Hur länge?
Hur länge är en iller-hona dräktig? Har totalt glömt bort hur många dagar det var.
40 är det va? eller 42

Tack! Då får ni hålla tummarna för mig om ca 42 dagar då.

pyret?
Carpe Diem

Nej, Pyret är kastrerat. Skulle aldrig våga avla på någon av mina egna. Man vet ju aldrig vad som händer. Dessutom är hon ju hitteiller utan stamtavla, tomte och med blaze i pannan.
Men Pyret är väl kastrerad?
Sara

Jag hann först.
*Fniss* Japp, det gjorde du!
Sara
Såå är det iller nr 7 på gång? *nyfiken i en strut*
Sara

Vi får väl se. Det är denna angora-iller som jag fortfarande väntar på. Förra året var det en skendräktighet, detta året dog först den ena kullen sen var det en skendräktighet igen.
Men nu är det en tjej som är omparad igen så…..vi får väl se.
Håller tummarna!
Sara

Mää.. du skulle ju inte ha någon valp nu när du hade fått hem pyret :) Herregud! Vi får snart se till att utvidga dina dygn några timmar. Annars förstår jag inte hur de ska gå ihop :)
Pjuh.. du gjorde mig nästan lite orolig där.. Fick inte alls ihop de med Pyret där :D
Carpe Diem

Jag var så övertygad om att det inte skulle bli någon valp för mig iår så det var lugnt ändå. Men nu fick jag ett mail där det stod att honan var omparad. Och så jäkla svårt som det är att få tag i en angora så måste jag nog ta chansen ifall jag får den. Men saken är den att jag helst vill ha en pastell eller albino och det kan ju lika gärna bara bli viltfärgade. Och det är ju inte ens säkert att det blir några angora heller så man vet ju aldrig.
Du får se till att få en hona då så Pyret får lite kvinnligt sällskap på fyra ben. 40 chillor (eller hur många som är honor) räknas inte eftersom hon inte får leka med dem.
Sara

Just nu verkar det som om Pyret är fullkomligt nöjd med att det är bara hon som är tjej. Hon har ju mig och katterna ju.

Dags att byggaut snart Rikki :)
Carpe Diem

Kanske skulle ändra rubriken till "stort hus på landet sökes"?