Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 358 ggr
Theres
0

OT Jävla allergi ** :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det kliar i ögonen så jag håller på att storkna!!!

golf.ifokus.se

skitminken
0

vad e det för ** allergi då? =)

Stj3rnfallet
0

Usch, så tråkigt =/ Ta allergitabletter och ögondroppar (allergimedicin) så blir det nog bättre :D

Theres
0

Pollenskit :( Men det gick över för en stund sen :P

golf.ifokus.se

Stj3rnfallet
0

Ok, så skönt då =) När jag får pollenallergi slutar det aldrig klia om inte jag tar medicin =/ Sån otur har jag =( Haha, mina ögonlock svullnar upp t.o.m, speciellt om jag kliar dem mkt, därför måste jag använda ögondroppar :P

Theres
0

Nu är den tillbaka, det är så man vill klia sönder näsan…men då får jag bara näsblod :P

golf.ifokus.se

skrollan
0

Tror att du ska ta och forska lite på vad ** är för något ! Tycker att det är J*vligt omoget att säga det, för att jag tror att alla männiksor visste vad det var för något. OM du undara något om det kan du fråga någon som kanske vet j*vligt bra om det !!! Fattar inte såna människor !? Undarar varför du la in ** i din mening, coolt? Tycka mer synd om dig?

Nu skrev jag precis hur jag kände. För att jag tog illa upp. Hoppas att ni förstår !?

Theres
0

Alla anväder det utrycket, och när jag använder det uttrycket så använder jag det bara som ett förstärkade ord, jag menar inte att min allergi har *****… Det vore ju en aning vrickat om en allergi kunde ha **…

golf.ifokus.se

skrollan
0

precis, det tycker jag också. Men  jag ser inte meningen med att "förstärka dina ord" helt och hållet onödigt och idiotiskt! Okej, jag ser inte att alla använder det, eftersom att jag vet många som inte göra det. Bara idiotiskt om man nu vet vad det är dessutom!!!

Theres
0

För att jävla allergi räcker inte för att bekriva hur outhärdligt kämpigt och jobbigt jag hade det…

golf.ifokus.se

skrollan
0

Finns ingen rätt till att skriva ** iaf !

Denna kommentar har tagits bort.
Theres
0

hallå eller? yttrandefrihet… jag sa inte att nån speciell person hade **, jag bara använde ordet i ett sammanhang om hur illa min allergi var!!!

golf.ifokus.se

MimmieM
0

Mjo, jag förstår er båda!
Men att förstärka med ett ord eller förkortning som innebär en fysisk åkomma som man inte kan rå för, så vet jag inte om det är så roligt för de som är, eller de som känner någon som faktiskt har denna sjukdom.
Finns många bra förstärkningar till vad man känner, utan att göra narr (som många kanske tycker) av någonting som inte alls är någonting att skratta åt.
Jävla **-barn om någon är dum, Är du ** eller?

De som lider utav ***** vill säkert ingenting annat än att vara som alla andra, att då använda deras sjukdom som ett sätt att förstärka en meningsinnebörd likt ordet "jävlar" "Helvete" "as", osv. är rent ut sagt kränkande!

Alla säger det inte, vissa tar åt sig, några tycker det är roligt. Men jag tycker att man ska visa respekt för de som faktikst inte tycker att det är roligt!

Carpe Diem

skrollan
0

Och? idiotiskt att göra det när det är en allvarlig sjukdom! Tror det är så j*vla kul för dom som har ** att höra dig säga att du har "** allergi" ??

Tack MimmieM, det var rätta ordet för att jag känner mig kränkade för att du skriver så. Är det svårt att fatta bara ?

MimmieM
0

Tror det bara var ett försvarstal :)

Carpe Diem

skrollan
0

men tycker inte att man ska behöva säga att man känner sig kränk och allt för att en människa ska förstå. Tycker bara att man ska behöva säga att det är onödigt att säga och folk ska förstå det då!

MimmieM
0

Håller med.. Tycker också det var onödigt och barnsligt!
Men hon har lika stor rätt att försvara det hon skriver och förklara hur hon menade!

