Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1082 ggr
Sophey
1

VAD ar felet?

JAG HAR BLIVIT LURAD! JAG FICK INGEN ILLER!

Idag sag jag hur Dexter lag och en liten mus satt och gnagde pa vaggen mitt framfor nosen pa honom och han bara lag dar och tittade pa musen brydde sig inte ens minsta lilla utan foljde den med blicken och sedan rullade pa rygg for att titta ut genom takfonstret.

VAD ar felet pa min iller? Jag trodde ju att de var rovdjur! och VAD ar felet pa den modiga musen? Ska inte gnagare halla sig borta fran illerdoft? Jag ar mallos Förvånad

Medarbetare på matlust

JossanH
0

Ibland slår det slint i de små liven ;) Finns strikta rovdjur som inte rör sina bytesdjur och det finns bytesdjur som inte alls förstår faran med rovdjur.. har läst om katter som tagit in möss och behandlat dem som sina ungar och på youtube kan man se en lejonhona som år efter år fångar gnukalvar och har som sin unge tills det att kalven svälter ihjäl och dör då den inte kan dia lejonhonan.. Ibland förstår man inte naturen men kan iaf säga att ingen utav mina grabbar hade kollat på om de sett en mus, de tom slänger sig efter grodor ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sophey
0

Han trodde val att det var ett nytt husdjur som vi tagit hem hahaha Skrattande

Medarbetare på matlust

illernettan
0

I vintras hade jag besök av möss i köket. Illrarna bara glodde på dom men så fort katten hade haft sitt lilla roliga och musen var död…..då gick det bra. Det konstiga är att katten åt inte upp dom utan lämnade dom till illrarna som blev själaglada……samarbete??

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Sophey
0

Katter brukar oftast inte ata upp mossen utan de har bara ihjal dom for skojskull ur deras perspektiv da vi oftast har vara husdjur val matade illernettan Glad

Medarbetare på matlust

JossanH
0

#4 därför jag blir så glad när mina föräldrars jägare även äter sina byten då maten som serveras inne inte är lika spännande..;)

Sajtvärd på Iller.ifokus