Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 651 ggr
Vattunalle
0

Devil överlevde ännu en gång!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Devil började spy i lördags och jag avaktade till söndag morgon innan jag for in med honom. Efter massa otrevliga stick och ge honom tillbaka vätske förlusten så tog vi två plåtar och gav honom sen kontrastvätska och väntade en timme innan vi tog två en ny plåt och det var stopp i magen. Blev en akut operation på det och en lång smal tygliknanade bit som satt stopp direkt i tarmens början. Nu är han hemma med 4 olika mediciner som gäller i 10 dagar på vissa. Det är andra gången på 3 år som han råkar ut för detta, men som tur var så var det inte på samma ställe som sist och ingreppet var väldigt enkelt och allt gick bra utan större åverkan på tarmen. Allt annat såg bra ut i han och tygbiten hade inte gjort någon skada under tiden heller.

Han en riktig liten fighter hemma som för tillfället är svag men han LEVER och det är det vikigaste. Hade förberett mig för att han skulle dö så allt ses som en seger så klart. Totalt landade fakturan på strax över 10 tusen, som tur är jag försäkrad så det blir några tusenlappar mindre då, men när det gäller mina älsklingar så är taket väldigt högt innan det skulle gå för långt upp.

Vattunalle
3

De som säger att djur inte har känslor kan dra nåt gammalt över sig. Sharkey (mellan illern) har haft Devil som pappa sedan han var valp, och han var helt knäckt i går då Devil var borta och nu vakar han över honom som ni ser. Varje steg han tar….

[Lilalilja]
0

Aww, hoppas han kryar på sig!

Gottfridsson
0

Skönt att det gick bra och att Sharkey har fått 'sin pappa' hem igen Glad

Visst visar dom känslor för (beroende av) varandra. Har sett flera av illrarna, jag och jäntan haft, vakat över kompisar och t.o.m. servat med mat Förvånad

Hoppas återhämtningen går bra.

illernettan
0

#0 Så gott att se att Devil håller på att återhämta sig och att han övervakad av Sharkey. Ge alla tre en puss i pannan från illernettan.

Jag kommer ihåg när Grizzlie levde och han hade ätit upp 10 cm av en skjortkant. Det var på den tiden ingen av mina illrar var försäkrade. Men den räkningen lärde mig en läxa, 10 000 att hosta upp ur egen ficka. Men det var han väl värd. Man kan göra en hel del för dom där små :-))

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Vattunalle
0

Tack alla! Ja nu agerar Sharkey både madrass och kudde samtidigt ;) tog ett kort på det oxå som jag kan ladda upp sen ;)

JossanH
0

Tur att allt gick bra!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Vattunalle
0

Så här såg det ut, flyttade dock Devil till sin egna puff sen. Mycket vilja i Sharkey men det där var lite toooo mutch :)

Devil är iaf på benen igen och har fått tillbaka matlusten och dricker mycket. Såret ser jättte fint ut och han verkar hämta sig snabbt Cool