Iller valpar
Hej!
Sina och Maskot har fått 4 stycken valpar. Två hanar och två tikar. Hanarna är 1 pastell och 1 pastelltomte. Tikarna är 1 brun och en bruntomte. Det som är kul är att det är en som är lik mamman och är en hona och en som är lik pappan och är en hane.
Valparna föddes den 17/4 och är leverans klara den 27/6.
När valparna säljs är dom chipade, vaccinerade och vetrinär besiktade. Priset per valp är 3000 kronor.
Det kommer att finnas stamtala.
När de små flyttar hemmifrån kommer det att ingå en ryggsäck med leksaker, snutte filt, CD skiva med bilder på mamma Sina och pappa Maskot och valparna under uppväxten. Det följer även med lite mat.
Är ni intresserade att komma och titta så ring hem till oss 042-225233 eller mobilen 0707494812. Jag mailar bilder till er som är intresserade av Sinas skönheter. Ha det jätte bra/ Anette
Jag skulle tycka att det var jätte spännande om du kunde posta bilderna i den här tråden! 
ja samma här! fast egentligen inte,…blir så attans valpsjuk då ;)
#2 tänkte samma sak 
Men jag kan stå emot!

Jag har skickat idg sms, ringer imorrn om du inte har svarat ;)
Oj, vilka sötnosar!:D Jättefina =) Kan man inte få kidnappa en?:P Bara en liiten plutt?:P Hur söta som helst ju!=) Man får inte fresta med valpbilder ;)
Åh suck så söta….tror inte jag får besöka denna tråd nått mer ;P

Vilka sötnosar. ;-) Farligt det här,.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

åhh, vad söta dom är =)

Huga va söta=), får snart hem min pastell tös*räknar ner dagarna flera gånger varje dag*hehe
samma här iller_tjejen=) snart åker vi 

ååh, älskar pasteller. :) Vill verkligen ha en liten valp att gosa med ju!

fniss.. Sötmonster
Sara

dumma cecilia som kom på ideén att ta upp bilder här… åh gud vad söta små pasteller!!!
Nej jag får klara mig. Hatar valpsäsonger. Ibland

åhh, vad fina dom är alltså :P o särskilt pastelltomten :P *fniss*

ja men verkligen! pastell=underbart, tomte=underbart. pastell+tomte=oslagbart!

ser jag i syne eller har tomtehonan blaze?
golf.ifokus.se
#20 i så fall e vi två ;)
Wii jag ska åka o kolla på dem på torsdag!!
*glad*
#22 åååh va kul! Lycka till att stå emot hihihi ;) kan du smuggla hem en åt mig?

#4 Vad är det för sorts välling de får? =)
golf.ifokus.se
#23 jag kan göra ett tappert försök ;)
En fråga som inte rör tråden. Men varför kan jag hantera alla trådarna??? Det brukar man väl aldrig kunna??? Jag brukar kunna hantera mitt eget inlägg, men aldrig andras. VARFÖR DETTA????
de e väl medarbetarna som kan de?
#26 Det kan jag med. Konstigt :S
jag med… 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#24# Välling vi använder är Royal Canin för kattungar (förlåt att jag svarde Anette). Denna blandar vi båda torrfoder när valparna kommer upp i ca 4-5 veckors ålder, och dom börjar äta så smått själv. Anettes och mina kullar är jämngammla det skiljer 2 dagar på dom, så min kull blev 7 veckor igår och Anettes blir 7 veckor imorgon tisdag.

