Vem???
Vem är den andra som har bokat pastellhona hos Gay?
golf.ifokus.se
var det inte nora_dede eller iller_tjejen?

Jag ska fan ha min Epona!!! Jag skulle få henne nästa fredag!!!
golf.ifokus.se
finn det bara en pastell?

En pastellhona är det han hade…
Han har en vit med den är bokad…
Finns iofs en tomte…
Men jag hade ju faktiskt bokat en pastell först!
golf.ifokus.se

Melwin är ju jätteledsen nu 
golf.ifokus.se
Du kanske ska ta det med honom? det är väl inte gärna den andra personensfel hon/han kunde väl inte veta att nån mer bokat. Skäll på honom då som inte står vad han lovar, om han hade lovat dig att du skulle få henne.

Men iofs, tomtar är ju mycket sötare :P
golf.ifokus.se
ja..att uppfödaren har dubbelbokat är nog inte valpköparnas fel..ring å prata med honom istället. så kanske det finns en förklaring? (jag e smyg tomte fan..de e sååå söta)

Finns det ens o-söta illrar? Jag kan bli kär i vilken iller som helst… Huvudsaken är väl att illern har bra stamtavla och att uppfödaren verkar vettig, sen är det bara att slå till om illern är intressant. :) Melwin gillar nog tomtar åxå… Lovar!

tänkte mer att den andra kunde ge sig till känna eftersom hon inte ska hämta förrän 19 juni så kunde jag få ta na så kunde hon vänta på valparna som föds imon :P
golf.ifokus.se
#10 det kanske är så det är tänkt..? men som sagt så ring å kolla med honom, det är ju det bästa

varför säger alla ring och kolla? tror ni inte att jag redan har pratat med honom 2 ggr idag?
golf.ifokus.se
ahh oki det fattad ejag inte…men sa han att du inte kunde få pastellen då?
Hej

han sa att nån tjej som ska hämta den 19 juni ska ha pastellen, och den vita är bokad av en som bara ville ha en vit, så det finns en tomte…
men när jag ringde så bokade jag pastellen och sa att om det fanns en vit så ville jag ha den, men båda är bokade…jag som typ hade tänkt köpa 2 :(
alltså blev den vita bokad efter att jag redan hade halvt om halvt tingat den…så den borde vara min
jaja, tomte it is…
golf.ifokus.se
#14 skulle inte du ha av janne i härryda? e kanske inet så smart med två valpar på en gång :P

tror du jag hade kunnat hålla mig från 2 valpar när det fanns både en pastell och en vit? :P
golf.ifokus.se
menade kyken
#16 håller med velsan här..att ta två valpar på en gång är ingen lätt match…även för dem som har mycket iller vana. risken är stor att man får 2 illrar som inte blir vare sig bitfria eller rumsrena eftersom de tar after varandras dåliga beteende. bättre är att vänta tills första valpen är "färdiguppfostrad"

hade faktiskt mer pastellen bokad, men om det fanns en vit skulle jag tinga den istället om kanske, men mamma gillar inte albino =/
golf.ifokus.se

Nu har jag en TOMTE!!!! Min, bara min!!!
golf.ifokus.se

Epona Saria Nordström it is :P
golf.ifokus.se
jag ska hämta en illervalp i härryd i slutet av juli.och den illervalp jag ska hämta hoss gay var inte någon pastellhona för det var en tomte som jagtingat av gay.För jag kollade på kortet och jämförde med det jag hittade på nätet och det var ju inte samma färg så fel av mig mer om ursäkt om jag skrev fel.
ja vi vet :) å om du ska en härifrån också så blir de två valpar på samma gång :)vilket är jobbigt.

Gay har iallafall 2 tomtehonor och båda är tingade, och jag ska ha den ena, så mycket vet jag :P
golf.ifokus.se
Och jag har tingat den ena tomten av Gay så mycket vet jag nu ialf när jag kollade färgen på illervalpen.*L*
#27 ok så du ska ha två valpar på samma gång fast från olika uppfödare?
sorry men detta blev lite virrigt för mig :P
tidigare skrev du att du skulle ha pastellen? men du ändrade det inlägget till 2hej" vem är det då som har pastellen?

