Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 353 ggr
TanjaS
0

Nationaldag i stadspark Jkpg

Igår var jag i stadsparken i Jönköping. Killens barn skulle leka av sig så jag tog illrarna kopplade och la i en väska. De var många blickar där… När de gick iväg för att leka så skulle jag släppa ur illrarna ur väskan på promenad… De hade tjorvat in sig i dragkopplen. Tre stycken busiga töser… Så jag fick sätta mig på en bänk och försöka tjorva ut allt… De var stor kamp att hålla kvar illrarna i väskan samtidigt som jag skulle tjorva ut men till slut efter mycket om och men lyckades jag få ut de och illrarna skulle på promenad. Som vanligt är jag glad att jag hoppade twistband i min ungdom för de älskar att tjorva in sig. Men jag med min fot är inte den smidigast i världen och Groggie som alltid ska gå vid fötterna. De var flertalet som kom och skulle titta på illrarna och fråga. De flesta är icke svenskar… Men så satte vi oss och vila så kom de fram ett seriöst par som frågade en massa om illrar för de har funderat på iller. De blev även ett antal foton tagna. Kul att vara informatör. De blir man på illerpromenad vare sig man vill eller inte. Svea som höll igång mest är piggast nu på morgonen den gamla 9,5 åriga damen…

Men kul var de… Så nu är mina illrar fotomodeller :0)