Carpe Diem

Theres
0

Jag vet inte hur det är där ni bor, men där jag bor så har inte ** innebörden av just sjuksomen ** utan ** är bara ett ord som betyder just **…att något är **, knäppt, illa, förjävligt osv…
Det är skillnad att säga att någon HAR ** och att någpt ÄR **…de har två helt olika betyderlser…

golf.ifokus.se

sarae
0

Nu har diverse svordommar blivit använda mer än nödvändigt i den här tråden. Så antingen låter vi tråden återgå till ursprungsämnet: allergi. Eller så kommer den att låsas. Jag tar illa vid mig utav de flesta svordommar som nämnts i den här tråden, och det är jag nog inte ensam om. Det finns många uttryck i det svenska språket man kan använda sig utav för att förstärka en känsla. Att ta till svordommar etc är inte nödvändigt.

Mvh

Sarae Medarbetare, iller.ifokus

MimmieM
0

Nu tycker jag du är jätte dum.
Innebörden utan ** är den samma, det är bara olika från person till person vad man anser att det betyder

Men ** betyder ******* och det är:

_********', betyder förlamning genom hjärnskada och är den vanligaste orsaken till rörelsehinder hos barn och ungdomar. Av de cirka 100 000 barn som föds i Sverige varje år får 200 en cp-skada.

_Skitkul att använda som förstärkning av ord! Tycker jag verkligen!

Carpe Diem

MimmieM
0

Sarae har rätt!!

Inge kul med allergi! Skönt att de lagt sig!

Carpe Diem

Theres
0

jag anser dock inte just detta ordet som en svordom eller ens en förkortning till en sjukdom… bara ordet i sig…ett ord…
enda svordomen jag isf har använt mig av i denna tråden är J*vla

golf.ifokus.se

Theres
0

mina ögon är rörelsehindrade………….

golf.ifokus.se

MimmieM
0

End of Story!

Carpe Diem

Theres
0

knappast så jag menade heller

golf.ifokus.se

Theres
0

och allergin har inte lagt sig…

golf.ifokus.se

sarae
0

#22 mitt inlägg hänvisar inte bara till dig i den här tråden.

nu tycker jag att vi alla ger oss och återgår till ämnet

Har du inga allergi tabletter eller ögondroppar thessan? det finns massor med bra receptfritt på apoteket

MimmieM
0

Attans.. inga tabletter hemma?

Carpe Diem

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som om tabletter hjälper?

har tagit tabletter, ögondroppar, nässprey…u name it…

golf.ifokus.se

skrollan
0

jaha, okej. visst att den ska återgå till det den skulle handla om men då kanske man ska ta bort ** eftersom att den hadlade om **. Rikitgt less nu!

MimmieM
0

Lägg dig i frysboxen och vänta i 2 veckor så är de mesta pollen borta :)

Carpe Diem

MimmieM
0

För det var väl pollenallergi.. hmm

Carpe Diem

sarae
0

#30 du kan du ta och redigera bort de inlägg du skrivit så redigerar jag de andra. Har magsjuka och växlar mellan sängläge och dator mellan toalett besök så att sitta och redigera 30 inlägg är inget som får mig att må så mycket bättre nu.

Till er vars inlägg jag redigerat ber jag om ursäkt att jag inte skickat pm innan, men jag orkar helt enklet inte just nu.

Theres
0

#30 den handlade ju knappast om ** flicka lilla, det handlade om allergi, bara för du råkade reagera så stark på ett ord och helt plötsligt tycker du att den ursprungliga innebörden av tråden handlade om det som du hakar upp dig på?

ja, det är pollenallergi… och smarta jag klippte mormors gräsmatta idag (fick 100 spänn) :P

golf.ifokus.se

MimmieM
0

Haha.. glöm inte att tacka mormor sedan då :) Stackare!!

Carpe Diem

skrollan
0

Okej? Jag kan väl reagera på det iaf eftersom att ordet är detsamma även fast det är inte olika meningar flicka lilla. Kan du inte vara förstå att jag reagerade på det och låta migh göra det ?!

