Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 916 ggr
ferretgirl
0

En valp som behöver nytt hem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick just reda på att lille Cuma inte fick flytta till sin nya mamma. Så nu står han utan ett hem, är det någon som kan tänka sig att ta hand om albino valp som blir 5 veckor på måndag. Hör av er isåfall med för och efternam samt adress och postadress till trollvalpen@hotmail.com

Christel och Cuma

UlrikaG
0

åh en liten albinokille……

[tiiia]
0

åh guud han är nog (ja bortsätt ifrån DiorFlört) det sötaste jag sett :O

Men jag blev lite nyfiken på dessa saker: (som alltid när det gäller valp)

- vart finns ni?

- hur mkt kostar han?

- kommer han att vara chippad och vaccinerad när han flyttar

- när är han beräknad till att flytta? (vilken ålder) 

- hur är föräldrarna ? (finns det papper på dem? hur är de i psyket? hur fungerar de med andra djur och med småbarn? hur stora är föräldrarna? är föräldrarna duktiga på att gå på lådan?)

- och en fråga som har mer med själva uppfödningen att göra: Hur ser den perfekta kullen ut för dig? (är det viktiga psyke, utseende, personlighet.osv)

ferretgirl
0

#2# svarar på dina frågor här nedan

- vart finns ni? Jag bor i Helsingborg

- **hur mkt kostar han? *3000:-***

- kommer han att vara chippad och vaccinerad när han flyttar? Ja han är chipad, vaccinerad och veterinärsbesiktigad

- när är han beräknad till att flytta? (vilken ålder) Han är ca 10 veckor när han kan flytta hemifrån

- hur är föräldrarna ? (finns det papper på dem? hur är de i psyket? hur fungerar de med andra djur och med småbarn? hur stora är föräldrarna? är föräldrarna duktiga på att gå på lådan?)
**Mamma: Tiffanie är en pastell och är en gosig och jättesnäll iller, hon har aldrig bitit någon. Hon har inte varit med andra djur, men väl med småbarn och där har aldrig skett något. Tiffanie är 100 på lådan i stort sett, har väl hänt en eller ett par gånger på 3½ år att hon har satt sig utanför. Tiffanie är en ganska lite tik, sista vägningen sa ca 655 gr, när hon väger som mest så ligger hon på ca 700gr.
Pappa: Eilert är en albino som är jättsnäll, vad jag vet när jag själv har haft honom här hemma, så har han aldrig bitit hellre. Vad jag vet så är han van vid både hundar, kattor och hästar och säker även andra djur då mattes mamma är veterinär. Han är även van vid barn i dom flesta åldrar. Kan bara svara för hur han var på lådan här hos mig, och då gick han nästan slavisk på den. Han missade kanske 3 gånger eller så. Eilert väger som mest ca 3 kg
**

- och en fråga som har mer med själva uppfödningen att göra: Hur ser den perfekta kullen ut för dig? Ja du…… den perfekta kullen ska vara rättså jämt fördelad på tikar och hanar. Den ska också vara lagom storleksmässigt. Av dom ca 8-9 kullar jag har haft sedan jag startade så har där varit mellan 3-8 valpar i varje kull, och detta har varit lagom kullstorlekar. Färger och sådan avlar jag egentligen inte på, även om jag i år har en kull med bara pasteller och en med 1 pastelltomte, 1 pastell och resten albinos. Jag vill hellre ha friska sunda valpar, som lär sig vart man går på toa och att man inte ska bitas. Även om alla valpar jag har fött upp sedan jag började 2002 ( ca ett 50 tal) kunde detta när dom flyttade hemifrån.

Är det mer någon vill veta, så skriv så ska jag försöka att svara på era frågor vad gäller valpen/arna.

skrellet
0

Synd att det är så långt till Helsingborg :(

ferretgirl
0

#4# var bor du då????

Theres
0

Jag vill, men jag har inte 3000 :(

golf.ifokus.se

babsan
0

#4 om du bor i sthlm kan jag nog ta med den för jag ska dit och hämta Snuffe så jag hjälper gärna till :)

skrellet
0

jag bor i gävle. andra sidan kontinenten känns det som :P

#7 det var snällt. det är lite närmre dit ^^

babsan
0

*putt*

Theres
0

Vaaaalp :P

golf.ifokus.se

ferretgirl
0

Ska ta ett nytt foto på honom nu när han har öppnat ögonen helt, nu är han om möjligt ännu sötare och gulligare. Han har också vuxit till sig lite.

babsan
0

*putt*

ferretgirl
0

Kommer upp nya foto på Cuma nu i eftermiddag, så håll utkik efter dom.

ferretgirl
0

Tyvärr så strejkade kameran igen, så jag får vänta tills min son kommer med sin, så får jag ta med den. Hade hoppats att min egen skulle funka, men nej. Men foto kommer på honom.

ferretgirl
0

Här kommer foto på Cuma som jag lovade igår, men kameran strejkade då. Har nu lånat Peters igen för att ta några nya foto på honom.

ferretgirl
0

Här kommer ett till på honom

ferretgirl
0

Och ett till

sarae
0
sofie
0

Åhh så söt han är :)

Gilla
0

Så go :o))

ferretgirl
0

Sen kan jag inte låta bli att lägga ut ett foto på Cuma och hans bröder när dom äter sin mat.

Han som har en fläck i baken är Casper.
Han med fläck i nacken( i mitten i albino trion) är Cinkajou, vid sidan om honom är Cuma.Vid sidan om Cuma  sitter Cody  och äter , och längst upp sitter så Charley och äter sin del av maten. Dom har nu mat 4 gånger/dag med sista målet strax innan jag lägger mig vid ca 24:00 tiden. Försöker ha ca 4-5 timmar mellan målen, detta för att dom ska ta av torrfodret i buren också. Vilket dom började med så smått igår, dom diar lite från Tiffanie, men tror inte att det blir så länge till. Hon brukar sluta dia nästan helt när valparna är ca 6-7 veckor, så om ca 1½ vecka så får dom troligen inte mera di av henne. Men då ska dom ha lärt sig att äta torrfodret, + att dom får lite utblött foder av mig för att jag ska veta att dom får i sig vad dom ska.

Detta hör ioch för sig inte till försläjningen av Cuma, men jag ville berätta det iallafall hur det ligger till.

Så du/ni som är intresserad av Cuma, hör av er så snart som möjligt.

Christel

babsan
0

ojj vad stor han har blivit   :D och sista bilden är ju bara för söt :D Vilken av dom är Snuffe ?? :)

babsan
0

*putt*

mickro
0

å vilken sötnos!!!! Underbar!