*mycket förvirrande tråd*
*road* Rena rama action-tråden. Man vet aldrig hur det ska sluta förräns sista "sidan". *flin*
Han hade tydligen bara EN pastell tjej men hade lovat bort tre st.
Så nu har Thessan bokat en tomte tjej i stället :P
Mer förvirrande än så är de inte.
hehe.
2 tomte tjejer hämtas helgen den 1-3 juni.

word :D
golf.ifokus.se
jag tingade min tomtehona föra veckan och ska hämta den på söndagen 3/6.
Ursäkta mig för att jag blandade ihopp allt.SORRY

ska du ha en hona? det finns inte, blev 2 bokade den 12
golf.ifokus.se
Isch för uppfödare som lovar bort samma iller till olika personer.
Fast jag har "snott" en illervalp en gång. Ringde till en uppfödare och frågade om han hade någon hane till salu. Det hade han och vi bestämde att vi skulle hämta honom dagen efter.
När vi kommer dit och tittar och bestämt oss för honom (ända hanen kvar) säger uppfödaren att han egentligen är tingad och erbjuder oss 2 honor för samma pris. Men vi ville ju ha hanen och när vi talat i telefon så sades inget om att han skulle vara tingad utan vi skulle få köpa honom.
Så vi fasthöll att vi ville ha hanen och uppfödaren sålde honom till oss och sa att den som tingat illern egentligen fick ta en hona istället.
Mkt dålig stil av uppfödaren att lova honom till en annan och sedan till oss oxå för att få oss att komma dit och sedan försöka få oss att ta en hona istället. Tyckte lite synd om den som tingat men vi tänkte faktiskt på oss själva i första hand och vi tvingade ju inte uppfödaren att sälja oss en tingad valp.
Sara

Jag har pratat med honom i telefon ett antal ggr nu, och han säger hela tiden att först till kvarn får först mala…
Och jag var bland de första som tingade en valp, så nu ska jag iallafall få mig en tomte =)
golf.ifokus.se
jag ska ha en hona för det var den ända som inte var tigad sa han till mig.och kort på hona finns på min sida och på bilden så är det tre tomtar och det är den till höger som jag har tingat av han.
jag menar att det var förvirrande från vilken uppfödare kyken ska hämta valp, om det är ifrån härryda eller ifrån gay där thessan ska hämta sin… eller om det är från båda två….
från båda
Jag ska hämta min illervalp tomte hos Gay.
hej hej!
Iller_tjejen bokade pastelltösen som är leverans klar den 2 juni och när hon ringde så var det ingen som säkert hade bokat henne. folk hade bara ringt och sagt att dom kanske ville ha henne så hon bokade den. och jag bokade en pastell hane som är klar den 14juni. så den 14 juni eller dagen efter åker vi ner och hämtar dom. och om man inte bokar en valp med säkerhet så tycker jag att uppfödaren kan välja en annan köpare. jag förstår dig tessan att du blir funderasam men detta är inte mitt eller iller_tjejens fel. vi har pratat med han dagligen i telen och han har hela tiden sagt att våra valpar är helt klara och han skickar bilder på dom hela tiden så vi ser hur det är med dom och hur dom växer med mera=) så snäll skyll inte detta på oss.
Och Gay hade tre tomtar var en har jag bokat av han.

Jag har iallafall fått ett klartecken nu att jag ska få en tomte =) Men min tomte är från en annan kull så.
golf.ifokus.se
Håller tummarna för att ni alla får de valpar ni har tingat.
Sara
Gay har tagit bort den tomte som jag ska ha ialf för det sa han till mig men jag ska ringa han sen så man inte åker 50mil i onödan och sen inte får den man ska ha.
vem är Gay egentligen? En känd uppfördare eller ? känner inte igen eller är jag bara efter ?
#47 en farm uppfödare
jag har försökt maila till gay som en galning men han svarar inte efter att jag frågade om de fanns någon hons som inte var tingad.. kanske borde ringa nån dag. vet nån om han har en hona som inte är tingad??

