Iller iFokus

Iller

Etikettin-memorian
Läst 1240 ggr
Madde
1

Sov gott Frank Zappa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är tungt att behöva skriva om det men tyvärr så somnade min älskade Frank in förra lördagen. Har inte haft någon energi över till att berätta om det här på iFokus förän nu.

Han han somna in innan jag kom hem från Polen och det känns fruksansvärt tungt att jag aldrig fick säga hej då.

Han kom till mig som 1-åring och hade bott i bur med många andra illrar och var riktigt kuvad och mådde inte bra. Han tog sakta men säkert sina första steg hemma hos mig och blev modigare och modigare.

Han fick vara åtskild från mina andra illrar i början då jag inte visste hur dem skulle reagera. Men en dag när jag kom hem så låg Criss i hallen där Frank brukade vara. Gissa min förvåning att alla var vänner sedan den dagen.

Han var min lilla klätterapa som sov uppe vid taket. Han klättrade på 2 burar och la sig för sig själv för det mesta. Då trivdes han och han mådde som bäst.

Du kommer alltid finnas i mitt hjärta och jag saknar dig så.

Hoppas verkligen att Benjamin, Xena, Criss, Xander och Xac tar hand om dig nu.

Allt för många illrar har lämnat mig nu på 2 år. =( Det är riktigt tungt men jag har ju lille Zeal "Sälen" kvar. Och det gör mig så glad att jag har honom.

Bilden på Frank är från Husdjursmässan i Örebro 2007.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[Lilalilja]
1

R.I.P Beklagar sorgen Madde Gråter Det är alltid svårt att mista sin bästa vän.

Gottfridsson
1

Beklagar sorgen. Extra tungt när man inte får ta farväl Gråter Tröstekram

FerretCrow
1

Beklagar sorgen =(

TottsiGirl
1

Men lille Frank! Fy va hemskt och tråkigt! Beklagar verkligen!
Glömmer aldrig första gången ja träffade Frank, tänkte att de kommer ALDRIG gå att få en iller av honom igen. Han var verkligen ett monster. Men Madde du förändrade honom helt med din kärlek! Han var en helt underbar iller och fick verkligen njuta av livets goda sedan han hamnade i din ägo!
Du ska se han busar järnet me dom andra nu när dom får träffas igen.. Lille Frank du är saknad! :'(

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Doktor-och-Designer
1

Vi beklagar verkligen Gråter Vi vett hur jobbigt det är att förlora de små som man har haft i fera år, som verkligen är familjemedlemmar och som har sina starka personligheter. Jättetråkigt att du inte hann hem. Kram!

[Nathalie62]
1

Beklagar varmt :-(

Sara
0

Beklagar. Gråter

Sara

JossanH
0

Beklagar förlusten Madde :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

illernettan
0

Beklagar sorgen……

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Bogey
0

Beklagar

Madde
0

Tack.

Usch vad det är tomt här hemma. =(

Som sagt jag är innerligt glad över att ha Zeal så jag inte är helt ensam.

HannahRönn
0

Beklagar sorgen Madelene

Madde
0

Idag har jag städat bort hans bur som han ALLTID klättrade upp på och la sig ovanpå uppe vid taket. Finns ingen orsak att den är kvar där längre. Gråter

Känns så tomt att ha gått från 6 illrar 2010 till 1 st nu 2012. Allt liv och rörelse och glädje som fanns här förut är rätt tomt nu. Gråter

Även om Zeal är busig och så, så kan ju inte jag leka på hans nivå riktigt.

JossanH
1

#13 Jag har fortfarande en liten trådknut som ligger under sängen där Pegasus alltid gömde den för snart 2 år sedan.. Vissa saker är så svåra att ta bort helt enkelt.. :(

Hur tar Zeal det? Klarar han av att vara ensamiller?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Madde
0

#14: Jag vet inte riktigt hur han tar det.

Han äter som han ska och när vi busar tycker han det är kul. Men annars är det svårt att säga. =(

Vill inte skaffa en iller bara för att heller utan ska jag skaffa en till måste det kännas rätt på alla plan mellan mig, zeal och nykomlingen i så fall.

Men frank och Zeal sov på olika ställen jämt. Frank uppe vid taket (klättrade utanpå burarna jag har) och lite varstans.

Kanske ska starta en tråd och höra om andra har liknande erfarenheter som mig.

JossanH
1

#15 Jag har aldrig märkt av någon större sorg bland mina illrar och mår han bra själv så kanske det allra bästa är att ni båda känner av läget om det funkar bra med Zeal ensam.
Jag upplever själv att mina pojkar inte sover så mycket tillsammans men de har nog båda ett behov av varandra då de busar ganska mycket ihop. Allt sånt är ju så individuellt. Verkar ju inte som att du behöver stressa fram något för att fylla ett behov hos Zeal.

Ni kan båda sörja i fred…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Beklagar din förlust Madde. Kramar om

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sarah
0

Beklagar verkligen :( kram

UlrikaD
0

Beklagar verkligen, Madde:(

VeronicaKahlbäck
0

Beklagar sorgen! Han har det fint med de han saknat.

Hoppas Zeal trivs ensam.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Madde
0

Tycker inte han är lika pigg och allert som han var innan Frank dog, men så mår jag inte så bra själv heller. =(

Har hänt allt för mycket i mitt eget liv oxå som gör att jag inte orkar speciellt mycket just nu.

Så just nu tycker jag synd om zeal som har en supertråkig matte som är helt slut som människa. All energi är helt bortblåst men det har jag ju sin orsak oxå.

JossanH
1

Nu har ju mina pojkar varandra, men kan säga att jag också är sjukt "tråkig" just nu och kan inte helt uppfylla deras behov av aktivering och de kompenserar detta genom att själv bli lite lugnare efter några dagar. Förmodligen har även Zeal tappat lite energi efter att hans vän gick bort och matte inte riktigt är sig själv.
Det är så lätt att må ännu sämre över det men ibland får man vara en lite sämre matte eller husse som inte kan uppfylla all behov under dygnet. Man tar igen det helt enkelt när ens energi kommer tillbaka.

Lycka till med det som tar din energi och att du snart är tillbaka som dig själv igen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Doktor-och-Designer
1

#21 Nu när Liot och Enso gick bort hos oss så blev Elric deppig. Det var ju hans kompisar i samma ålder, och nu är det bara "småskitarna" kvar. Det tog en månad sen så började han busa och vara sig själv igen. Från att sova själv sover han i princip hela tiden med Mörke nu. Nu kan vi också få igång honom om vi busar med honom, det gick inte de första veckorna. Så ge dig själv och honom lite tid så kommer ni nog tillbaka med nya krafter lite längre fram.