Bertil, Bosse & Bamse
Startar en ny tråd om killarna så att jag inte tar över Bosses födelsedagstråd i mitt letande efter vem som är uppfödare till Bamse.
Precis som Jossan skriver har jag också tänkt att dom kan vara släkt men jag har inte hittat en kull som stämmer in på när vi tror att Bamse är född. Marianne var helt säker på att Bamse var en valp under 1 år (när vi var hos henne) .
Pappan till två av pastellpojkarna är Nehro från Satmaran, mamma är Lillith som fanns hos Elisabeth (eeeee här på forumet) och fick två kullar innan hon kom till HippieAngel. Fick hjälp av Ulrika i natt och leta runt efter info (tusen tack). När de två kullarna är födda tror ca 2010 men har inte hittat ett exakt datum dock stämmer det inte om Bamse ska vara ett år.
Om det finns någon som har något tips om vart jag ska leta eller vet en uppfödare som tappat kontakten med sin valp får ni jättegärna dela med er.
Har fått hjälp att klippa och klistra ihop bilder på de tre pojkarna. Kom på nu att jag inte bett om lov från ägarna men hoppas att det är ok.
De tre är lika som bär
och det är riktigt lustigt som det skrevs i andra tråden att alla deras namn börjar på B 
Bilden blev riktigt liten så man ser inte så bra..
Har inte Nhero använts till fler kullar?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det som förvånar mig mest är att Bamse när han hittades hade ingen chipp och ingen har letat efter han…man kan tycka att iaf någon om inte ägare så kanske uppfödare borde undra vad som har hänt med pojken…vet ingen någon i stockholms trakten som hade en pastell iller som plötsligt försvann??
Välkommen till ferretplanet.se :)
#1 Nehro har säkert använts till flera kullar o jag vet inte om han användes 2011 men det är en bra idé att kolla upp det. Tack :)
#2 Visst är det konstigt han är ju så underbart snäll :) när han lämnades in på Bagarmossen var han i full brunst och jag funderar på om den som hade honom innan hade tröttnat på lukten och inte ville/hade råd med en kastrering. Det är ju inte direkt gratis. Bamsebörnen spenderade 3300kr hos Marianne innan han var nöjd;) eller så är det som hon som lämnade in honom sa: att hon hittat honom ute på rymmen. Men veterinären sa att det inte fanns några bevis för att han varit utomhus.
#4 Folk gör så underliga saker när de inte längre kan betala.. Huvudsaken är trots allt att han nu har det bra hos er! Men jag förstår att du är nyfiken!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Det brukar annonseras ut valpar från en farmare med likande utseende, han avlar på olika färger och teckningar. Tyvärr är jag så dålig på att komma ihåg vad för illrar vilken farmare har.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Redigerer mig själv efter att ha läst i tråden :P
Hälsningar Malin
Här är länken till resten av historien om varför jag jämförde de tre pastellpojkarna :) om någon är nyfiken :)
http://iller.ifokus.se/discussions/4f283b68d3b4fd4b6b00648a-uppfodare-som-fick-pasteller-2011
och här bor Bamse idag :)
http://iller.ifokus.se/discussions/4f18426fd3b4fd14d80010ad-bamse-bjornen