Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2667 ggr
MissFerret
0

Fortfarande otingade valpar !

Hej alla

MellanhedensTamilleruppfödning har fortfarande några otingade valpar kvar. 8 valpar föddes i kullen den 28 april varav en albino hane och 5 albinohonor och 2 viltfärgade tomte honor.

Intresserad ? Kontakta mig gärna på 040-6271780, 073-5429638
mellanhedenstamilleruppfödning@hotmail.com

Camilla Bruhner
MellanhedensTamilleruppfödning (Malmö)

AlbaStiffler
0

putt

Tesan
0

Va, ingen som é intresserade, man hör ju så många som söker!

knas
0

Intresserad, ja. Kan ta dem, nej =(

MissFerret
0

Ooopppss såg inte att min e-postadress blev lite fel på sidan….

Det ska vara mellanhedenstamillrar@hotmail.com

….. och fortfarande några otingade valpar kvar ännu ;)

/Camilla

Nea
0

Kan intyga att valparna därifårn är bra. Har själv ett litet vildspån därifrån. Hon är envis som synden, gosig som ett litet kramdjur och stollig som en… iller. ;-)

Stj3rnfallet
0

#5 Haha, det låter ju bra!:D Bra att veta =) Hoppas bara att min pojkvän inte har ngt emot albinos efter att vi har häsat på :D

Smex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jo jag söker också efter iller. Men det känns som att Malmö är lite långt för mig att åka. Jag bor i Linköping.

Skulle vara trevligt att införskaffa sig en albino till. Har ju min Lilitha.

[Tizzan]
0

hehe … jag har en valpköpare från piteå och en från luleå i år ;)
De är en bit att åka :D

Fast iofs har kanske inte alla samma föutsättninga att åka iväg hur många mil som helst.

Hoppas du hittar en iller osm är närmare dig då Smex.

Theres
0

Jag är intresserad av en albinohona om någon kan forsla hit den åt mig :P Sen har jag tyvärr inte helt mycket pengar över för just valpinköp, men jag kan erbjudan ett bra hem med illerkompisar, god mat och mycket spring både ute och inne =)

golf.ifokus.se

Stj3rnfallet
0

#7 Haha, du ska inte klaga!:P Jag kommer ju från Kiruna :D Och gissa hur långt det är till Malmö här ifrån?;) Myyyycket myycket längre än vad du har iaf!;) Förresten så har de ju sagt att man måste vara beredd på att åka en bit för sin iller =) Iofs har jag ju en fördel att jag flyttar till Burlövs egna hem som ligger mellan Malmö och Lund =)

#8 Ja, men tycker man inte att vägen är värd att åka trots att det inte är så jäkla långt, då kanske man inte ska ha en heller :P Nä, men jag vet ju hur hemskt det är att åka i evigheter, men Linköping är faktiskt inget att jämföra med biten från Kiruna :P Med tåg tar det inte ens länge att åka från Linköping till Malmö =) Tycker inte jag iaf :P Men jag kanske har blivit så van att åka tåg i närmare 1 dygn?=) Vad kul att det kommer köpare från Piteå och Luleå :D Stackars dem, vilken resa de har framför sig sen :D Det är ca 35 mil till Luleå från Kiruna och ca 50 mil till Piteå =)

#9 Jag kan säga att de har fått superfina namn!:D Haha, jag kanske kan stoppa ned en i väskan åt dig när jag hälsar på henne?;) Så kanske jag snor med mig pojken hem :P Och en av tomte flickorna :D Haha, märks nog absolut inte om 3 valpar saknas :P

Theres
0

Jisses, skriv vad de heter vettja :P

golf.ifokus.se

Stj3rnfallet
0

Haha, oj, ska jag komma ihåg alla namn?:P *pinsamt* Mitt minne är kort =) Men alla har fått namn efter "stenar"..
Hanen är döpt till Topaz (tror det stavas så.), en av tomtetjejerna heter Ametist. Sen minns jag att ngn skulle få heta Jade (haha, säkert minns jag fel :P), men en av albinotjejerna skulle få heta Rubin (vilket jag är helt säker på!=), Diamant.. Hm.. Minns inte fler och vågar inte chansa :P

Men hon visste iaf inte vem hon skulle döpa till vad av albinotjejerna =)

[jenkass]
0

#7 åå va söt hon var!

