Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 292 ggr
TottsiGirl
0

Trotsålder & Kastreringbeteende

Hejsan!

Kom på lite frågor och tänkte se om någon här kanske kunde hjälpa mig hitta svaret.

1. När brukar illrarna komma in i trotsåldern och hur länge brukar dom vara i den?

2. En iller som blir brunstig kan dom börja betee sig annorlunda? Sluta gå på lådan och så eller brukar man inte märka någon förändring?

3. Brukar en iller bli lugnare efter en kastrering eller kan man märka nått beteende där?

4. Kan en iller känna skillnad på sin omgivning.. Hmm ja menar att om man har en iller hemma hos nån som går utanför lådan och bråkar kan det vara ett beteende bara för att den inte trivs och kan den sluta med sina beteende tvärt om den kommer till ett nytt hem där den trivs?

5. samt om det finns andra djur i samma hushåll där illern finns kan det vara så att en iller "missar" lådan för att markera in sitt revir helt enkelt och iom det är så kan dom sluta med detta om dom bytar hem och blir ensamma djur?

Ojoj vad mycket frågor det blev dom bara bubblade upp.. Men ni som vill kan och orkar får gärna svara på det ni kan/vill jag är tacksam för alla idder, teorier och svar jag får!!
MVH
//Maria

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Jag är bara inne en snabbis, och eftersom jag inte vill hafsa ihop ett svar så får du vänta med det från min sida ett tag i alla fall.

Men det finns många kunniga här så du hinner säkert få svar av någon annan innan jag kommer in igen ikväll.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars