Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1367 ggr
Sophey
2012-06-08 18:12
0

Darrar?

Dexter darrar liksom i kroppen nar han ar nyvaken eller ibland nar det blir lite mycket nyheter utomhus. Varfor?

Medarbetare på matlust

Nussen
2012-06-08 19:04
0

Hobbe darrar också ofta tex när vi går ut. Nu kom jag inte i håg vem som sa det men att illerarna ställer in värmen så alltså aklimatiserar sig genom att darra.

Odis
2012-06-08 19:22
0

Jag har läst att illrar kan darra av två anledningar. En att de faktiskt är kalla och fryser precis som vi, lite mysko dock att illern skulle frysa på sommaren:P
Den andra anledningen är att de kan darra när de blir väldigt uppspelta för att det är spännande. Till ex kan jag tänka mig att går man ut och går så är det massa nya lukter och sådant som är spännande^^
De kan också darra innan de skriker om de blir rädda eller känner sig hotade

JossanH
2012-06-09 09:05
0

När en iller är nyvaken darrar den ofta för att detta höjer kroppstemperaturen. Är den mycket rädd kan den också darra.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sophey
2012-06-10 22:10
0

Tack for svar!

Jag vet att katter kan darra nar de blir valdigt uppspelta men hade ingen aning om att det kunde handa illrar och han verkar inte kall eller radd nar han darrar utan snarare lekfull och nyfiken nar vi ar utomhus.

Medarbetare på matlust

VeronicaKahlbäck
2012-06-10 23:10
0

Illrar har bra mycket konstiga saker för sej, alla mina darrar mer eller mindre när dom vaknar sen har vi Nailia som darrar likt ett asplöv när hon är rädd, vilket är för mkt!
Aylinh skäller, viftar med svansen och väser oftast bara för att - knäppa iller!:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

JossanH
2012-06-11 21:03
0

Mina darrar också när dom blir upphetsade över något. Ofta i samband med möte av andra illrar som de vill slåss med..

Sajtvärd på Iller.ifokus