Illerhane sökes!
Har länge varit sugen på Att skaffa iller, och nu när man har tagit studenten så känner jag att jag har möjligheten.
Letar efter en illervalp eller ungdom, mellan 8v-3 år . Jag bor i stockholmstrakten ute på landet med stor tomt. Har hund och katt, så det är ett plus om illern är någorlunda van vid i alla fall hund(katterna är utekatter så man får vänja dem när tillfälle ges).
Är utbildad djurvårdare så känner till en del om deras behov och har läst på om deras krav, och jag känner att jag kan ge illern vad den behöver. Dagliga promenader, mat, vila och en hel massa bus med mig och min hund som för övrigt gick bra ihop med råttorna som jag hade tidigare.
Har du en iller som du inte längre kan ta hand om, eller måste göra dig av med pga andra skäl, tveka inte att kontakta mig på mail eller telefon.
MVH Robin
Mail: Blizz-age@hotmail.com
Mob. nr. 073 93 50 262
Jag kan åka en bit för att hämta illern om så är fallet.
That's a cat...Not a horse.

Kolla i uppfödar tråden så ser du alla planerade kullar detta år =) Önskar dig lycka till att finna en kamrat
Har hört med flera uppfödare redan, men känns bäst om jag kan hjälpa en iller som inte kan bo kvar hos sin ägare :)

Kolla blocket där ligger det många ibland
Bump :)
#0 Det finns ju flera stycken här på sidan som behöver nytt hem, bland annat Emmas två tjejer. Kanske kan vara något för dig?
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#5,
Jag har kollat runt här på de flesta omplaceringarna, men tror inte att jag är redo för att ha två illrar på en gång eftersom jag inte är illervan, och några var inte nybörjarillrar, och en del lite äldre och många var ganska långt bort tyvärr. Men jag kanske ska besöka Vilse, illern som blev upphittad och se om han är något för mig :)
#6,
Din hona kan absolut vara intressant om det inte går vägen med Vilse,
hur gammal är hon och vart finns hon :)?
Hon är 3 år och finns tre mil utanför Umeå. är Vilse en iller? för är inte helt säker att hon går ihop med andra illrar då jag aldrig testat det förut, den enda hon gick ihop med enligt förra ägaren var hennes syster.
Jag bor i stockholm så Umeå är tyvärr för långt bort att hämta henne :/. Vilse är illern som blev upphittad av polisen i stockholm som numera bor hos Cecilia tills han hittar ett hem.

#9 Tänk på att transport går att lösa om man bara vill. och har man krav på att den ska vara viss ålder, pris och område får man tyvärr kanske vänta ett tag =(
Jo, absolut går det, men det är 8 timmar med bil ungefär till Umeå, och jag har inte körkort.

#11 så lång bit är oftast tåg både billigare och bekvämare =)
Bekvämare vet jag inte ^^ jag slipper ju köra :D Men definitivt billigare. Tror det tag drygt 10-12timmar för mig att åka tåg till Umeå. Men jag får avvakta och se vad Cecilia säger.
#13 Bara att höra av dig om du ändrar dig/kommer på någon lösning.