Galler/Nät
Hej på er.
Jag ska tillverka en egen bur som jag ha på balkongen o undrar fall någon vet om något billigt nät eller galler man kan köpa.
Både Jula och biltema har billigt galvaniserat rutnät.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Funkar det med en tråddiameter 1mm eller är det i minsta laget?
Hitta på xl bygg. 5 meter 50cm högt 120 kr
#2 Japp 1mm funkar bra, men skulle du mot förmodan hitta grövre så är det ju ingen nackdel. Jämför med hönsnät som har 0,6-0,65mm.
#3 Biltema: 25meter långt 1 meter brett för 499:-.
Jula: 10meter långt 1meter brett för 199:- om de inte ändrat priset sen sist jag kollade.

Ska du näta in balkongen så den blir illersäker eller ska du bygga en separat bur?
Ska du göra det första, tänk på att illrar klättrar på nät så det är säkert hela vägen upp.
Vad har du tänkt dig för mått på buren annars du ska bygga?
Jag tänkte först näta in balkongen men det blir för myket jobb så jag tar en pall till botten o en halv pall till andra våning. Så det blir ca 1.5mX1m till botten o 1mx1m till andra våning.
Nätar du in balkonegn kan du annars göra ramar med nät och sätta upp och sätta plexi eller liknande längst upp så att de inte kan ta sig över kanten :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja varför inte var kan man få tag i bilgt plexi eller liknande
Byggvaruhus har väl sådant. Finns dock billigare alternativ än just plexi. Be dem såga till det i butiken.
Tänk bara på om det är tegel på balkongen, finns vissa små honor som faktiskt klarar av att klättra på tegel :O
Sajtvärd på Iller.ifokus