O.T Tentaångest!!!
Buhuu. Jag har en stooooooooooor 7poängstenta om 3½ timme, vadå ångest. Ibland undrar jag varför jag envisas med att läsa kurser som har så sjukt mkt information. Jag ska bl.a kunna utantill: Roms alla kejsare under kejsartiden 14-235 e.Kr (årtal de satt som kejsare och namn plus vilket ätt!) man ska kunna alla krig under roms rebuplik, säkert en sisådär 40 stycken, årtal, vad de handlar om. Man ska kunna en hel del konst, vad som är typiskt för vissa perioder osv. Man ska kunna namnge en hel del skulptur o sådant, och t.ex triumfbågar, fatta hur många triumfbågar det finns i rom som ser likadana ut ;) man ska ha koll på hur geografin såg ut under den tiden, för att inte tala om att vi säkert kommer få en planritning över forum romanum i rom (där alla kända byggnader, basilikor o sådant ligger) och kunna namnge byggnader.
Ngn som är avundsjuk? Tänk om man kunde få poäng enbart genom att gå kursen haha, varför ska man behöva tenta på det oxo ;)
oj det lät inte roligt alls. Fast när du väl är klar med tentan kommer de vara skönt.
Håller i alla fall tummarna för dig. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Sånna tentor "älskar" jag!!! tycker det är absolut roligast! Framförallt spännande att få lära sig om sådant. vad e det för kurs du läst? Du vill inte byta den mot en 10 poängs tenta i extern redovisning + handelsrätt *blink blink*
Lycka till!
sara haha. kursen heter antikens kultur och samhällsliv, och tentan gick åt hel….vete ;) aja, tur att det finns omtentor haha.
Guud vad skönt det är med sommarlov… Tihihihi 
Mvh Jenny

Säger samma som fyra… plockade ut min kandidat i nationalekonomi i torsdags :)