Fireflame ferrets 2012
Japp som det ser ut nu är tiden inne strax för en parning här hemma.
Om Lacina fortsätter i denna takt så blir det en parning kanske nästa helg.
Bara på några dagar har nu damen börjat bestämma sig för att bli redo.
Ni kan läsa mer på hemsidan http://fireflameferrets.webs.com/ om detta.
Ni kommer även kunna följa det mesta via bloggen på sidan.
Vin intresse av valp är ni välkommen att skicka ett mail till fireflameferrets@live.se och berätta mer om er själva och vad ni kan erbjuda en valp.
Skadar inte om folk kanske lämnar en kommentar i bloggen eller ett tass avtryck i gästboken 
Mvh erika med pälsar

Valpar väntas nu den 12 Juni
Vägde Lacina idag och blev så glad av att se att vikten ökat mycket bra.
Före parning 29Maj 993gram
10Maj 963gram så alltså en minskning men det är normalt under och ett tag efter parning.
Idag 15 Maj har hon ökat till 1001gram.
Jag har även reagerat på att tissarna gjort sig lite synliga, vet ej om jag inbillar mig och det kanske är för tidigt men det var iaf något jag reagerade på idag.
Tror du menar 29 april;)

Ja 29 april så klart ;) trött i mössan ;)
Spännande :)
Hälsningar Malin
Det är så himla spännande med valpar själv väntar jag på min lille plutt förhoppningsvis dimper han ner runt den 15 juni^^

#5 jasså någon av dom svenska eller?
Yepp ska köpa frå en uppfödare i uppsala första parningen som gjorde i mars tog inte honan blev bara skendräktig så nu är en annan hona parad, och den skendräktiga honan parad igen efter att den skendräktigheten gick ut och hon kom i löp igen, och bägge kullarna förväntas dimpa ner mellan 1-15 juni^^ Så vi hoppas på en liten plutt^^

#7 okej dashing ferrets. ska hålla tmmarna att det blir en pluttis åt er =)

#7 Så bebis efter Tomkins?
Bebis efter Tomkins är det vi hoppas mest på annars får vi ta från echos kull vi har stått på kö ett år så några fler veckor kan man j vänta^^

#10 den som väntar på något gott väntar alltid för länge =)
precis^^ Hade första tomkins kullen t5agit sig hade vi ju varit iväg och tittat på bebisar:P

#10 Han är helt underbar så jag förstår er. Tänkte försöka kidnappa honom här igen om ett tag:)

Ikväll skall jag försöka få ett bra foto på Lacinas privata delar och skicka till lite olika erfarna uppfödare. tycker mig se en ganska stark tapp redan nu men svårt att veta när man aldrig sett det irl förr ;)

#14 Stark tapp?

#15 ja men alltså stark antydan till tapp eller hur jag skall förklara. för tapp har du väl hört talas om eftersom du haft kular tidigare. eller? 

menar inget spydigt Ulrika som det kanske verkar med det jag skrev. menade mer om jag skulle förklara vad det var. fick själv höra om det för va 2 månader sedan då jag aldrig hört om det tidigare
tycker själv det lät ganska spydig. skaffade första iller för över 20 år sen och har aldrig hört någon nämna stark tapp".

efter samtal med Ulrika på FB ser jag att jag skrivit lite klantigt i inlägg #1 . Jag tycker alltså att hon har ökat bra från 963gram till 1001gram på 5 dagar. och inte från vägningen före parningen för det blir ju ynka 8 gram ;)

Jag hoppas verkligen att det blir några valpar hos Dig! Tyvärr hade jag inte tur och den kullen jag väntade på blev inte av trots att honan gick upp rätt mycket och hade tom mjölk så visade hon sig bara vara skendräktig :( får vänta på andra parningen
Välkommen till ferretplanet.se :)

#21 ja dom är luriga dom små. dom kan ha dom flesta tecken men ändå gå tomma =( Håller tummarna på att honan går i ny brunst och att det ej är för sent

ikväll den 18 maj har lacinat ökat till 1039gram =) snart har hon gått halva tiden.

#25 Där kan vi prata om päronform:P
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Hitills 5 valpar =) allt är på g och jag sitter i valphagen nu =)

just nu 9 valpar som väger 12-13 gram

Grattis! Stannade det på nio? Hoppas det fortsatt att gå bra:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Grattis igen Erika och Lacina framför allt ;)
Sitter med spänning och väntar på att du hör av dig om det blivit fler eller om det slutade på 9st valpar :)
Grattis än en gång! :D