han har vanliga viltfärgade honor som inte är tingade, det kan jag slå vad om :)
golf.ifokus.se
ja en massa viltfärgade har han kvar sedan så har han planerade kullar hela sommaren =)

Plus att han får en kull pasteller imorgon typ :P
golf.ifokus.se
ja jag och iller_tjejen kommer att åka jädrans långt för våra valpar. vi åker från sundsvall och till tyskland och sen tillbaka. och på tillbaka vägen ska vi hämta hem våra valpar, så det blir en bilsemester man sent kommer att glömma. sen kommer man inte vilja se en bil på flera dagar=)
ja jag säger då det…
#35 samma sak har hänt mig.. nästan iaf. En uppfödare som jag skulle hämta iller ifrån som jag pratat med i telefon typ3-4 ggr hade lovat mig en hane.. när jag kom dit sa han att jag hade sagt en hona- "nä sa jag, en hane ska jag ha, det har jag sagt hela tiden" så då gav han sig och jag fick min hane..
Sajtvärd på Iller.ifokus
åh härligt att höra. viltfärgad iller är absolut inget jag har något emot(faktiskt de jag helst vill ha) får väl helt enkelt maila igen eller ringa. :)
Thessan_87 Bara så att du vet så sa han till mig att alla tomtar var tingade och det var säkert för minst en vecka sedan.. Men han kanske hade fått avbokningar eller så menade han bara hanarna :P Vad vet jag.. Men de var slut när jag pratade med honom.. Har pratat med honom både i telefon och skickat mail till honom.. Haha, han har väl så många som ringer och mailar så han vet nog inte ens hälften av det han pratar om ;) Vet att han hade fått massor med mail och det kom bara fler för varje dag + telefonsamtal =/ Då när jag ringde hade han fått 54 mail + 23 den dagen jag ringde och dessutom hade han nog pratat med ungefär lika många i telefon :P
Kollade upp när jag hade ringt och det är precis en vecka sedan =) Men det kändes som en evighet sen :P
# 54 Usch va elaka vi är som inte vill ha tjejerna.. 
Sara
Själv så har jag tingat tomte hona av Gay.
och jag har tingat en pastell hane och iller_tjejen en pastell hona
hur kan han vara så känd, blocket eller någon alla vet ? Men är dom uppfödda i bur eller så, om han har planderade kullar hela sommaren ? =/
#60 ja han annonserar på blocket…sen känner de flesta i illervärlden till de flesta uppfödare ;) det finns ju inte så många

Jag ringde för över en vecka sedan…
Men den tomten jag ska ha kommer från en annan kull =)
golf.ifokus.se
den som jag har tingat kommer från den annn kull och vilken kull det är vet jag inte.
Hoppas ni får era bebisar då, så att ingen annan hämtar dem ;) Men det är ju helt otroligt vad många det är som har hört av sig till honom! Hans valpar gick nog åt redan första veckan eller nått :P Känns det som iaf =) Jag är lite småsugen på en pastell, men få se vad det blir :P
#64 inte helt konstigt då det är smidigt och lätt att köpa valp där.. allt som behövs är ett samtal sen säger han att du får köpa valp..
#60 ja, de är buruppfödda så vitt jag vet…
#57 ja, fy sjutton för oss! ;) skulle gärna köpa en tjej nu men jag gillar när det är lite mer att "ta i" och sån har jag alltid varit! Men nu har jag ju triton som är så liten så han nästan räknas som tjej.. hehe
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag tingade en tomtehona av Gay men fick en tomtehanne!!!!!!!????+

jag tingade en pastellhona men får en tomtehona…that's life ;)
golf.ifokus.se
Han verkar inte veta "vad" han tingar bort till vem :)
Så man ska noginte förvänta sig att man får de man tingat :P
Godtog ni bara det o åkte hem meden iller som ni inte skulle ha??

Det är väl LITE skillnad med att få en hona eller han….
För mig spelar det ingen roll om jag får en hane eller hona för dom är lika söta.

