Bra bok? :)
Hej, jag undrar om någon har läst den här boken och kan säga om den är bra! Tack!
Ferrets For Dummies - Kim Schilling - Bok (9780470139431) | Bokus bokhandel
Eller kan rekommendera en annan bra bok på engelska :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

jag har den, den är helt ok att ha i bakhuvudet men kom ihåg att sverige har andra regler för hur man håller en iller. men rent medesinskt kan jag tycka att den är bra att ha hemma =)
#2 Okej tack :) Vet du om det finns svenska faktaböcker om illrar? Har aldrig sett någon, endast översatta :P Är det väldigt mycket text i den eller är det lagom med bilder också? :)
För min del så är det min livlina när det kommer till sjukdomar och jag saknar min egen bok enormt mycket.
Jag tycker att engelskan är lättläst. Även om man inte är så haj på engelska fungerar det bra. Den är pedagogiskt uppbyggd som verkligen får med allt. Men som Hayley skriver, den är skriven för amerikanska lagar och det är jätteviktigt att komma ihåg.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#3 Tack! Ska komma ihåg att detta är en amerikansk bok ;)

klart det finns svenska fataböcker! dock inte en enda som jag skulle rekomendera ;) då ser jag hellre att man läser FFD även om den inte riktigt stämmer övverräns ed sveriges lagar. det är typ inga bilder i den utan bara ren fakta med text, precis som det ska vara =)
#6 Okej, har inte sett en enda på svenska :P Så det finns absolut inga bilder i boken jag köpt :0 Tycker ju det är så mysigt att få titta på illrar i böcker :)
Har läst typ 3 - 4 böcker på svenska men de som finns på svenska är rätt gamla så sakerna de skriver gäller i princip inte längre.

#8 Jag vill påstå att dom aldrig varit att rekommendera, det är inte som så att illrarnas behov och förutsättningar har förändrats över åren;)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Det finns en bra bok, fast det är mer som ett kompendium och det är illervademecum. Om jag kommer ihåg rätt så är det ett examnsarbete från en blivnade veterinär. Tyvärr finns den inte längre att få tag på och mitt ex håller jag hårt i.
#10 Attans ;)
#11 Har lånat ut böcker till olika människor i god tro men aldrig fått tillbaka dom. Så nu är det låneförbud hos Nettan. Tar ju en stund att bygga upp ett bra bibliotek…..
#12 Ja, usch, förstår precis vad du menar. Själv har jag ett flertal spel som jag fortfarande inte fått tillbaka! Kommer ju knappt ihåg vem jag lånade ut dem till :/

#10 Den boken hade jag också men gav bort för att jag trodde att jag bara kunde beställa en ny när jag behövde, inte så smart drag!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

#10 Kan inte du kopiera hela boken till mig ? Kan slänga in en extra valp som betalning 
//Denise
#13 Jag vet vem personen är och jag har försökt få tillbaka dom vid olika tillfällen men hela tiden fått en massa bortförklaringar. Nu hittar jag inte personen på FB längre, så det är bara att köpa nya böcker….igen. Grejen är ju att i den ena boken finns det viktiga anteckningar som jag skulle behöva……
#14 Det där var (ursäkta) väldigt korkat! 
#15 Nope, den betalningen vill jag inte ha. Det räcker med Chevy. Men det är klart, kan jag få honom för kopieringssumman….kanske jag kan ta en funderare på det
.