då kommer nog Chevy att pösa över av stolthet över att få flytta hit och då kan syskonen kräva att dom ska få flytta med……och tyvärr, får dom inte det…..

FerretCrow
0

#36 hehe ja bara för det så kommer det bli en massa pazzulo valpisar =)

Denna kommentar har tagits bort.
animal-lover
0

#36 Nu vart vi ju jättenyfikna så du måste berätta, lovar att hålla fast dom andra valparna så dom inte kan följa med Skrattande Roligt att han ska på utställningar, då kan han göra lite reklam för oss Flört Ska hålla tummar varje gång ni åker på nått Glad

Mysigt med små ulltossar, kanske kidnappar en Tungan ute

ElinaPersson
0

#36 Låt mig tippa på att någon (nämner inga namn) tänker bygga en utegård till illrarna? Flört

illernettan
1

#38 Mmmmm, risken finns ju. Pazzulo-valpar? Vilket underbart samlingsnamn på Pazi och Tulo valpar. Det kommer jag att stjäla och använda….Glad

#39 Jepp, här åks det på utställningar över högt och lågt. Stackars Stor-Chevy som släpar både butik, mig och ett gäng illrar över nästan hela norden. Ska bli kul och intressant att följa Lill-Chevys utveckling.

#40 Jisses, vad det brusar på ledningen…….hur visste du det? Glad Stor-Chevy fick ett ryck i vintras och konstaterade att jag och illrarna behöver en ny utebur. Så imorgon kommer det grejer från Beijer och sedan ska det grävas för att sedan byggas en megabur där jag får plats med massor av illrar……men jag måste ändå hålla hårt i vill-ha-tarmen….måste ju orka med alla Glad

ElinaPersson
1

#41 känns som att jag behöver låna den där stor-chevy lite, han verkar otroligt bra att ha tillhands ;) när jag säger att jag vill ställa ut de bengaler jag ska köpa så säger han "varsågod, ställ ut dom på balkongen du".. Självklart är han ironisk men håller tummarna att han nån dag uppskattar att följa med på riktigt ;)

FerretCrow
0

#41 ja pazzulo valpar lät ju sjukt sött och det kommer dom ju bli oxå ;)

illernettan
0

#42 Hrm…efter att ha levt ihop i ca 14 år så vet han att när det kommer til utställningar är det bara att snällt följa med. Tror att han tycker det är lite kul innerst inne, men skulle nog aldrig erkänna det öppet :-)) Men nu blir det ju lite till att locka med då han har en "egen" iller att ställa. Hoppas du får din sambo att tycka om det när ni kommer så långt.

#43 Glad H Pazzulo ****** Vad tror du om det? Ser väl ganska snyggt och propert ut?

FerretCrow
0

#44 ja lätt kör på det i stamtavlorna =) då är du ju iaf helt ensam om att ha det namnen ;)

illernettan
0

#45 Ensam om mitt namn är jag i vilket fall som helst. Tror inte mamma har börjat föda upp illrar Glad. Men det var en bra blandning av Tulos och Pazis namn, helt klart. Har funderat länge på hur jag skulle få ihop dom….

Ska det vara riktigt löjligt korrekt så skulle jag ta Tulos uppfödarnamn som är Bonita´s Charisa Amitola of Indianferret och Pazis som är Munsters Parzival. Lycka till och få ihop något bra med dom namnen Glad. Plus mitt eget uppfödarnamn…..

ElinaPersson
0

#46 Charzival? Flört haha.. Munchas, Amzival, Bonziva(l)?, Munsita?

FerretCrow
0

#46 jo men tänkte mer på pazzulo ;) Ja men Hillbjörns Pazzulos bertil eller liknande blir ju super gulligt=)

illernettan
0

#47 Fnissar gott åt dina försök att få till det…..Glad Tänkte mer att jag skulle få till deras initialer….MP BCAOIF……ser inte bra ut alls….

#48 Men det känns lite långt och tårta på tårta…men i jämförelse med Norge så är den kombin en peice of cake…..Glad

Jajaja, whatever….kullen är inte född än. Det är hela 40 dagar kvar….

FerretCrow
0

#49 jo jag kommer ha långa namn men det är ju bara i stamtavlan är ju inget man använder hemma direkt när man ropar på dom =P

animal-lover
1

Hahaha så gulliga namn ni kommer på Glad Men kan säga att jag gillar Pazzulo skarpt Skrattande

Håller tummarna att det blir några pazzulosar så man kan sitta och dregla framför datorn när man ser alla valpbilderna Tungan ute

illernettan
2

#50 Det är det smeknamnen är till för Glad.

#51 Ja, jag gillar också Pazzulo. Så klockrent. Här hålls det tumme också. Är nååågot valpsjuk…..

Bogey
2

Pazzulo

FerretCrow
0

#52 haha annars kan jag ju posta mina till dig när dom kommer i trotts ;)

illernettan
0

#0 Hur går det med Chevy? Mår han bra? Växer han som han ska?

