Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 163 ggr
Sara
0

Hur orolig är du?

Jag är verkligen inte avundsjuk på er som måste åka till jobbet sådana här varma (ca 30 grader i skuggan) dagar.

Hur gör ni med djuren ni som har det varmt i lägenheten/huset och ni måste iväg till jobb?

Hur oroliga är ni för att lämna dem?

Även fast fläcktarna är på så är det 27 grader inomhus så jag ser till att illrarna har kallt vatten att dricka, att de verkligen dricker, inte är uttorkade, väter handdukar och lägger över sovtälten osv. Men så är jag ju hemma hela dagarna så det fungerar.

Sara

UlrikaD
0

Jag blir orolig när jag är hemifrån när det är så här varmt. Jag har fläktar på och allting är nerdraget men det är ändå otroligt varmt inne i lägenheten. Men illrarna verkar ta det hela kallt, ha, ha. Det jag har märkt är att de dricker och sover mer. Däremot har jag chinchillor som ligger som döda pälstofflor i hörnen.

Faxlin
0

Jag ser till att sätta ne mina illrar i källaren om jag måste åka hemifrån. Där är det svalt och skönt. Ett underbart ställe att krypa ner i när värmen blir som störst. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

jag är inte heller orolig. temperaturen blir aldrig speciellt tryckande i våran lägenhet och man kan ju alltid göra som triton som tar sig en svalkande simtur i vattenskålen lite då o då…

Annars är mitt tips att frysa in stora petflaksor med is och och placera ut i illerrummet under några handdukar. de är stora och håller sig kalla länge!

Sajtvärd på Iller.ifokus

hannis
0

Jag känner mig lite orolig mitt på dagen, det blir varmt här inne. Jag drar för fönsterna och öppnar så det blåser igenom men det blir varmt i vissa rum ändå. (särskilt med vinterpäls)

Bra tips med petflaskorna Jossan!

MimmieM
0

Jag gör som sara.. Det är allt jag kan göra just för tillfället, det är 27-28 grader i vår lägenhet också.
Oliver har tom lyckats återhämta sig från magsjukans svåraste sviter i denna hettan så jag är inte speciellt orolig. Zeke är fullt återhämtad nu. Tror det är vi som är allt för oroliga, illrarna verkar ta hettan bättre än deras hussar och framför allt mattar i det här fallet :)

Det svider alltid att behöva stänga dörren om 3 små besvikna ansikten varje morgon, varesig det är varm eller inte.

De brukar få sig en bra promenad varje kväll efter klockan 10 då utetemperaturen "bara" ligger på 18-20 grader!

Carpe Diem

TanjaS
0

Takfläkten e på och så…

babsan
0

I mitt rum ligger solen inte på föräns på eftermiddagen och då har jag parsiennerna nerdragna så det blir inte så vart i mitt rum, vi ska åka iväg och köpa in lite fläktar i mitt rum eftersom att Bab´s kanske ändå tycker att dte är för varmt, men jag håller just nu på att frysa ner lite pet-flaskor att placera ut i rummet :)
tog tipset från JossanH ;)

TanjaS
0

Persinenner är neddragna med…

Sabina-old
0

visst är det varmt, men i mitt rum är det ca 20 grader så det går bra, även ute ligger Max bur i skuggan och jag har burit in en stoor pool (jämfört med den andra) så han har att doppa sig i.

skrollan
0

jag tycker inte att det är så farligt varmt hemma hos oss. Fast vi har ända alltid fönster öppna på ett sätt så att det är lite korsdrag och så är persiner nere och så´hra vi fläkt och en massa.

LeeLoo
0

Vi har 25 grader i köket där solen ligger på, så i de andra rummen är det lite svalare, skönt! Vi har en fläkt i vardagsrummet som vi kan sätta igång också.