köpa iller ?
hej !
vi måste göra av med våra katter då min mammas nya kille inte tål dom, och mamma kom med förslaget att vi skulle kunna skaffa en iller, så jag har läst väldigt mycket om det och har haft hund och katt innan, även hamstrar, marsvin, kaniner och ökenråttor.
har dock inte haft iller innan, och tänkte om de kanske finns någon som har någon iller som är lite.. lättare ? så att man inte måste börja om från början på en gång ?
jag är 15 år och van vid djur, kommer ha illern tillsammans med min mamma, mammas kille och min bror, hen kommer dock vara min mest, så de är alltså jag som kommer ta mest hand om den.
tacksam för svar !
ps. vet dock inte vart jag ska posta detta inlägget så jag hoppas att de blir rätt såhär, om inte kan någon vara snäll och hjälpa mig ?
Det är några viktiga saker ni borde tänka igenom först. För det första- tål verkligen din mammas nya kille iller? Annars är det ju ett mycket dumt köp.. Sedan vore det bra om alla i familjen åker och hälsar på någon med iller först så ni vet vad ni ger er in på. Sätt ut en annons om vart ni bor och se om det finns några vänliga illerägare i närheten som tar emot besök. Det brukar inte vara några problem. Sedan måste ni vara medvetna om de förändringar som måste till i hemmet och er vardag. Att ha en iller är lite som att ha en hundvalp som aldrig växer upp. Det måste illersäkras, toatränas och aktiveras. Hoppas ni kommer fram till en bra lösning :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
joo vi tänkte åka till någon och så först, men har inte hittat någon i närheten som har någon iller "/
du vet inte någon runt i halmstad, laholm osv ? (:
joo, läst att dom är väldigt busiga och kan hitta på det mesta, men de verkar vara helt underbara djur !
nästan säker på att jag och min familj kan klara av att ha en, så hoppas på att hitta någon (:
tack ! (:
Jag vet tyvärr ingen i det området, men det finns det nog. Om buset var det enda som kan få husse och matte att få gråa hår..;) Det är mer när de kommer åt att gräva ur blomkrukorna, har gjort en egen toalett under sängen eller masakerar soffan från undersidan som man kan bli trött på dom små liven :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
okej, synd
haha, låter helt undebart iaf, även om de finns mycket som dom kan hitta på :)