Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 953 ggr
BeanLady
0

(S) Allergischampo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner du av din iller, kanin eller hund?

Testa med detta schampo innan du funderar på omplacering!

http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=0&prodid=3160&ref=%2Fproduct-dlist%2Easp%3Fsearch%3Dpetal%2B

Bromma Zoo's pris 358:- med frakt.

Mitt pris 200kr med frakt.

ElinaPersson
0

Dock är det väll inte rekommenderat att bada sin iller med shampoo just för att behålla deras normala fetter i huden, dom blir lätt uttorkade annars och går runt och naffsar sig själva för att klia.. Glad

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

BeanLady
0

Detta schampoo behöver inget vattenbad. =)

Instruktioner:
1. Borsta eller kamma igenom pälsen för att avlägsna dött hår.
2. Fukta en svamp eller trasa med Petal Cleanse.
3. Torka hela djuret med svampen/trasan både medhårs och mothårs.
4. Torka med en handduk.

ElinaPersson
0

#2 Okej ja :) det får man ju välja själv som djurägare isåfall men jag personligen skulle väll aldrig ändra något på djuret utan själv ta allergitabletter ;p

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

VeronicaKahlbäck
0

Hur bra jag tror det är för djuret låter jag vara osagt men vet faktiskt några som använt detta på hund och anser att det fungerar, samtidigt med allergmedicin kanske ska tilläggas!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

BeanLady
0

Det är betydligt mildare och ofarligare än fästingmedel som man droppar i nacken på djuren. ;) Jag betvivlar starkt att det skadar djuret på något sätt. Jag har vart i kontakt med tillverkaren och de säger att "it will work and will not harm" även på katt, råtta och andra smådjur. Dvs det fungerar och kommer inte påverka djuret. Det "schampot" gör är att ta bort de partiklar i pälsen som orsakar allergi. Det förändrar inte djuret på något sätt. :)

FerretCrow
0

#5 det man är allergisk mot är djurets naturliga mjäll =)

BeanLady
0

#6 Man kan vara allergisk mot saliven, fettet i pälsen, urinen, dammet som fastnar i pälsen etc, inte bara mjället. :)