MissFerret
0

Hej alla… Här kommer lite foton på godingarna som nu är hela 5 veckor gamla. Dom heter Topaz, Ametist, Safir, Pärla, Diamant, Jade, Smaragd och Rubin.

Först ut är…. Safir

MissFerret
0

Nästa goding är min enda kille…. Topaz

MissFerret
0

och nästa goding är….. Ametist

MissFerret
0

Nästa goding är Diamant

MissFerret
0

Nästa goding är Pärla

MissFerret
0

Nästa goding är Smaragd

MissFerret
0

Nästa goding är Rubin

babsan
0

vad söta !!!! :D:D:D

MissFerret
0

Nästa goding är Jade.

Japp det var alla bilder för idag…. Det kommer fler….

PS! Jönköping är inte så lååångt från Malmö Flört har och har haft valpköpare som kommer längre än så ifrån Malmö….. Slå gärna en signal om du är intresserad……

Till Thessan_87 …. tyvärr har jag ingen budfirma och skeppar inte valpar över landet…. Valparna kostar 3000 kronor och jag anser att kan man inte betala för sin valp så har man kanske inte så stora marginaler heller att kunna ta hand om dem. Mat o veterinärsbesök är inte heller så billigt. Så tyvärr måste jag säga nej till dig…. Du får gärna återkomma när du har lite bättre ekonomi.

Kram på er alla
Camilla och 13 terrorister

MissFerret
0

Tackar tackar…. ja dom är helt underbara Skrattande

babsan
0

#23 ja jag kan tänka mej det måste vara gosigt att ha så många illrar att mysa med :D

MissFerret
0

Oh… måste bara lägga in ett foto till… det är ett foto av Pärla med gamlemorfar Stuart Little… sovandes brevid varandra ……

emoflickan
0

Joel säger att våran illerkvot är fylld :( *se ledsen ut*  safir var SÅ fin :)

MissFerret
0

hmmmm…. jupp jag vet hihihih en prakt iller… hade jag inte haft fullt hus skulle jag nog behållt henne… Hon har verkligen höga strumpor och jämna teckningar som en tomte ska ha….

Stj3rnfallet
0

Åååh, vad sötnosarna är fina!:D Hihi, jag kom ihåg vissa namn iaf :P Haha, skäms lite över att jag inte kom ihåg alla :P Haha, som jag sa så hade jag kunnat ta med mig alla hem ;) Topaz är superfin!=) Ska bli så roligt att få träffa de små liven sen när jag kommit tillbaka till skåne!=) Längtar så mkt!=)

emoflickan
0

jo hon var så himla vacker, har varit sugen på en tjej länge nu men med 5 grabbar här hemma är det fullt hus. vi har två sjuklingar oxo så vi tänkte låta dom leva resten av sitt liv i lugn o ro innan en ny valp kommer hehe :) men hon var otroligt söt! och jag e ju så sjukt svag för tomtar..;)

MissFerret
0

Heej jo visst är dom söööta… du kommer nog att ta både Topaz och Safir med dig hem till slut haha Flört

MissFerret
0

Jo jag vet hur det känns har två gamlingar som också är lite krassliga här hemma…. en 5 åring som blivit opererad för för trång förhud och en 6 åring som är lite halt som och har varit hos veterinären.

emoflickan
0

jag har tyvärr två med insulinom så man vet ju att tiden håller på att rinna ut, albin är dock sämre än bilbo. får se hur länge min gamling orkar.

Nea
0

Vad söta de är.

Stj3rnfallet
0

#30 Haha, ja, man vet ju aldrig ;) Eller så har jag huset fullt :P Jo, förresten.. Nu när vi är inne samtidigt tänkte jag om jag kunde fråga en sak. Om det är ok?:P Annars kan jag skicka det till din mail eller skicka ett PM =)

MissFerret
0

Helt ok…. vad ?

