Djurtillbehör
Atlas 40, i bra skick egen fixat så flecepläden går ej att ta bort, haft 5st illrar i den men har färre djur nu så säljer den för 200kr nu.
Jag vill ha " min iller är alltid på hugget skylten"
// Sofie, Gosan och Silje. =D
#8 tackar, yes ska kolla mer
Kommer det något mer eller var det slut där?
lådspade 10kr styck
Vilken storlek är det på selarna? Har 2 vuxna hankatter.. Är också intresserad av diverse leksaker och Atlas buren.. 12 leksaker (blanda fritt) för 5 kr/st och leopard pipisen för 15 kr..
Jag är intresserad av väskan! Är den kvar ännu :D?
#31 det beror på vilken sele du är intresserad av har oxå två stora katter här hemma så har provat på dom och ser storleken, vilka leksaker är du intresserad av? okej hur ska vi göra med Atlas 40 då? kan du komma till Uppsala eller hur gör vi? :-)
#32 Väskan finns fortfarande kvar
#33 Då är jag absolut intresserad! Hur mycket går frakten på =)? Eller var bor du om det finns möjlighet att hämta.
#34 75kr kostar den att skicka så allt som allt blir 125kr
#31 du får gärna svara när du ser det här :-)
#35 Jag ska kalla sambon till ting, så ger jag dig besked i eftermiddag =)!
Vet inte hur vi ska göra med Atlas, har inte vägarna förbi Uppsala förrän i juni då jag ska till stockholm för valpträff.. Hur mycket går frakten på isf? Annars kanske man kan sätta buren på ett tåg så kan jag hämta det i Skövde.. Spelar ingen roll vilka leksaker bara det är blandat av bollar, mjukisdjur, möss osv :)
Så kan jag komma till uppsala och hämta sakerna eller? Bor i stockholm så det är nära?
..
eller?

ett råd angående atlasen den går ju app packa ihop lite och sedan är det billigt att skicka med bussgods
#39 det kostade 377kr att skicka buren + sakerna och då är paketet framme nästa dag och det går att spåras, fanns inget billigare allternativ.

#44 detta är posten va? jag anlitade bussgods när jag köpte foder. 10kg foder fick jag betala 145kr för och det kommer på 3 dagar ca
Ja det är posten men annars kostar bussgods 375kr så det blir inge billigare
Kan jag hämta atlasen senare annars? Frakten var rätt så saftig..
#47 Ok i juni då irl? behöver pengar nu tyvär :-/ men leksakerna kan jag skicka dom till dig nu?
#42 Har skickat ett pm till dig =)
Ni som är verkligen är intresserad skicka ett pm till mig!

nej snälla bussgods kan aldrig ta 375kr för en lätt atlas även om lådan blir stor. 10kg foder 145kr och jag skickade en stor midwesthomebur som väger satam och betalade 208kr.
så här står det iallafall
Tilläggstjänster
Pris (inkl. moms)
Beskrivning
Prio
63 kr
Med Bussgods PRIO får din sändning alltid företräde i våra fordon. Bussgods PRIO ger en snabb och säker hantering av ditt gods
Garanti
375 kr
När det är extra viktigt. Här får sändningen en exakt ankomsttid till mottagningsorten. Dubbla frakten tillbaka, om vi inte håller vårt löfte. Tryggt och säkert för dig som kund.
Utkörning
0 kr
På många av våra terminaler kan vi leverera och hämta gods dörr till dörr.
Efterkrav
60 kr
Mottagaren betalar varan innan den lämnas ut till honom.
Efterkrav
Belopp (kr): *
Betalsätt: *
PlusgiroBankgiroKontonummerAvi
Clearingnummer: Plusgiro:
Referens:
Summering
Antal kolli:
1 st
Vikt:
5 kg
Volym:
0,105 m3
Totalsumma:
375 kr

#52 och där har du precis vad det är som kostar, själva frakten i sig kostar inte alls mycket utan alla tillägstjänster du har, det är det som gör att frakten blir skyhög.Jag använder mig alltid av bussgods när jag skickat till ferret crowe (vilket har blivit några gånger=P ) och aldrig tagit någon tillägstjäns, det kommer fram. =)

#53 japp och det har funkat lika kanon varje gång ;)
Jag sitter kommer även få hem 10kg foder via bussgods idag eller imorgon.

Jag köpte två transportburar i höstas, en atlas 30 och en mindre. De skickades med bussgods och jag betalade 80 kr:)
edit; Jag menade med Schenker Privpak, lyckas alltid blanda ihop dem!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Jag kan tilläga att bussgods är mer försiktiga med sina paket dom fraktar än vad posten är =)
Jag tar eget embalage då kartongerna som dom har är för små och då blir det andra priser buren är liksom 70L 50B 30H väger 5,3

Ja och midwestburen på ja minst 10kg skickades en typ en 50tums tv låda om jag inte missminner mig. ta kartonger och gå till ditt ombud och prata med dom och se vad dom säger om kostnaden utan extra saker.
för med frakt på ca 400kr blir det ju nog dyrare för folk att köpa en ny på internet förr 800kr med frakt på 29kr =(
fick nyss ett mail ifrån bussgods och som jag skrev tidigare så blir det inge billigare
Hej Josephine,
Det går fint att skicka era varor med Bussgods i egen låda/förpackning, man behöver inte använda de brev och boxar som Bussgods säljer. Priset räknas efter vikt och storlek. På hemsidans uträkningstjänst väljer ni under Transporttjänst det översta alternativet ”eget emballage”. Sedan fyller ni i vikt samt längd x bredd x höjd i centimeter för att beräkna fraktens pris.
En sändning med vikt 6 kg och måtten 70x50x30 kostar 375 kr inkl moms.
Välkommen!
Vänliga hälsningar,
Johanna Lindahl
SmartPak Sverige AB
Västra Storgatan 18 A
553 15 Jönköping

Konstigt då det baar är du som fått detta. men vad hade du för mått på lådan veronica och vikt?

#60 La nyss till text i mitt förra inlägg, som alltid så blandar jag ihop Schenker Privpak med Bussgods, vilket är extra pinsamt eftersom jag jobbat på ett SP ombud
Kommer inte ihåg men kartongen rymde då isärplockade transportburar där den största var en Atlas 30 och den andra fick plats i. Vikt kan jag inte gissa heller.
Såg en Atlas 40 på Tradera förra veckan och den frakten gick på 69 kr, fast ibland kör de sammarbeten med fraktfirmorna och det är då billigare.
Sen finns ju också DHL som ska vara bra på stora paket, eller har åtminstone varit.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Skumma fraktpriser.. Men ja 375 kr är lite att ta i, borde ju gå att skicka billigare.. Ingen som ska mot Göteborg från typ Stockholm och kan svänga förbi Uppsala och sen åka via Skövde för att lämna buren åt mig? ^^ Skadar inte att fråga haha :)

djurtransport.ifokus ;)
Finns transportburen kvar?
Ja Atlas 40 finns fortfarande kvar!
Vilka selar finns kvar? Är några små i storlekarna? Jag har en liten hona :)