Här räknar jag ned dagar till hämtningsdags……det är bara sisådär 14 dar kvar…orkar inte hämta almanacka för att kolla så jättenoga…..Glad

Pussa honom i panna från mig och Stor-Chevy.

animal-lover
0

Han mår jättebra och växer så det knakar :) Han har en ny favoriträtt och det är hela fiskar, och så går det att äta torrfoder nu oxå :P Men valparna har kommit i en liten toalåda trots och sätter sig precis utanför -_- Hade Susan här hemma idag som tog kort på dom så snart förhoppningsvis så kommer det snygga bilder på dom :D Haha ja inte är det många dagar kvar, usch vad jag kommer sakna dom men den 23:e är Esther beräknad att föda så då börjar det om igen :) Ska göra det och lill-Chevy skickar pussar tillbaks :D

illernettan
0

#56 Ser fram emot fler kort….kan inte få nog……längtar till hämtningen…Tulo är på dag 18 i sin eventuella dräktighet…..hon är just nu en riktigt liten argbigga……stackars Allie får ta allt……

animal-lover
0

#57 Ska ta några med mobilen så ni får lite uppdateringar :)

Spännande, håller tummar, tår och tassar här att ni får små furballs :D Stackars Allie, hoppas hon inte blir för mobbad

Här kommer en bild på Esther i allafall :D

JossanH
5

#58 jag tror din iller svalt ett jättestort päron!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Krille12
0

Valparna e superfina, speciellt lilla Chevy :) Och det ska bli kul att se Esthers valpar sen, dem kommer ju om 6 dagar. Jag kanske e intresserad av en valp av Esthers kull, men jag e bortrest nu sa vi far se nar jag kommer tillbaks till Sverige (jag e inte pa min egen dator nu och kan inte skriva dem 3 sista bokstaverna i alfabetet, sa jag skriver lite konstigt som du nog kommer se).

Medarbetare på Vetenskap.

Krille12
0

Jag har last pa om illrar forut, men jag har glomt vissa saker. Sa jag ska lasa pa lite mer nu och frascha upp minnet lite innan jag bestammer mig om jag ska kopa en valp eller inte.

animal-lover
0

#59Haha #60 Du får väldigt gärna komma och hälsa på när dom blivit äldre :)

Krille12
0

#62 Ja, det skulle vara superkul att halsa pa valparna nar jag aker till Stockholm (om jag nu gor det, for jag bor lite lagnre bort).

animal-lover
0

#63 Det är bara att maila när och om du kan komma Glad, min mail är denise.loeper@hotmail.com

En lite äldre bild på valparna men dom sover så sött här Tungan ute

animal-lover
1

Bild från igår på Cutlass

animal-lover
0
animal-lover
1

Och så favvo Chevy som inte vill vara med på kort Skrattande

(Han ser lite ful ut här men den får duga så länge)

animal-lover
1

Hade en lite bättre bild på Chevy Tungan ute

Krille12
0

#64 Ja, fast jag ar inte saker pa att vi kan komma och halsa pa forst och sen komma och hamta en valp om vi valjer att kopa en liten iller, sa jag kommer nog halsa pa nagon med illrar forst och sen om vi valjer att kopa en valp kommer och halsar pa och valjer ut en (om vi inte tingar en da) nar dem ar 10 veckor gamla (jag tror att du saljer dem sa gamla). Men det ar inte sakert att vi kan kopa en liten an, sa vi far vanta och se hur det blir senare.

animal-lover
0

#69 Okej. Ja jag säljer dom när dom är 10v

Bara att höra av er när ni bestämmer er Skrattande

Krille12
0

Oj, jag markte inte att du visade bilderna nar jag skrev, men ooooooh vad sota dem e :)

UlrikaD
0

Om du ska skaffa iller så hoppas jag att du vet att du måste ha ett riktigt säkert ställe för hamstern att vara på. Illrar och hamstrar går inte ihop riktigt.

Krille12
0

#72 Jag vet att en hamster och en iller inte ar en bra kombination, men om jag skaffar en iller kommer den inte kunna komma nara hamstern iallafall. For illern kommer inte fa vara i samma rum som hamstern, och det ar inte bara for hamstern utan ocksa for att det finns jattemycket losa kablar dar och jag vill inte riskera nagot.

illernettan
1

#68 Och han är MIN! Glad Iiiiihhhhh……så kul det ska bli att få valp i huset. Var ju ett helt år sen sist…..

Krille12
0

#74 Jag glomde saga grattis till lilla Chevy! Och hoppas ni har manga fina ar tillsammans :)

Krille12
0

Jag har ett litet problem, illern maste vara i det stora badrummet under natten dar det e sakrast och stort (om vi koper en). Fast badkaret maste sakras da det finns manga ror under dar, men varken jag eller min pappa vet hur vi ska sakra badkaret. Sa jag undrar da hur man ska kunna sakra det? Och nu e det val bara 2 dagar kvar (for dem skulle ju fodas den 23 juli) tills valparna fods :D Jag kan knappt vanta pa bilderna :)

FerretCrow
0

#76 varför måste illern vara i badrummet natte tid? har ni inget annat rum den kan få vara i som är lättare att säkra?