Stj3rnfallet
0

Nä, jag tänkte mest om man måste hämta valpen exakt när de blir lev klara? För att jag har min instruktörskurs i slutet av juli och sen är sista träffen i början av augusti och då stannarj ag troligtvis i Kiruna under den tiden (onödigt att åka fram och tillbaka för så kort tid).. Därför undrade jag om det är okej om det inte blir exat på datumet =)

MissFerret
0

Det löser vi på något sätt……

ferretgirl
0

Har sparat ner alla barnbarnen dom var så söta alle samman. Knep även det på Stewart och Pärla dom är bara så söta samman.

Stj3rnfallet
0

#37 Vad bra =) Visst hade jag ju kunnat dra med den denna bit, men det känns inte rätt att förvirra valpen så =/ Först ett hem sen ett annat, då är det ju bättre om den bara är i ett hem första tiden åtminstone =) Eller?=) Känns som att det blir mkt tryggare då.

Spindeln
0

Söker med ljus å lykta efter en albino hona

Vad mycket skall du ha för (till att börja med) 1  :)

Troligtvis kommer jag väl som ALLA andra att införskaffa mig en kompis sedan Kan man byta namn på pärlan om det skulle behövas då min brorssas hamster heter pärlan … mat till min blivande iller … :)

Nä fy vad det blev fel där … hahah

Tur att hon inte ser vad jag skrev … hahah

Jag bor i Gbg

Rik på kärlek fast halv fattig då jag varit sjuk i snart 6 månader … så tid har jag i överflöd till henne

Ha det bäst

Micke_A_Gbg_@hotmail.com

hannis
0

Vad fina vappisarna var!

Stj3rnfallet
0

#40 Hon tar 3000 för en valp. Om det var det du tänkte på?

Spindeln
0

Mikael Andersson i Götet

Söker efter en albino hona

Max 1 år gammal

Lite bilder samt info om en av dom skulle jag bli jätte glad av

Försökte få tag på dig  (söndag kväll - 21.35) men tyvärr inget svar då det bara kom ett litet piiippp i mitt öra att jag skulle snacka en stund ju … gjorde det så nu väntar jag bara på att du hör av dig till lilla mig …..

Min favo är ???  hemligt   :)

Micke_A_Gbg_@hotmail.com

070 - 664 68 69  comviq

Stj3rnfallet
0

#43 Det är ju valpar så ingen av dem är ju 1 år :P Är det inte bättre om du provar ringa igen? Får man inte tag i uppfödaren första gången kan man ju prova igen =)

Faxlin
0

Jag har mailat dig Camilla. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

*putt putt*

Remaining
0

Va kostar de..? Jag är intresserad av viltfärgade… mejla mig på Remaining__@hotmail.com

Stj3rnfallet
0

#47 Om du läser hela tråden så står det att de kostar 3000 kr =) Finns 2 viltfärgade tomtar (en är nog bokad?) och ev. ska jag ta den ena om jag nu inte blir alldeles kär i Topaz som jag helst vill ha för tillfället =) Men det är ju de att min pojkvnä inte tycker om röda ögon :P Iofs så är inte det ngt som intresserar mig, då det är jag som ska köpa den lilla bebisen =) Jag har börjat vänja mig vid tanken att köpa Topaz trots att han är albino, så det lär nog bli han om inte Safir tar mig med storm =)
Nä, usch, nu får man ju ännu mer beslutsångest :P Måste dina valpar vara så söta Camilla?:P

MissFerret
0

Hej alla ! Valparna börjar bli stoooora nu. De busar och leker men är dock fortfarande lite ostadiga på benen….. :)

Än så länge har bara en betalat bokningsavgiften på 500 kronor och det gäller en albinohona. Dock har jag fler köpare som är intresserade av tomtehonorna. St3rnfallet har preliminärbokat antingen albinohanen eller en av tomtetjejerna. Så det finns fortfarande en obokad tomtehona… även 3 albinohonor som är obokade. Lägger in ett foto på valparnas morbror Brahma.

Illerkramar
Camilla och 13 terrorister

MissFerret
0

Hmmm… jo jag vet varför dom är så söööta…… dom har många vackra släktingar ;)

Mamma Isis kull har nog varit den vackraste valpkullen jag haft ( har även hört detta av många andra)…. och då kan ju dessa små troll bara bli vackrare…. hihihi 

Jag är hemma nästa vecka efter kl 17.30 och ska inte göra något speciellt…. slå en signal eller så Sandra…. så kan du komma över och titta på Safir o Topaz och hela gänget….