Madde
0

Nu står det i alla fall att det är allergi. det tycker jag räcker gott och väl.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

MimmieM
0

det är illa nog :)

Carpe Diem

skrollan
0

ja, det tycker jag med. Men varför inte låta mig få reager apå det om det gjorde mig ledsen för? INhgen som förstår?

sarae
0

#39 istället för att ta diskussionen och förstöra en hel tråd kan man antingen pma trådskaparen och be dem ändra eller så kan man pma Sajtvärd eller medarbetar så att vi kan moderera istället. Mycket smidigare och stämingen blir inte fullt så otrevlig.

skrollan
0

Okej, om ni tycker att det är rätt att säga ** så, kanske ingen hade sagt något!? Riktigt ledsen att folk inte fattar vad den sjukdomen är och vad det betyder för folk att ha det eller leva med folk som har det !

Theres
0

haha, så jag är flicka lilla nu? okeeeej…
skulle kanske vara lite lättare att förstå varför du blir ledsen om du förklarade det… säg då istället att du lider av en cp-skada eller att du känner någon som gör det… och därför inte vill nämna det…

ey, tror mina ögondroppar hjälpte nu :D

golf.ifokus.se

skrollan
0

Jadu, ha din egen åsikt om detta. Ska man behöva säga om man lider av det eller om man har en anhörig som har det eller om man känner någon som har det ? Som om att jag inte skulle tycka lika illa att folk sa det iaf, måste man känna någon ? Som om att du skille känna mera medlidande om jag sa det också eller !?

holtz
0

Ni kanske ska sluta prata om detta helt nu? Eftersom Sara faktiskt mår dåligt men ändå har försökt styra upp, kanske det är dags att lyssna på henne? Ta detta privat om ni så vill… Men sluta tjöta om det i tråden nu!

Nettan
0

Men fy så ni håller på. Thessan, hur gammal är du?

Jag tycker det är fruktansvärt att använda sjukdomar som svordomar. Det tyder på en mentalitet som är allt annat än vuxen. Varför ska någon behöva försvara sig med att de har sjukdomen eller känner någon med sjukdomen för att reagera? Det kanske handlar om sunt förnuft.
Man använder helt enkelt inte sådant språk, någonsin.

Har du problem med allergi så kan du ringa sjukvårdsupplysningen eller apotekets hjälptelefon 0771-450450 för råd om vad du kan göra när inte medicinen hjälper.

Theres
0

Skulle ha sjukt mycket mer förståelse varför du blir skitförbannad över att jag skriver ett ord som inte ens för mig har samma innebörd som sjukdomen…

golf.ifokus.se

sarae
0

#43 Nu har vi redigerat tråden, vi har gått tillbaka till ursprungsämnet. Varför fortsätta diskutera det? du har fått fram din åsikt, du har fått medhåll. kan vi inte bara låta det stanna vid det?

skrollan
0

Detta är inte klokt att du skulle ha det. Tror du att det bara är jag som kanske reagerar på detta då? Det kanske finns någon här inne som har sjukdomen eller en an anhörig, tänk dig för, för allas bästa !

Tack Nettan. Du kanske förstår bättre hur jag känner :'(

Theres
0

Nettan, du använder svordomar, redigera ditt inlägg omedelbart din omogna människa!

golf.ifokus.se

holtz
0

Seriöst, STOP IT nu!

skrollan
0

Visst, om det är så svårt att förstå att jag är ledsen så. Men jag har fått medhåll, så att då ska jag såklart vara nöjd och bli glad igen. självklart att det är så lätt när man är ledsen över något. medhåll ja.

Theres
0

och du vet mycket väl hur gammal jag är, detdär var bara en onödigt kränkade fråga…

golf.ifokus.se

MimmieM
0

SLUTA NU!!Skrikandes

Carpe Diem

Theres
0

ahaaa, okeeeej, du tror inte JAG blir ledsen då? jag använde ett ord som jag inte ens menade med att ha samma betydelse som du menar… sen har jag försökt försvara mig och förklara vad jag menade med ordet, men du får medhåll och du ska vara ledsen? det händer bara om och om igen, orkar inte vara medlem på denna sidan längre, alla andra ska få försvara sig och förklara hur de menar, men inte jag? och grattis till dig nettan, du har för andra gången fått mig att sluta vara aktiv på iFokus, hoppas du är nöjd!

