tips
yup.. den har vi.. problemet är väl att de välter vattenskålen o lyfter ur den ur hållaren. och grävs det blir det blött även utanför.. Har den som extra-matplats om man behöver ha nån/några instängda i nåt rum. Annars använder jag en hundvattnsål u en sån ställning så de måste stå upp för att nå vattnet, då blir det inget grävande..
jag använder en stor plastbricka att ha vattenskålen på och så en liten handduk under för annars får grannarna under vattenskador… ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

och jag har ett bombsäkert tips för torra golv=p en iller som hatar vatten.. min gospojke stoppar nosen i den räcker det, har vattnet på parketten utan en enda droppes spill

Vi har också en sån, funkar skitbra här iaf! :D

åh, funkar den att hålla maten på plats? Mina välter inte ut nåt vatten, men maten hamnar överallt på golvet. typ tar upp en bit, tuggar, halva ramlar ur munnen, dom låter den vara och tar en ny bit..

jo, här hålls väl maten hyfsat innanför brickan, men där blir det mat-mos rätt fort när de börjar plaska i vattnet.. så brickan får man diska rätt ofta :P Men det är det värt för att rädda golven! :)

#6 jo.. men det kan ju funka att fylla båda skålarna med mat, och ställa vattnen utanför brickan. då håller sig maten torr och fräch och jag slipper damsuga upp mat varenda dag. :)

Ställ vattenskålen i badrummet och låt dem plaska för fulla muggar. Det får mina göra och de älskar det. Extra bra nu när det är så varmt. Ge dem en extra plaskvänlig skål!!! :-)

Haha, precis när jag satt och läste det här så hörde jag ett hasande på golvet. det var Wilma som drog runt på vattenskålen. Så nån tröttnade väl på att den var tom och ville ha den som leksak istället ^^
Vi har en sån här vi… jättebra, man knäpper fast skålarna i mitten.
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=8788&Grp=12&n=10100
Finns ju sådana här små söta=) fast frågan är ju hur länge dom får hänga ifred ;)
åhh, kerran eran var bättre ju. här hemma har vi en sådan som visades på bilden, men groggie välter bara skålarna och springer iväg med dom bara :P
Men ett till bra fynd på ö&b hade dette här inne. Det var som en vattenflaska som man fälde upp och som satt fast i en skål. Kan inte förklara mycket bättre. Men skita bra, ska shoppa på Ö&B :)

en sån där har vi, men tuck gräver i matskålen och tyr gräver ut vatten på nåt konstigt sätt så det blir en mysig gägga utav uppblöttfoder att göra rent varje dag…

OBS!!! LÄSA DETTA!!! OBS!!!
Hade en sådan som jag fick med i samband då jag tog över syrrans iller Towa. Eftersom illrar är ganska starka satt de en tejp på baksidan som fästes i golvet. TYVÄRR följde en bit av mattan med så jag fick betala hela mattan då jag flyttade, den kostade ca 3000 kronor… De blev en dyr historia pg av lite tejp eftersom mina illerdamer ha varit och är STARKA!

Jag har vatten i vattenflaskor och maten i tunga keramikskålar nu mera de blir billigare så! :0) Jag köper blåa vattenflaskor, sedan tar jag svarta hårsnoddar (från hm) som jag klipper itu och knyter fast flaskan på ställen som är passande :0)

Hahaha, sådär gjorde Aiia från början också! Från fel håll och liksom böjde sig över den höga kanten :P

haha, varför måste man som iller välja det krångligaste sättet för. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars