fisk?
kan man ge fisk till en iller? inte som mat utan som godis. finns det nått farligt i fisk?
vi har köpt lite böckling som monstren tycker lukta gott. vet inte om vi vågar ge dom 
jag har gett lite all möjlig fisk, tex kokt torsk, makrill, tonfisk. sen oxo hmm vad heter dom nu då nånting på p..pol naah..nån som vet vad jag syftar på? heh

polloc ?? Heter oftast alaska polloc i butiken.
nettan, ja precis! så heter dom :)

Det är väl en budgetvariant av torsk?
Carpe Diem

Böcklingen brukar vara rökt. Och rökt fisk är inte bra. Annars är fisk bra. Det får dem att stinka men de brukar uppskatta det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bra åsa,
böckling heter sill tills den är rökt. så all böckling är rökt :p
varför är den inge bra då?
Dom fiskar man kan ge iller utan några men är alla vita fiskar, dvs torsk, sej, dom sk. kottlettfiskarna som sjurygg t.ex samt alla plattfiskar.
Fisk man inte ska ge är makrill, sill och ål.
Jag själv brukar ge mina (dom som gillar fisk) av sej, torsk och spätta. Någon gång då och då får dom smaka makrill på burk, men då äter dom mest av tomatsåsen och bara någon liten bit av själva fisken. Men sill eller ål ger jag dom aldrig.
tonfisk då??
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jag vet inte vart tonfisken räknas då den inte är en vit fisk, men den är hellre inte som sill eller ål. Så det kan jag tyvärr inte svara på om man ge den till sin iller.
Kan man ge illrar fiskar som man brukar ge katterna? Min kille brukar fiska och får upp abborrar osv. Kan dom äta sådant tro?