Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 494 ggr
[jenkass]
0

OT. Musik-tips?

Ska ha förfest här hemma på lördag med tjejorna. Och vi har formaterat om datorn så det finns knappt någon musik på den. Tänkte höra om ni har några sköna låtar att rekommendera? Alla genres! ;)

emoflickan
0

Less than jake!

HannaM
0
emoflickan
0

flogging molly är sköna, gillar du dropkick murphys oxo?

HannaM
0
emoflickan
0

kör samma stuk som flogging molly, fast lite bättre =)

HannaM
0

aaa ok, får väl på nått vis försöka få tag på nått av dom då så jag får höra!

Sarah
0

Kör endast 60-tal för tillfället… svängit och bra till fest :)

[jenkass]
0

emoflickan: dropkick var ju skitsköna ju =) nån bra låt med dom?

emoflickan
0

#6, gör det, rekommenderar skivorna, sing loud, sing proud och the warriors code :)

HannaM
0

#9 tackar tackar.. ska på jakt senare då

JossanH
0

okej… jag får väl ge mitt förslag då, men det kommer säkerligen uppskattas (alla är jämt så negativa) o det är Kaizers orchestra från norge! Sååå bra!

Sen så blir det alltid fart med lite svensk trallpunk. ta hem defenitivt 50 spänn skivorna så finns det lite att lyssna på! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Soffi
0

Okej, måste bara få lägga mig i, har letat efter en låt i ett bra tag nu. Hörde den för några år seden, och jag tror att det kan vara Flogging Molly som har gjort den.. Så ni som hör mycket av dom.. Allt jag kommer ihåg från låten just nu är bara

"This town aint big enough for the both of us, and it's not me who's gonna leave!"

Någon som har nån aning om vilken låt?

emoflickan
0

hmm om man söker på google på just den textraden så får man det här alternativet: länk

smurfb
0

Ingen förfest är komplett utan Beastie Boys - Licensed to Ill … Glad
.. Angående dropkick tycker jag nog Live at St. Patricksday är bäst.. skönt me liveplattor när det är bra ös..

Soffi
0

#13 Haha, jag är ju sämst.. har googlat som en galning efter den där låten, varför har jag aldrig fått upp det där för? Det är iaf rätt låt, så TACK!

emoflickan
0

#15, du googlat väl fel haha ;) *grymmast* kul att du hittat rätt låt nu iaf =) vet hur frustrerande det kan vara när man letar efter en låt! =)

JossanH
0

#12 åååh, åh, den har jag på svenska här hemma på en punksamling som heter "draaa" där johan johansson har gjort om den texten till, som jag skrev, svenska!
är det samma låt (som iaf har samma textrad) så borde det vara Sparks som gjort låten och den heter Hospitality on parade.

Hoppas du hittar rätt!!! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

TanjaS
0

förfest med 80 tals stock aitkeen o waterman musik e ett måste eller nåt med KIZZ :0)