Valphage-djungel..
Vi försöker hitta en bra valphage att ha till pillrisarna i sommar så de kan ha ett mysigt krypin utomhus, men hittar ingen som känns bra. Punkt ett är ju att de inte ska ta sig ur, punkt två att den är hyfsat stor så de inte får cellskräck, men sen får den helst inte kosta skjortan heller..
Hur stor är valphagen från amhs? Är det någon som har den?
Eller vad har ni för valphagar hemma? Någon som ni kan rekommendera?
Haha, vi fick bygga en valphage av två soffbord… Så nu får man äta i knät om man vill se på tv samtidigt… Fast vi kan inte ta ut vår valphage, så tyvärr ingen hjälp till er. Ville bara berätta om den smått komiska möbleringen (eller icke-möbleringen) här hemma :)

Haha, njaa, två soffbord vill vi nog inte dra ut :P Och särskilt inte till sommarstugan, haha!

Jag vet en illerägare i Upplands Väsby som byggt en utehage av plexiglas! Hon har en parasoll så att det inte är för soligt. Något som man får tänka på är ju att hålla uppsikt så inga rovfåglar eller dylikt kommer på besök.

Jag tror jag sett bilder på den här inne, den är kanonfin! Men grejen är att vi vill kunna ta med den till vår sommarstuga, och då måste den gå fälla ihop. Därför vill vi ha en i galler, typ som den från amhs, men är rädd att den är för liten.. Och det blir rätt dyrt att köpa två för säkerhets skull :P Kanske får maila amhs och fråga..
jag har en valphage från amhs…jätte praktisk. men det blir lite trångt med bara en så på sikt funderar jag på att investera i en en till

Skulle du kunna orka mäta en sida och se hur hög och bred den är? Läste att du är sjuk idag, stackare, så jag förstår om du inte orkar! Har du den till hands?
Vi har lite kris, behöver en snabbt som tusan nu faktiskt.. :P

#4 men hennes i plexi är i flera delar..Tror man kan ta med den men vet ej hur smidigt det är att sätta ihop iofs..
Ingen fara, den står faktikst precis bredvid mig. varje panel är ca h72 x b45 sedan är det 7 paneler tror jag

#7, okej, ja det är kanske en idé.. får fundera på det..
#8, Tack så mycket för hjälpen! Det lutar nog åt att vi beställer en sån ändå, sen får man kanske skaffa en till så småningom..!
Tack för svaren! Om ni har några fler smarta idéer så får ni gärna hojta! Eller det behöver inte ens vara smarta idéer, det räcker med att det faktiskt är en idé :)

Jag ska fixa egna av kompostgaller som jag kapar och svetsar ihop. Eller okej, jag kapar och gubben svetsar ihop. Sedan ska jag spraymåla dem så jag får dem lite finare.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faktum är att vi köpt kompostgaller redan men den lilla, lilla damen vi har här hemma är mästare på att ta sig ur, inga problem att suga in magen där inte! Och alla smarta idéer vi fått känns lite halvdana.. Svetsare är vi tyvärr inte heller, så det kan bli svårt :P
# 11 Kanske kan fungera som tak till en annan hage?
Sara

#12, ja kanske! Om man vill gardera sig för rovfåglar t.ex.. Smart idé! Kände mig lite bitter att vi inte kan lämna igen dem, men nånstans kan de säkert behövas :) Tack för tipset sara!

#11: Ja men vi ska svetsa ihop två galler till ett. Så blir det smalare. Och så ska jag kapa av en massa av de vågräta så det blir svårare att klättra över den.
Behöver inte vara svetsare för det, bara ha en svets.
Audiatur et altera pars

#14, det har vi tyvärr inte heller.. Men jag tror det blir jättebra, ingen dålig idé inte! Särskilt om man målar den sen, då blir det ju jättefint! Vad blir den för färg förresten?

Va snyggt! va duktig ni är

#15: Har lite beslutsångest. Antingen ska jag göra den i iFokus färgerna (lite reklam) eller så ska jag göra den i favoritfärgen lila. Så, ja vi får nog se vilken färg jag ramlar över. Kan bli något helt annat också om jag hittar billig färg av annan kulör. Tanken är att öka ut detta massor så jag kan göra stora hagar eller många små om jag vill. Likaså att folk som kommer på träffar med många illrar ska kunna låna en "egen" hage av mig liksom.
Men, ja det är framtidsprojekt. ;-)
Audiatur et altera pars

#17, Det låter skitfint! Och vilken smart grej, det är ju helt klart en fördel att kunna bygga hur stort man vill! Lycka till med byggandet, det kommer att bli kanon!

#18: Hoppas du har rätt. Vi får väl se hur det blir när det är klart :-)
Audiatur et altera pars

Är det alltså hagen från amhs, fast två ihopsatta?
#23 ja precis! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#24, Okej :) Det vart riktigt bra! Får investera i två stycken så småningom!
vill oxå ha en till suck..