I you could see me now you would see actuall tears…

golf.ifokus.se

Madde
0

Nu tycker jag att ni ska respektera sarae's beslut. Det ska räcka att HON säger till, jag ska inte behöva gå in och säga till jag att, NU RÄCKER DET!!

Lägg ner denna diskussion och koncentrera er på allergin istället.

Jag hoppas verkligen inte att vi ska behöva låsa en tråd pga något sånt här trist. 

(inlägget är inte riktat åt någon speciell utan åt alla, att ta hänsyn till beslut som tagits.)

Mvh madde // medarbetare

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

MimmieM
0

Du behöver väl inte sluta vara aktiv? Skyll inte på Nettan! Hon gav dig ju råd!
Hoppas det löser sig med allergin

Carpe Diem

skrollan
0

hon har ju inte slutat ännu…

MimmieM
0

??

Carpe Diem

Smeagol
0

Är de bara jag som tycker att det är härligt att vara ute i solen?? Och tessan sluta ej på iFokus!!.. :( då gråter jag!! Hoppas de är bättre med din allergi, kan verkligen inte vara kul att vara allergisk. Du kanske borde gå till doktorn?? Min mamma har allergi och har fått nå piller från doktorn som tydligen hjälper ganska bra :)

Stj3rnfallet
0

Thessan_87: Jag förstår hur du känner med allergin, då jag själv har pollenallergi och för de som slipper det förstår ju inte hur det känns att ha kliande ögon hela hela tiden.. Det värsta är ju om allergin inte försvinner fast man använder tabletter och ögondroppar =/ Använder du Clarityn eller Aerius? Aerius är iaf starkare än Clarityn. Aerius+ögondroppar brukar hjälpa för mig iaf =) Om det nu inte är väääldigt mkt pollen ute..
Men jag säger som du Thessan - här använder många det ordet utan att de menar själva sjukdomen, utan det är mer ett korkat uttryck många använder.. Känner många som använder det fortfarande ibland när de blir arg t ex "J**la **". Och då blir ju jag ändå 19 nu.. Minns att många började när jag var yngre att använda det.

Tråkigt att tråden skulle spåra ur p.g.a att en person reagerade onödigt starkt och inte tog det privat istället =/

skrollan
0

själv tycker jag inte att jag reagerade "onödigt starkt" jag kanske kände mig kärnkt p.g.a detta så att sluta ta upp det igen såna fall.

babsan
0

ush vad jobbigt med allrgi, hoppas verkligen att det går över :)

snälla sluta inte här :(

krya på dej :)

Stj3rnfallet
0

#61 Jag skrev inte till dig utan till Thessan så du behöver inte läsa om du tar åt dig!
Hur kränkt du än blev var det ju du som fick tråden att spåra ur iaf.. Och även om du blev kränkt hade du ju faktiskt kunnat ta det med en trevligare ton, då jag tycker att du var onödigt otrevlig.

skrollan
0

vem om inte jag skulle vara dne som reagerade onödigt starkt? Men okej.

Jaha, så att det är mitt fel? Okej, det är ju din åsikt iaf.

sarae
0

Det här är sista varningen. Om ni inte återgår till trådens ämne så kommer denna tråd att låsas.

Sarae, medarbetare

MimmieM
0

Snälla.. lägg ner! Allihop!

Carpe Diem

Stj3rnfallet
0

Skrev till Thessan, men tydligen har hon loggat ut =/

skrollan
0

??

Velsan
0

lås tråden bara

Faxlin
0

Oj, vad jag har missat medans jag varit i solen idag.

Det absolut värsta här i mina ögon är att ni inte har visat respekt inför mina medarbetares ord. Detta tolererar jag INTE.
När jag inte är här så ska ni lyssna på dem. Det är enkelt och hör till reglerna.

Nu modererades det här och ordet togs bort. Då borde det inte vara alltför svårt att låta tråden återgå till sitt ursprung. Ledsamt när folk ska behöva sluta på grund av påhopp.

Nu kommer jag låsa denna tråd. Och hädanefter blir ni som inte lyssnar på mina Medarbetare varnad officiellt och efter tre varningar tas skrivrättigheterna bort. Detta gäller alla.

Mvh ÅsaF Sajtvärd på iller.ifokus

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Inlägget är låst för nya kommentarer