Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 784 ggr
Odis
1

Finbesök

Nu har vi blivit med iller väldigt mycket tidigare än vad vi kunnat tänka. Vi har nämligen finbesök antagligen fram till att vi ska till uppsala och titta på våran valp. Vi har en liten fröken på visit som vi ska hålla brunst utkik på^^

Hitills verkar hon trivas och hon är rätt mysig även om hon ger en tjuvnyp ibland:P

UlrikaD
0

Nämen har hon bitits?

Hon sov på min bröstkorg hela schlagerfestivalen igår. Jag satt helt fast och kunde inte röra mig. Hade hennes nos precis under hakan. Och så gjorde hon likadant idag.

Hade så gärna behållt henne här…och aldrig lämnat tillbaka henne:)

Odis
0

Jag har fått ett tjuvnyp, hon låg och sov på mig sedan vakna hon till och nöp till mig i armvecket:P

Robin däremot har fått en riktig krigsskada det blöder fortfarande om han inte har plåster på:P Men vi tror att hon var typ rädd när hon bet honom så illa, för vi hade varit och hämtat Lizzy som inte alls fattade hur man lekte och var väldigt hård mot suzy och så tog Robin upp henne för att vara snäll och lugna henne lite efter Lizzy och då satte hon sig som berget i handen på honom och bet rejält… Men efter det har han inte fått nåt bett så det måste varit pågrund av situationen med Lizzy.

Men hon ärtrevlig annars hon verkar trivas här^^ Hon har redan sluta snoka runt och börjat busa med oss, och en puff jag har som Odis knappt använt för han gillade den inte, älskar hon^^

Gå ut en sväng i skogen var ockå väldigt poppis hon ville knappt gå in igen:P

UlrikaD
0

Men aj då.

Blir hon jobbig kan jag byta ut henne mot en mycket påstridig okastrerad hane och hennes bror som ansåg att hon skulle ha stryk.

Då skulle det vara lugna gatan här hemma igen:)

Odis
1

Haha tror jag behåller suzy^^ Men jag märker hur himla skönt det är att ha en ny iller igen efter att det varit tyst i ett år…Jag är jätte glad att Susan vågade lämna henne här för hon har iaf gjort min vardag väldigt mycket gladare^^

Speciellt när hon trodde attt ett palmblad på våran krukväxt gick att gå på, bladet vek sig och suzy fick en Oooops min och ramla ner:P

UlrikaD
0

Ser det framför mig:)

animal-lover
0

Roligt att höra att hon trivs :) Man får vara lite beredd på att hon ger tjuvnyp den lilla divan. Försökte ta bort det men det gick inte så bra och så flyttade hon ju hem till Susan som fick ta över uppfostran :P

Odis
1

Hehe ja denna dagen har väl gått relativt smärtfritt fick ett litet tjuvnyp när vi hade en argumentation om var man skulle göra sina behov:P Suzy skulle göra i ett hörn, jag satte henne på lådan, suzy gick till hörnet och efter tre sådana vändor så fick jag mg ett tjuvnyp:P Men hon satte sig på lådan tillslut^^

Nu har hon fått en kycklingvine att kalasa på ska vi se hur bra det går hitills har hon bara slickat på den, men flyttar man på den då är hon framme och ska roffa åt sig den^^

Odis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla fröken var visst trött efter en 1-timmes skogspromenad då är puffen myspys.