Lekhus tips
Hej
Var på vinden o lämna lite saker hitta då en tom kartong o fundera vad man kan göra för roligt me den. Jag har nu gjort ett ex antal hål i den o halvfylt den med tygbitar. Detta blir nu ett lekhus till min lilla bamse.
Så någon som ser något problem med min nya "uppfining"
Har ni något tips hur man kan göra den roligare så bara skriv.
Kan säga att jag hade en stor kartong med ett tomt påslakan i som ett mysigt hus till mina första illrar. Köpte sedan en gigantisk bur för över 2000 spänn och sydde en egen inredning för säkert 500 spänn och ställde upp bredvid kartongen.. Gissa vart dom helst sov…? Kartongen förstås! Så det är ett mycket billigt och bra alternativ :P
Vill du göra den roligare så leta upp fler kartonger och sätt ihop. Du kan även köpa billiga rör på byggvaruhus för runt 40:- (sådana i hårdpappa som man använder när man ska gjuta saker) som du kan ha mellan kartongerna. Fyll en kartong med halm tex.
Man kan göra många saker som inte behöver kosta alls mycket :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag har en kartong som jag fyller med strimlat tidningspapper (reklam är inte helt värdelöst). Har man maskin som strimlar papper är ju det en stor bonus, men går lika bra med sax. När det tappar fyllighet och börjar lukta kastar jag det och gör nytt, kostar ingenting ;)