Krille12
0

#77 Nej, tyvarr e mitt rumfullt med kablar pa stallen dar det inte gar att sakra, min mamma och pappa kan inte ha den i sitt rum och min lillebrors rum gar inte heller att sakra. Sen e den andra toalatten saker, men den e absolut for liten for illern. Sa det stora badrummet e det storsta och sakraste rummet (forutom badkaret) till illern.

Elin-a
0

#78 jag har sladdar i mitt rum men Louie har aldrig rört dem. Det är främst tunnare sladdar (såsom hörlurar, högtalarsladdar och sådant) som de skulle ha intresse av, i övrigt biter illrar sällan i sladdar :)

Elin-a
1

Och du kan skaffa en marshall playpen, en illerhage, där den kan vara under natten istället för att stänga in den i ett separat rum. Tror dessutom denna hage kommer komma till användning på många andra sätt för dig :). Det är så jag kommer lösa det, alltså spärra av mitt rum under natten för att Louie inte ska vara i min säng nu när han är valp och gärna busar med mina fötter på natten. Och då slipper han känna sig helt ensam och instängd, vilket han inte är van vid.

Krille12
0

#80 Ok, en illerhage skulle vara en mycket lattare lasning faktist. Fast e den hagen helt rymningssaker?

illernettan
0

#81 Det kommer du att märka Glad. Finns dom illrar som hoppar över gallret. Seda finns det mer markbundna illrar som försöker men inte lyckas. Mina fem har inte ens försökt hoppa över medan en annan vän har stora problem att få sina att stanna kvar i hagen Glad

Du får testa illern tillsammans med en hage….så får du se hur det går. Blir det träff så kan du få testa min……

Trollhund
0

Hur ser det ut med raggarungarna, är alla tingade i förväg till kullarna eller finns det lediga valpar? Frågar mest lite allmänt :-)

animal-lover
0

#83 Inga raggarungar är tingade i D-kullen  Glad

Trollhund
0

Och D-kullen är denna eller nästa? :-)

FerretCrow
0

#84 blivit några valpisar?

animal-lover
0

#85 D-kullen är den som kommer när som helst nu Glad

#86 Nej inte än, men om man ser på Esther så är det bara timmar kvar. Slemproppen har släppt och tissarna har börjat fyllas, som sagt nu går jag bara och väntar Tungan ute

FerretCrow
0

#87 wie då ser jag fram emot en uppdatering på FB imorgon då jag kikar på lunchen från jobbet =)

animal-lover
0

#88 Ja hoppas att dom kommer inatt, men hon kanske vill dra ut på spänningen lite så vi får se Flört

Krille12
0

#80 Fast jag undrar, om toaladan e dar och den maste ga pa toa, gar den pa ladan? Eller inte for att den star pa en ny plats? Nar den e en valp forstar jag att det kan handa, men sen nar den e vuxen da?

illernettan
0

#90 Har man lyckats få illern att gå på lådan så är det något som följer illern genom livet. Däremot kan man behöva visa illern den nya platsen, om man är tvungen att flytta lådan. Oftast visar illern själv var den vill ha lådan/lådorna placerade. Det brukar oftast vara i hörn, gärna svårtillgängliga sådana Glad.

Krille12
0

#91 Ok, tack :)

JossanH
0

#92 En hage är inte tillräckligt med yta för en iller. Det är en bra tillfällig lösning men inte laglig om du har tänkt att ha illern i hagen som en permanent lösning.
Vet hela din familj om ansvaret med iller och vad som krävas av ALLA för att ha ett fungeraqnde hem? Har hela familjen varit och hälsat på någon med iller innan ni beslutat er för köp?
illrar biter väldigt sällan på kablar och jag har aldrig haft problem med det förutom min senaste telefonladdare som inte hade ett vanligt plasthölje utan en mer gummilik kabel.
Vissa illrar kan vara jättesvåra att få rumsrena och man måste räkna med att alla hjälper till att toaträna illern och det kan krävas många toalådor för att det ska fungera. Har man illern där det finns ett badkar är risken stor att illern börjar bajsa under badkaret där det är svårt att komma åt och kunna rengöra. När illern är lös kommer det förmodligen krävas minst en toalåda i varje rum- oftast fler. I början av toaträningen kanske man måste ha 3-4 lådor i varje rum beronde på hur stort rummet är och man kan få torka mycket bajs och kiss i början.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Krille12
0

#93 Nej, jag vet att en iller inte kan bo i en hage hela tiden, det e ju sjalvklart. Vi har inte bestamt oss an, vi ska forst halsa pa flera illrar och sen ga pa en illertraff. Men ok, fast det inte bara for sladdarna i mitt rum, utan jag har en hamster dar ocksa.

Bogey
0

#94 Vill bara nämna att iller och kablar är sällan ett problem. Det är ju inte gnagare vi talar om här, men precis som med hundar och kattor så finns det enstaka individer som får smak på kablar.

Vi har 2 pälsar i det här huset och än så länge (på 4 år) har de inte rört en enda kabel, och vi har en hel del kan jag säga.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.