Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 2125 ggr
skrollan
0

Vitaminpasta?

Vart köper ni vitamin pastan (?) ni ger era iller? Här nere är utbudet av djuraffär litet, så tänkte beställa det samtidigt som ny vetegrodsolha

VeronicaKahlbäck
0

Jag är lite osäker men tror jag handlade mitt av Ahms sist!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

JossanH
0

Jag vet bara att det skulle sluta tas in gimpet multivitamin för katt på djurmagazinet, men sist jag var där hade de börjat igen!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Luisa88
0

Jag beställde gimpet vitaminpasta igår från kattkomapiet.nu. Fanns i olika storlekar och frakten tycker jag inte var så farlig heller :)

skrollan
0

Vad betyder gimpet? :)

skrollan
0

Oj vilken är det man ska välja på kattlompaniet då? :-)

VeronicaKahlbäck
0

#4 Märket:)

Luisa88
0

#4 det är märket/ tillverkaren av vitaminpastan

Luisa88
0

#5 jag valde multivitaminpastan på 100g gick på 79 kr om ja inte minns galet :) tuben som är gul/röd/vit :) å en orange katt på pappförpackningen :p

skrollan
0

Aha tack! Helt nya på detta! :) hur ges det då? Som vetegrodsoljan i begränsad mängd? Skrollan får ju sitt predisionol med vetegrodsolja, kan man ge det med vitaminpasta istället? Eller ger ni vitaminpasta som beröm efter kloklippning? Berätta! :-))

Luisa88
0

#9 jag brukar ge direkt ut tuben genom att klämma ut en liten klick, men man kan ju ge som vetegroddsolja också :) Du kan säkert ge det tillsammans med predisionolet :) de e bara att testa å se om de fungerar.

Jag brukar ge de som godis/ belöning. Vid kloklipping så får hon endast vetegrodds olja. men ja brukar även lägga på lite vitaminpasta på kött nu när jag försöker få henne att äta de :)

JossanH
0

De som jag haft som fått prednisolon har helt klart föredragit det i gimpet än i groddolja. Har delat tabletten i kvartsbitar och bara stoppat ner i en liten klutt och gett direkt i munnen. Med oljan blir det lätt småbitar kvar tycker jag. Jag ger som belöning och vid kloklippning. När de äter mycket kött är jag mer noggrann med att tillsätta vitaminpastan än när de bara äter torrfoder. Nu är det ju så skönt att kunna ge dom kött i uteburen och slippa ha det inne..

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
1

Tack för svar och även länken! Ska absolut testa detta på kött och hoppas det får dem att äta lite kött kanske:-))

FerretCrow
1

Ferretplanet.se har även pastan

Luisa88
0

#15 jo dom har också, men dom verkar inte ha de inne just för tillfället..

TottsiGirl
0

Jag brukar beställa från zooplus.com

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

FerretCrow
0

#16 nej det går i omgångar då den går som smör i solsken ;)

skrollan
0

Åh så typiskt det är när man ska beställa, tyckte kattkompaniet verkade skit bra med bra sortiment, hade allt jag ville beställa utom illrarnas filter till deras vattenfontän. Dock katternas filter.
Så får likt förbannat betala frakt från två ställen för att även få hem illrarnas filter :P

FerretCrow
0

#19 maila och se när dom beräknar att få in. vem vet dom kanske får hem det imorgon eller liknande =)

skrollan
0

Ja, men dem hade det inte alls i sortimentet =/ Endast tillbehör till katternas modell, men icke illrarnas :P men beställde för närmre 400 kr iaf, var inte så svårt att shoppa där ;)

zickan
0

Jag har köpt på brommazoomarknad.se. senast tog anette med från amhs illertorget. Men den modellen tyckte inte Kiba om så det har råttorna fått och är överlyckliga.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

VeronicaKahlbäck
0

Jag kanske har taskigt tålamod men klarar helt enkelt inte av att varor inte finns inne, absolut inte storsäljare. Någon gång okej men fler då ratar jag. Senaste inom illervärlden jag kan komma på var när Vitalin bytte ägare och under en enligt mej ganska lång tid var en bristvara.
Nu var det en produkt jag bytte ut men det är ju samma princip!

Jag rekommenderar Zooplus starkt :D

aloizias
0

www.kattkompaniet.nu har fri frakt i helgen

skrollan
0

Mina illrar måste vara dem enda som hatar vitaminpasta? Dem vill inte ens lukta på det?!

Nussen
0

#25 Hobbe och Lillstrumpa vägrar smaka men Bamse älskar vitaminpastan.

JossanH
0

Ibland får man vara lite envis och dutta lite på munnen, då kan de få upp smaken för det :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

zickan
1

Men ååh zooplus har 25% rea på den pastan som kiba älskar mest. Mutivitaminen. Måste ju passa på ^^

Neo_Sthlm
0

Ferretplanet hade 100g tub igår iaf, då jag var där… ;)

skrollan
0

Haha jag har försökt dutta groggie lite på munnen men han ryser som om han mår illa och vill spy, haha

FerretCrow
0

Tar det långt tid att få hem från zooplus.com? har aldrig beställt där =(

zickan
0

Beställt voljär därifrån till råttorna. tog lite över en vecka. Så mindre lär bara ta några dagar. Kanske olika om man kör på com eller dk både har rea just nu. men tycker dk är dyrar i valutan just nu.

Råttfolket beställer väldigt ofta från den sidan och en annan med bara råttsaker i england eller om det var usa. beställde själv en sak från svensk butik som engelsk och den eng kom före sv.

FerretCrow
0

okej funderar på att beställa lite pasta och även lite andra stiliga saker jag fann på sidan. frågan är hur länge dom tänkte ha rean ;)