Men det kan ju ha ganska stor betydelse ifall man vill ha en till lite senare utav det motsatta könet.
jag skulle absolute inte acceptera det kan jag ju lova
På söndag åker man ner till Gay och hämtar hem illervalpen.
ja och jag och iller_tjejen åker ner på tisdag*längtar* =)

Med tanke på att han ska ha 80 valpar så lär det väl finnas tillräckligt till alla tycker man. Det som skrämmer mig är att han använder samma avelspar år efter år och säljer illrarna utan stamtavla sen. Vilket betyder att det finns en himlans massa illrar därute som är släkt. Som sedan någon tycker är en bra idé att para med varandra.

Vill bara säga att jag ännu inte träffat någon som är missnöjd med de valpar de köpt av Guy. Trots att de föds i bur blir de mycket väl behandlade. Guy är mycket noga med att de får rätt foder och och mår bra, han jagar kanin med en del av de vuxna och vad jag förstår så tycker dom att det är buskul.
Kul att han nu får sålt sina valpar, det blev ju lite många denna gången
. Hanarna han använder nu är fantastiska. Atlas är den i särklass största iller jag någonsin träffat, Stoffe går inte heller av för hackor. Båda är snälla och goa. Atlas är förresten pappa till min Maya och hon är en riktigt mysig tös.
Önskar er all lycka med era valpar.

En sak till! Guy är inte så hemma på datorer så det är inte mycket lönt att maila.
Om någon köper en valp efter Hedda så skulle jag gärna vilja veta hur det går och se foto. Det är då min Idas barnbarn, så det skulle vara så kul att se vad det blev för resultat av Hedda och Stoffe.
min lilla milo som jag hämtar på tisdag nästa vecka har atlas som pappa och stoffe blir hans morfar=)
jag har fått stamtavlan på min valp av gay nyligen i ett mail. så jag vet iaf mamm sidan ända bak till 1991.
och jag har hört en massa gott om gay så jag är inte orolig och han är extremt trevlig i telefonen och vet vad han pratar om=)

min valp har mamma:vick och pappa san han inte till mig men det får jag fråga han på söndag.

#80 Naw, det var ju den jag skulle haft :P
golf.ifokus.se
#82 ja men nu blev det inte så eftersom du inte gav han ett säkert svar om du skulle ha henne eller inte.

Huga han e så sööt, ser ut som han försöker leka tiger eller nått och min fotomodell hehe
hehe =)
#83 Jag tror nog inte hon sa de för att vara elak utan mer… lite Naaaw den skulle jag haft *drömmande* hehe ja du fattar :P
vi ringde och BOKADE med 100% säkerhet 2 PASTELL TEJEJR!
Men sen fick jag ett mail att han hade 4 tjejer bokade men bara en tjej att leverera :)
Nu ska vi hämta våra valpar i morgon och jag HOPPAS och BER att han ger oss dom vi BOKAT, de återstår att se :) eller hur thessan
ja ta inte våra pasteller iaf hehe *blink* =)
Lovar :)
Vi ska ha våra tomte töser.
hehe ja men hoppas resan dit går bra då=) har ni långt dit eller?
Min man jobbar i skåne så han ska hämta hem dom till oss :)
Men de är väll en 20 mil. Inte så farligt långt :P

#83 Jag gav ett säkert svar när jag ringde. Jag frågade om han hade några otingade pastellhonor, det hade han, då tingade jag en och sa att jag skulle komma den 3 juni och hämta henne.
golf.ifokus.se

#91 När imon ska jag komma hem till dig? :O Vilken tid? :P
golf.ifokus.se
ja så sa han inte till oss iaf men det är ju hans problem inte vårat. är inte sur på någo direkt jag och iller_tjejen får dom valparna vi vill ha och har tingat=)

det får inte jag
golf.ifokus.se

hmm… undrar om man också skall slå en pling och tinga en valp =P
vill åka ner nu och hämta hem valpen nu men man får snällt vänta till söndag och det är en bita att åka men det är det värt.

#98 jag kan tänka mig det hehe, jag har det avklarat redan=)

hon e så söt så=)
Då var illerhuset klart idag och hoppas att det blir bra till min iller.*L*
kan du inte skicka bilder på huset?
det kommer på min sida snart.
bra de=) det är ju kul att se=)
det blev en del till en bokhylla.