Hur länge ger ni dem välling? =)
golf.ifokus.se
Dom får välling från dom är ca 4-5 veckor och fram tills dess att dom börjar äta torrfoder själv. Av erfarenhet så vet jag att detta sker vid olika tidpunkter för olika valpar, men ungefär vid ca 7-8 veckors ålder så klarar dom allra flesta att äta torrfoder. Sen beror det ju lite på hur många valpar det finns i en verses hur många tuttor tiken har. Stora flertalet tikar har väl 6 tuttor, men detta kan veriera. Jag har 4 tikar av dessa har 2 st 7 tuttor men den ena av dessa tikar funkar bara dom 6 då den ena sitter för tätt inpå dom vid sidan om. Så valparna får inte plats just där. Sen har jag en med 8 tuttor och 1 med 10 tuttisar. Men jag tror att normalen är 6 för en tik. Sen beror det också lite på hur mycket mjölk mamman poducerar, även detta är olika, t.ex så hade jag Lina vars mjölk sinade när valparna bara var ca 4-5 veckor gammla. Som tur var så hade jag Tilly då som hade valpar som var ca 1 vecka yngre än Linas kull och hon hade bara 3 valpar i den kullen medan Lina hade 7. Så jag satte över 3 av Linas valpar till Tilly, och dom andra 4 fick dia mamma Lina och fick tillägg med välling. Och tillsammans så klarade vi att föda upp alla 10 valpar så att dom kunde flytta till sina nya mammor och pappor. Att jag sen fick tillbaka SheereKahn är en annan historia.

fler bilder?
Farligt söta!

Vilka små sötnosar.

ahhh va söta. jag får panik :D

Pastell tomten tack :D

Man sitter och bara myser när man tittar på bilderna. de är ju jättesöta allihopa!

Hej
Christel du får gärna hjälpa mig att svara på iller frågorna det är du bäst på !!!!!!
Nämen gud så söta de är!!!!! Måtte det bli torsdag snart!!! 
Lilla snutte-Timon

jaaa ge mig :D
augustitjej_85@hotmail.com

Hej
Fick besök av grannarna skriver och skickar tilldig senare ikväll
Kanon! Ser fram meot det =)

Herregud så söta de är allesammans. Jag blir helt sjuk!!!
Man blir ju helt sjuk dom e verkligen toksöta!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

nej men herre gud vilka små sötnosor. Har bara lust att äta upp dom! Kan inte förstå varför jag sitter och tittar på alla bilderna för. Men man kan ju inte låta bli.

Det är nästan plågeri att sitta här och titta på dom, man blir så valpsjuk. Men som tur e får man hem sin lilla tös snart (6 dagar kvar)
kan inte låta bli att sitta och kolla på alla valpisar här, helt underbart söta, måste bara få se fler bilder hehe

åhh, vad gulliga dom är =)det är ju så att man smälter :P
Hade jag bara haft plats, så hade jag tagit Nala, bara så att alla vet det. Men tyvärr, så har jag redan 9 så jag får vänta på att där blir en tomte tjej och kille till mig om några år när gammlingarna har gått till Regnbågsbron. Men tills dess hoppas jag är minst 6-7 år till, man får väl hoppas iallafall.

Christel!
Iller valparna blev 6 veckor igår
Jag har räknat och räknat men jag får det till 6 inte 7 veckor. Ha ha ha ha det bra
OK. Har också räknat och det stämmer, att mina blev 7 veckor beror på att dom föddes på söndagen och din på tisdagen. Så på söndagen i den veckan som Zinas valpar föddes, så blev Agnez kull 1 vecka. Jag tänkte fel när eftersom det bara är 2 dagar som skiljer på kullarna, men dom är födda i olika veckor :-)
Timon ska bli min
Världens underbaraste lilla valp är han, det var såkul att hälsa på igår. Alla fyra valparna är riktigt söta!!
#64# Grattis till en gullig valp, vet precis hur dom är då jag umgås med hans "mamma" Anette/nenna, så jag har sett dom växa upp. Hade jag inte haft så många illrar själv, så hade jag tagit lilla Nala. Hon är helt underbar den lilla tjejen.

Dom é jättesöta…… Hälsningar från syster Isis, gamlemorfar och de åtta halvsyskonen…. PS! tomtetjejen liknar Isis och den viltfärgade tjejen Sina… haha
Camilla och 13 terrorister
Är alla valpar tingade?

Nej inte alla.
Båda killarna är tingade.
Två jätte söta tikar kvar.
Är det Zira och Nala som är kvar?

Ja det är Zira och Nala som är kvar!!!