Galen iller!
Mina två gulliga killar fyllde 1 år den 31 maj.. Och dagen till ära köpte jag en ny leksaks anka till dem som piper.. dom gillar bara leksaker som piper och allt annat bryr dom sej inte de minsta om..
Men då jag piper med den nya ankan så flyger han på mig.. och biter så hårt att blodet kommer fram.. Det tar jätte ont..Och han vägrar släppa taget..
Annars är killen snäll och biter väldigt sällan.. oftast bara lite naffs då han blir allt för vild.. Och alla andra pipleksaker så kommer han och tar av en då man piper och för dom in i sitt lilla föråd under soffan.. Har ni någon aning om varför han gör såhär..?
leksaken kommer nu att hamna hos någon som har hund eller något liknande så att ingen som kommer på besök i misstag använder den och blir biten..

En del illrar blir otroligt triggade på pip-ljud. Det är bara att låta bli helt enkelt:)
här hemma blir skrollan helt till sig ibland och ibland inte. Så här ligger dem typ under soffan, där hon vill ha dem :)
Jag måste varje kväll plocka bort leksakerna under soffan då dom inte får ha hela legenheten för sig själv då vi skall sova och min tassmot verkligen försöker ta sig ut för att hämta leksakerna..varje morgon skall man pipa med grejerna så han får plocka dom en efter en under soffan..
jag förståt inte hur han kan bli så galen av den nya.. och det e ingen skillnad fast han e galen med den nya men då man piper med en gammal lugnar han ner sig släpper taget och för den under soffan.. han e helt galen i den nya.. och då tycker jag att den låter precis som dom gamla..
han e nog bara knäpp den knäppskallen .. :)
Det där är ett väldigt typiskt illerbeteende. Vissa ljud kan trigga dom till tusen. Hade själv en iller som bet igenom min dåvarande sambos nagel pga en pipleksak. Vissa tonarter reagerar dom starkare på än andra och förmodligen hör din iller något som får igång honom totalt på just den nya leksaken.
Jag har en pipleksak som jag endast använder för att kalla på illrarna och då ser jag till att inte ha några fingrar ivägen då min ena kille blir helt tokig av den.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#4 Nemen uff bita genom en nagel.. Så starka munnar viste jag inte att de hade..!

#5 Jodå, illrar måste ha starka käkar för att kunna tugga sönder ben:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus