"illermotorväg"
Idag fick Julius sitt livs första "alla Hjärtans Dag-present" från hans nya familj!
Ett illerrör från marshall, "super thru-way" ("the extreme ferret adventure"), haha helt hysteriskt långt rör. Jag köpte det från tradera på nätet och fick hem det idag. Spännande värre, för oss alla!
faktiskt.
Fast knubbisen min vart inte helt smidig igenom röret, haha - hoppas att han blir lite mindre efter kastreringen, och inte större.. *fnissar*
Som parentes kan jag ju berätta att jag bl.a fick mörk choklad av min gulliga pojkvän idag, som förklarade att han tyckte att det var roligare och kändes bättre att ge choklad än t.ex blommor, som vissnar efter ett litet tag.
- "Chokladen du äter blir ju sedan en liten del av dig".. säger Stefan till mig och ler sött. haha, så jäkla gulligt, han menade det ju på ett snällt sätt och jag ler åt hans spontanta kommentar än… =)
Mvh Tessan - "gottemonstret"

Förstår att Julius snodden tyckte det var roligt, och du med. Härligt att se dem fara i röret faktiskt.
Gulligt sagt av pojkvännen. Här är man helt blase liksom. Kanske beror på tiden vi varit i lag vad vet jag. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag köpte en sån motorväg till mina pälsar också. Grizzly tycker det är jätteroligt men Lurvas fastnar med rumpan hela tiden och korvar ihop hela röret! Han kräver lite större rör. Vilken tur att jag har såna också.

Jag har också motorvägen! Men hur gör ni för at hålla hela röret utsträckt, mitt vill bara fara ihop igen. Men det är verkligen det bästa illrarna vet! Så just nu har jag lagt in det och sparar jag det i lådan tills att vi flyttar, så att dom har något att göra där sen.
Vi lägger in motorvägen till illrarna, sen får dom dra omkring den som dom vill. Ska du ha röret utsträckt, så får du lov att binda fast änderna i något. Du kan även slå en knut på motorvägen, säkrar du knuten med ett snöre, så kan dom inte få upp den.

Tack för tipsen Ammi, jag ska se vad jag får för idé nu!
Kul att vi "motorvägsägare" kan ge varandra tips! 
Själv är det ju helt nytt för oss, så tips emottages tacksamt..
- gör ni rent era rör ofta?
mvh Tessan

Ja, det är jätte roligt! Rörsnack.. hehe

såg någonstans (minns inte var) att det var ngn som satt fast röret nedför en trapp.. såg ganska festligt ut när illrarna åkte kana nerför..de tyckte ju att det var jättekul!! blir sugen på att själv skaffa ett sånt rör.. fast jag får nöja mig med att lägga den på golvet, då jag inte har någon trapp…var kan man köpa en sån illermotorväg? pris?
http://www.amhs-illertorg.se säljer det för 325 kr, har jag för mig. - Finns säkert på fler internetsajter, men beställer man via nätet så tillkommer (oftast) frakt förstås. Själv köpte jag vårt på en internetauktion häromdagen, begagnat så att säga..
Mvh Tessan

Jo AMHS säljer röret, där har jag köpt mitt!

ok.. tack för tipsen! ska genast in å kolla…

Ska du till yran kan du be Anette att ta med sig motorvägen dit. hihi Då slipper du fraketn vet du.
Audiatur et altera pars
Motorvägen är helt suverän som leksak åt illrarna, man kan göra så mycket med den.
#8 har man ingen trapp, kan man skruva i krokar och knyta upp den under soffbordet. Såg det hos en bekant, vi tittade mer under bordet än på det vi åt. Helkul när deras illrar for omkring i röret som inte var helt sträckt, utan svackade på mitten.
Eller varför inte linda det runt benen på en köks stol?

*Asg* Ja användningsområdena på dessa motorvägar är otroligt många. Hmm, synd att en annan aldrig har råd att köpa någon. Alltid något som måste införskaffas till djuren just nu i allmänhet liksom. Och så inget jobb, är lika med taskig ekonomi.
Audiatur et altera pars
Åsa: Jo, samma här - hade aldrig haft råd med min skrala ekonomi att köpa ett nytt, men så hade jag turen att hitta en begagnat som var i bra skick. Så håll ögon och öron öppna, vetja! =)

Ska göra det. hihi
Audiatur et altera pars

Den är verkligen toppen! Du kan få köpa min Åsa när illrarna vill ha nytt :D

Haha, det låter bra. Vi kör på det. Om det finns någon motorväg kvar då. hihi
Audiatur et altera pars

Haha, den verkar vara väldigt hållbar!

Japp, men jag har sett hur den kan se ut efter att vissa illrar rejsat i den. hihi
Audiatur et altera pars

Okej :) Det har ju inte jag så..

Fast är den hel när ni ledsnat på den, vet du ju var jag finns. hihi
Audiatur et altera pars

Ja, karln tyckte han skulle fixa något nytt, med såndära hårda genomskinliga plaströr, när vi flyttar till huset så kanske du får den inom ett halv år :D

haha, ja då håller jag tummarna för era genomskinliga plast rör. hihi
Audiatur et altera pars

Ohh, har du ett blått rör. Var har du köpt det?
Audiatur et altera pars
Ronja Sajten där man ser illrarna åka ner för ett rör i en trappa heter http://www.zodor.net/illerlyan/ :) Där finns även lite andra tips på små kul enkla saker man kan göra för dom små :)
Hmm den dagen jag får tag i en ny iller så får de nog allt bli en motorväg hemma hos mig oxå verkar riktigt kul för dom små :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Tackar för det tipset TottsiGirl.
Audiatur et altera pars

min iller motorväg är en specialare
den finns inte att köpa utan jag plockade den i soptunnan på pappas jobb. där gör de rökutsug o en massa mysko saker haha så va den biten över el för kort el nåt så de hade slängt den.
blev att tvätta av den först för den va jätte dammig
men busan e jätte glad för den så där slapp man lägga ut en massa pengar 

Okej, förstod nästan att det var något krux med den. hihi
Snygg färg har busan på sin motorväg i alla fall. 
Audiatur et altera pars

ja o det var bara bra att den e blå för jag gillar just blå!

Ja, det gör jag också. Speciellt kornblå.
Audiatur et altera pars

jag har många favorit färger men blå o lila e de finaste!
sen de där med att blå är en pojk färg nene de e de inte alls haha!

Ja, det finns många fina färger, den jag gillar mest är nog lila. Sedan tycker jag om blå och röd. Fast sen beror det lite på vad färgen sitter på för något också i och för sig.
Men en färg jag inte tycker om så är det brunt.
Audiatur et altera pars

de förger jag tycker e fulast tillsammans e brunt o orange! ush
men det e som du säger det beror på vad färgen e på!
men för de mästa väljer jag sker som har blått el lila el svart/grått
men mörk grön e oxå fint el smaragd grön! även rött o svart e fint

så kul den ser ut att vara! flera gångar!

Hmm, Elin får mina tjejer komma över och leka hos dig någon dag. De saknar någon kompis med lite häftiga leksaker. hihi
Audiatur et altera pars

Hehe det är klart dom får 
Du är oxå hjärtligt välkommen på lek hos mig. Jag kan hämta hem mina gamla barbies och my little ponnyhästar från mamma o pappa 

*Asg* Låter super skoj Elin. Ska vi träffas och leka någon dag. Hur ser det ut nästa vecka för dig?
Audiatur et altera pars