Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 3008 ggr
Smullis
0

Pris på valpar

Hur mycket tar ni uppfödare för en illervalp från er? :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Sarah
0

seriösare uppfödare tar ca 2500-3500 kr. inte säkert att de är seriösa såklart, men de är inte farmare iaf.

Smullis
0

#1 Okej! :) Usch, farmarnas valpar är ju löjligt billiga -.- Finns det ens folk som Vill ha dem som husdjur?

TottsiGirl
0

Farmarna brukar inte ha några problem med att få sina valpar sålda tyvärr. Sen brukar det krylla om omplaceringar framåt hösten tyvärr :(

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

IzzyR0xx
0

#2 De valparna är ju inte lika hanterade som uppfödarnas valpar men visst kan de vara trevliga djur och bli jättemysiga! :) Tyvärr är det många utan kunskap som hellre köper ett billigt djur än en för 3000 kr.. Och därmed stöds också farmuppfödningen genom att det finns folk som köper..

De illrarna blir ju lätt omplacerade då köparen varken har kunskap eller tänkt igenom köpet innan då de är så billiga… Sen finns det säkert dom som inte ens bryr sig om att omplacera och bara kastar ut illern.. :(

Smullis
0

#3 Men usch :( #4 Ja det har blivit allt vanligare att man ser illrar som behöver omplaceras, tycker jag. De är säkert oftast farmillrar då :(