vad händer med illervaccinet?
Hej! ringde till veterinären och skulle boka tid för vaccinering, men sóm svar fick jag att illervaccinet har slutat tillverkats! hade jag tur så kanske någon veterinär i landet hade kvar några doser! vad händer nu? kommer det inget ersättningsvaccin? Eller nytt vaccin?
finns inget i hela jönköpingslän!
Någon som vet?
Det nya ska väl heta Febrivac Dist. ?
yup febrivac dist. Och det är inte slut, men det är ett licens preparat så veterinären måste beställa det från sva. Minst 5 doser åt gången,
din veterinär är nog inte uppdaterad. fervac D som det gamla vaccinet hette har slutat tillverkas men det var över ett år sen, det nya vaccinet heter febrivac dist och det ska inte vara några problem för veterinären att ta hem det :) vaccinationerna som gäller är: första vid ca 10 veckors ålder, sen en efter ett år, och sedan en spruta varje år.

hmm.. ok

konstigt att inte dom blivit upplysta över det! jönköpingsdjursjukhus är ju ganska stort! dessutom sa dom bara till mej att det inte finns något vaccin i stället men dom erbjöd mej inget annat, så jag tyckte det lät väldigt märkligt!

Ring igen ;)
Som illerägare så måste man mer eller mindre kunna mer än veterinären och ställa en egen diagnos..
Sedan är det bara att håva in illern och öppna upp plåmboken och tacka för den fantastiska hjälp och service man blivit bemött med.. ;)
Carpe Diem
När man har iller så måste man nästan vara mer utbildad än vetrinärerna.
Hade samma problem i örebro i vintras. Men jag gav mig inte och tack vare det tog dem in det snabbt. =)
Så stå på dig. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tyvärr är det ingen garanti att det är ett större sjukhus. De vet inet alltid allt i alla fall.
Ring upp dem igen och kräv att de tar hem det rätta vacinet. Och så tänker du på att det bara krävs en spruta första året om valparna blivit 10 veckor. Så det skiljer sig en del från det gamla vacinet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

man kan alltså inte vaccinerad dom vid 8 veckor längre då?
man kan, men då måste dom ha en spruta till efter 4-6 veckor, vaccinerar du vid 10 behövs endast en.

Köpings djursjukhus har illervaccin. Blev remmiterad av strömsholm att åka dit å vaccinera
//Denise

Tack för alla råd! har ringt till veterinären och lagt fram allt ni sagt här, hon skall göra vad hon kan för att leta rätt på veccinet åt mej!!
// Johanna