Dexters utveckling!
Idag ar Dexter
- Trygg i alla mojliga miljoer
- Trygg och snall mot framlingar (aven barn)
- Djavulskt duktig i kopplet for att vara iller!
- Bra ihop med andra djur aven om de hoppar in pa hans revir
- Han har slutat att forsoka bryta sig ut ur buren nar vi aker bil
- Han har slutat att forsoka skvatta ur allt vatten ur vattenskalen
- Han har slutat att forsoka skvatta ur all sand fran toa ladan (!!)
- Han stor oss inte langre pa natterna utan jag har vaknar flera ganger och han har legat och sovit mellan, brevid och t.o m under tacket med oss utan massa tjaffs (!!!)
- Han har lugnat ner sig och blivit riktigt mysig nastan hela tiden (!!)
Det finns sakert en miljon fler punkter som han forbattrat otroligt men dessa har blivit helt underbara. Jag tar promenader med Dexter i parken varje dag nu nar det ar fint vader helt utan problem och han moter manniskor och andra djur helt utan problem ocksa!
Nu har han t.o m borjat fatta vitsen med att han inte far ga over gator helt sjalv sa han har borjat vanta pa att jag ska bara upp honom vid overgangsstallen och sant, det ar huuuuuur gulligt som helst!
Jag kanske har blivit lite galen men speciellt nu nar han lugnat ner sig och jag introducerat honom till mina svarforaldrars katter mer och mer ser bade jag och pojkvannen tydliga beteenden som paminner otroligt om vad min katt och hund hade gjort i dessa situationer! Ar vi galna eller kan det vara sant? Dexter och ena katten och hunden var ju som fast klistrade i varandra hemma i Sverige 
Jag blev ju annu mer intresserad av illrar pga deras sattyg som de hittar pa och utmaningen att uppfostra en iller och da har jag fatt varldens snallaste iller istallet… Jag vet inte om jag ska vara glad eller besviken haha 
Medarbetare på matlust
Härligt o läsa om Dexters framsteg. Han verkar urgo!

Haha låter knappt som en iller längre;) Roligt när man ser framsteg!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Veronica, det far jag hora varje gang illervana manniskor traffar honom "han ar ju inte en iller sa dom han beter sig" 
En jatte lustig handelse hande nu igar nar han traffade en katt pa baksidan. Dexter ar ju van vid katter sa han skulle ju halsa pa en grannes katt som hoppade in pa baksidan nar vi var ute, katten blev jatte radd men nyfiken och nar Dexter marker hur katten backar undan och buffar upp sig nar han kommer nara vander han sig och lagger sig helt platt pa marken med ryggen mot katten och staller sig inte upp forst katten nosat lite pa honom.
Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka den situationen alls men jag vet ju att han lagger sig platt sadar om mina egna katter sager ifran om han gar for langt i lek och sant. Jag ar helt forvirrad over den har illern, maste nog ringa uppfodaren och fraga vad jag igentligen kopte for iller ar han inte!! 
Medarbetare på matlust