Illerkramar

Stj3rnfallet
0

#50 Okej, men då får jag ju ringa efter 17.30 så att du är hemma =) Men jag ringer ngn dag innan eller så, då är det lättare att bestämma dag =) Jo, jag glömde nog skriva att jag tänkte att jag betalar tingnigsavgiften efter att jag sett bebisarna =) Då kan jag ju lätt skriva t ex Topaz där var man kan skriva ett meddelande, för att då vet du ju att det är jag som har lagt in pengar =)

Vad kul att du har fått höra att det är den veckraste kullen du haft!=) De är verkligen superfina!=) Längtar tills jag får träffa de små liven =)

Denna kommentar har tagits bort.
Uneven
0

3000 Kronor låter rätt vettigt för en iller tycker jag :) Jag blev rätt intresserad.
Men i det priset är det inräknat Vaccination också då ?

Stj3rnfallet
0

#52 De är vet. besiktade, vaccinerade och chippade när man får hem dem =) + att man får stamtavla då :D Och lite annat också har jag för mig =)

Haha, förlåt Camilla att jag svarar åt dig, hoppas att det inte gör ngt =)

Nea
0

Då vaccinationen inte skall ges förren valpen är 10 veckor tror jag inte de är vaccinerade. Vaccinerar man innan 10 veckor behövs en omvaccination. Efter 10 veckor räcker det med en vaccination och nästa ett år senare. Allt det andra ingår plus att man som Stj3rnfallet säger en del saker.

Stj3rnfallet
0

#55 Hm.. Men hon släpper ju inte iväg dem tidigare än kring 10 veckors ålder.. Så de kommer vara vaccinerade. Jag vet ju eftersom att jag ska köpa en valp av henne =) Och eftersom att hon har skrivit att de är vaccinerade när man får dem, så är de ju så… Hoppas jag iaf :P

Nea
0

#56 Då är det säkert så. Har själv en liten busa därifrån men hon var nog mellan 9 och 9,5 vecka när vi tog hem henne så jag utgick i från det när jag skrev om vaccinationen.

Stj3rnfallet
0

#57 Jaha =) Men jag har för mig att hon sa + att hon har skrivit 10 v =)

Nea
0

#58 Det var förra året jag tog en valp därifrån, då var min "lilla" tjej mellan 9 och 9,5 vackor.

MissFerret
0

Hmmm för att inte alla ska bli förvirrade…. De flyttar vid 9 veckors ålder och de är då inte vaccinerade…. De är chipmärkta och veterinärsbesiktigade. Valparna måste vara ialla fall 10 veckor innan man kan vaccinera dom annars måste man precis som Nea säger omvaccinera och det är ju lite utkastade pengar….

Hoppas annars att det är bra med alla här ute….

japiloup
0

såååå söta! om jag hade fått skulle jag köpt en

sezierra
0

Intresserad…Mycket.

Marina
0

Är det inte 9 veckor de kan va när man vaccinerar dem?

Faxlin
0

Nej det är tio veckor om man vill slippa ta en spruta till.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Stj3rnfallet
0

#60 Jaha, men då har jag nog missuppfattat dig eller läst fel (vilket jag är bra på :P) ;) Har en förmåga att ibland lägga till saker som inte alltid finns av ngn anledning :P Då måste ju min lille valp vänta på sin spruta, eftersom att jag inte hämtar den när den är 9 v.. Den blir nog närmare 11 v tror jag om jag räknade fel.. Usch, dumma instruktörskurs :P Men det är ju bara 2 träffar kvar och sen är jag ju instruktör, så jag vill ju inte heller ha slösat 12 000 i onödan =) Därför måste min lille sötnos vänta lite längre än de andra, även om jag inte vill. Men samtidigt vill jag ju inte förvirra den genom att ta med den till Kiruna.

Stj3rnfallet
0

Kan ju ha blandat ihop din annons med ngn annans, då jag läser i stort sett allt som skrivs här =) Kom på den nu :P