Va tufft=), har också den där bilden, så då är min tös och din syskon?
min hona är leverans klar den 2juni men hämtar henne samtidigt som erikas hane den 6juni=)

Putt*

valp valp valp valp valp :P
golf.ifokus.se
#77 för det första, vilka illrar som sitter i bur skulle inte bli ÖVERLYCKLIGA av att komma ut ur buren! Sen om dom jagar kanin eller ej spelar nog mindre roll för dom, vad som än händer så blir det ju ett äventyr när dom är vana att vistas i en liten bur.
Jag vet även en iller från nämnd uppfödare som inte har ett stabilt psyke. Jag har skrivit om den högre upp i tråden, så nåt måste iaf ha gått fel där.. Sen om det har med nedärvning eller inte att göra kan jag inte svara på, men den illern är inte riktigt som "han ska"…
Sajtvärd på Iller.ifokus

#111 vilka söta valpisar
skönt att höra, åker kanske imorn(söndag) och hämtar våra valpar på måndag så ifall blir det att jag kommer lägga in en massa bilder i en ny tråd=)*håller tummarna att resan blir av imorn*
Okej! jag håller tummarna för dej att du kommer iväg.Och dom på bilden är gays illervalpar.själv så har jag lite blider på dom som jag har fått dr ifrån på min sida….

jag tyckte det verkar som att alla här är så himla så pk och emot buruppfödning osv. men när valparna är billiga spelar det kanske ingen roll?
Saken är att den farm och bur uppfödning som finns oftast inte håller kraven som lagen ställer, burarna är oftast för små.
Sen är oftast valparna inte registrerade eller har en ordentlig stamtavla. Många valpar blir i princip inte hanterade och därmed svårare att uppfostra.
En billig valp är i princip inte vaccinerad eller veterinärbesiktigad.
Sara

#114 ja visst är det sorgligt hur folk skiter i allt man pratat om innan :(

#114, precis sådär är det man INTE ska resonera. När du ska välja en kamrat för livet, väljer du då utifrån kriteriet att den ska vara så BILLIG som möjligt? Helt sanslöst hur galet frustrerad jag blir av att höra dig säga så.
Du har väl antagligen tänkt att illern ska ha det så bra som möjligt hos dig..? Hur kan man då skita totalt i hur illern haft det innan den kommer hem? Och hur illerns mamma och pappa har det? Ja, din valp kommer ju därifrån, men föräldrarna - de lever i dessa burar hela livet. Och hur kan man sträcka på sig och stolt visa upp sin iller när man valt att stödja den sak som kommer att ruinera sveriges illerstam?
Att folk resonerar som dig när de ska köpa valp leder till att illerstammen förstörs pga att uppfödarna varken har stamtavla, sjukdomshistorik eller har koll på valparna efter köpen. Är du medveten om att det kommer att leda till att vi så småningom har illrar som lever 3 år och garanterat blir dödligt sjuka? Hellre än att vi har illrar som lever 10-15 år och är friska?
om en timme så kommer jag och iller_tjejen att sätta oss i en bil och åka dom där 300milen för våra valpar. kommer bli jobbigt att sitta i bil 2 dygn men det är valparna värda=)
syns om några dagar allihopa=)
#117, jag tror inte att 114 menade så som du tror, utan att hon tyckte att det var dubbelmoral?
#117 jag tror du har kissförstått inlägget i 114, ni tycker nog egentligen precis likadant.. ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hmmm.. Den ironin missade nog jag oxå. 
Sara

okej, kan kanske vara så.. var trött och blev väldigt irriterad :P Men då riktar jag mig inte till inlägg #114 då, utan till vem som helst som tänker som hon beskriver i sitt inlägg.
#121 jag menade självklart MISSFÖSTÅTT o inte kissförstått hahaha
Sajtvärd på Iller.ifokus

#124 jobbigt med värmen.. =p

#124, HAHAHA, det missade jag! Snyggt, hahaha :D