Duschsvamp, farligt?
Hejsan illervanner!
Jag ar lite osaker pa om det kan vara farligt for en iller att leka med en helt oanvand duschsvamp? Jag har kollat om det kan finnas nagot farligt som han skada sig fysiskt pa men det gor det inte och inget laskigt som gummi eller liknande utan den ar gjord av nagot tyg som paminner om spetstyg och ett vanligt rep.
Jag har forsokt att lasa pa forpackningen om det kan vara nagra kemikalier i den men det ska det tydligen inte finnas sa jag tankte om jag slanger in den i tvattmaskinen kanske han kan fortsatta att leka med duschsvampen for han ser ut att tycka om den som tusan.
Lite osaker och overdrivet orolig, kanske nagon har inne har nagonting att saga om duschsvampar eller "tvattblommor", det ar alltsa en san har jag menar
Medarbetare på matlust
Har du ingen tygätare borde väl den funka. Vanliga skumgummisvampar och liknande är ju farliga om illern biter bort bitar och sväljer dessa då de kan fastna i magen.
Öronpropper av skummaterial sväller t.o.m. när de blir blöta så de proppar igen magen och har orsakat akuta operationer och t.o.m. död för en iller som svalt dem.
Har en katt här hemma som älskar de där duschsvamparna. 
Duschsvampen i sig verkar ofarlig daremot har vi tagit bort den eftersom han fastnade med en klo ganska ordentligt i tyget, det ar ju som fint spetstyg och klon splitrade sig vid pulpan lite pga tyget skav eftersom vi inte var narvarande nar det hande och kunde ta bort den pa en gang.
Klon ar nu fin och trimmad, synd for svampen da Dexter verkligen tyckte om den otroligt mycket men sakerheten forst, eventuellt att han far leka med svampen under upsikt eller enbart nar han far bada i hans nya lilla pool utomhus, da ar han under uppsikt hela tiden och den tal ju vatten 
Medarbetare på matlust
#3 Är han väldigt road av att leka med den, så kan han ju få ha den när ni är med.
Hehe…ja, du gjorde ju det