Ixid-illrar!
Bernard som 6 månaders bebis. Han är storebror! (Föddes två kullar samma sommar)
Här kommer helt dagsfärska bilder på systrarna B.
Jossan: Vad mörk han har blivit. Cilla: Åhh hans nos är ju så mörk och fin. Man ser verkligen att han och Betty är släkt.
Vilken rolig tråd 
Jag sprang omedelbart iväg för att väcka Hobbe men han hälsar att han inte vill gå upp ännu det är helt enkelt för tidigt och det spelar ingen roll hur många fotoblixtrar jag bränner av i ansiktet på honom han tänker absolut inte öppna ögonen så att matte får en bra dagsfärsk bild
Så jag lägger in en lite äldre bild. Så fort hans söta nos kommer fram från myspuffen skall jag försöka ta en ny bild lite senare i kväll.
Hobbe är född 20060806 och kommer från Ixids andra kull han är alltså lillebror. Jag har koll på Bernard att han är Hobbes storebror men hur är det med Triton (Skit) Betty och Bianca vilken kull kommer dom ifrån?
Skit och Bianca är äldre syskon, Betty är lillasyster :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Bernar, Triton, Bianca är storesyskon, födda 20060327
Betty Boop är lillesyster :)
#4 Jag älskar hans svarta nos!! Den blir helt kolsvart på sommaren. Funkar lite som fräknar på honom. På vintern kan den ljusna lite!
Söta flickorna är :)
Har en bild på Lordi som är storebror, tyvärr finns han i illerhimmlen idag.
#12 Hur mycket väger Hobbe förresten? Skit är ju sjukt liten för att vara hane. Liten och snipig. När jag är ute med Skit och Marcello tror dom att dom är olika raser haha.
Tycker inte att det finns någon bild som visar bättre hur liten han är. Nu är visserligen Frodo en ganska stor herre men skillnaden är ju nästan pinsam hehe. Båda är här knappa halvåret men Skit är ett par veckor äldre än Frodo :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
Eftersom jag syns i inlägg #18 Så vill jag visa en bild på Triton när han tar en placering i en klass på illerthriller 2007 (?) 
Storebror & Storesystrar!
#21 Men vad f*n! Det där är knappast tillåtet. Han vann i juniorklassen så tror faktiskt det är hösten 2006.. Så där ser jag inte ut idag haha
Sajtvärd på Iller.ifokus
Yes det är Skit!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#26 Har du dom bilderna?
Man är ju lite sugen på att leta fram lite fler bilder. Man har ju bara sådär, hmm…hur många fodral som helst med skivor?!
Jag mitt ärkepucko har ju döpt dom på ett pedagoiskt bra sätt också så att man vet vad som finns på varje skiva..
Kolla vad jag hittade 
Småsyskonen
En fin bild på Kentucky!
En fil bild på Burton!
En fin bild på Chianti!
En fin bild på Znaggels!
Det är illern till vänster, lillkillen var döv.
En fin bild på Betty!
En fin bild på Sot!
Storesyskon
En fin bild på Melwin!
Det är illern till höger.
En fin bild på Bianca!
En fin bild på Triton!
En fin bild på Bernard!
En fin bild på Lordi!
En fin bild på Tjockis!
Pappa Lucifer
Mamma Mini
Sen finns det en kille som heter Vilse som är absolut äldst. Han var från den allra första kullen där han var den enda som överlevde. Han var också döv, precis som pappa Lucifer.
Jag hoppas att ni uppskattar den här prestationen, för mitt neurofysiologi studerande blev lidande 
# 17 Hobbe är också en liten iller han väger 1,1 kg på sommaren och ca 1,3 kg på vintern. Vi hade en illervalp här hemma på besök och han hade växt om Hobbe fast han bara var 2 månader 
Hobbe viskade just i mitt öra att han tycker det är roligt att han är släkt med Skit han är mycket imponerad av Skit speciellt av att han lyckades krypa ner i den där burken. En helt underbar bild 
Vilka underbara bilder alla är superfina.
Här är ett kort på Hobbe när han tillslut vid 3,5 års ålder övervann sin vatten skräck. Har fått höra att han hade ramlat ner i toaletten som liten hos uppfödaren !? Är era eller har era varit rädda för vatten?
Det är tack vara Ceciliaolucifer som Hobbe nu vågar leka i vatten det var hon som tippsade mig om badlådan med leksaker i. Tusen tack 
Bernard har haft en speciell relation till vatten!
Glöm inte att titta på inlägg #29
Skit gillar också när det är sjögång runt vattenskålen :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
#22 Åhh så söta. Bianca såg så annorlunda ut när hon va så lite :)
#29 Ohh det är ju min favoritbild på Bianca. Hon ser ut som en super mysig nallebjörn
#37 & #38 är ju bara så underbara bilder :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jisses vad snabba ni är jag satt och knåpade på mina inlägg i en timme och fastnade flera gånger i fotoalbumen, så jag är lite efter 
# 29 underbart
du vet väl att det inte är nyttigt att plugga
det är mycket viktigare att leta efter Ixid släkten 
# 31 Där är han
världens roligaste illerbild
har du frågat någon gång hur han lyckades?
#34 hi hi så där gör Hobbe också han drar runt sin vattenskål över hela golvet och jag har inte hjärta att ställa hans skål på en bricka så den finns i hallen där golvet är någorlunda tåligt
Sofie, Det är så speciellt att ha syskon tycker jag. Det är roligt på många vis. Dom har alltid varandra, man ser likheterna och skillnaderna.
#40 Näe, man ska inte plugga för mkt! Man får bara rusktigt ont i huvudet och man äter för mkt godis under tiden.
Vad har ni för vattenskål? Jag har idag en stor och djur keramikskål som står på en badrumsmatta i köket :) ska se om jag hittar någon bild.
# 43
Hobbe älskar slickepotten och det två trattarna sen har jag i princip hela kökslådan där
sen är hundtuggben i hårdplats en favorit också men dem skall han alltid ta med upp ur badkaret och springa och gömma under sängen.
Aha skall genast berätta för Hobbe att man kliar sig som bäst i en glasburk 
# 48, 49 Vilka söta små pojkar
Om jag endå bara kunde få Hobbe att sitta lite stilla eller hmmm öppna ögonen
Vet ni hur stor deras Pappa var?
#50 Pappan var liten, väldigt liten.
Han vägde nog aldrig mer än 1200-1300gram tror jag.
Har för mig att han vägde 1100g när jag hämtade Skit. Den minsta okastrerade hane jag sett!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Men Åh, så söt han är Hobbe!
# 55 Tusen tack 
Han har nu mycket ljusare huvud än förra året ser jag när jag jämför bilder. Han börjar bli en gammal man våran älskling 
Hej alla detta skulle jag har skrivit i Januari men har förträngt det eller nått 
Hobbe hade svullna lymfkörtlar på halsen och det bestämdes med Marianne på Mälarens smådjursklinik att vi skulle göra en biopsi på dem och när vi endå var igång ta bort den förstorade mjälten.
Den 4 januari 2011 var det dax, körtlarna var inte svullna längre så det blev ingen biopsi. Men mjälten togs bort. Marianne kollade igenom Hobbes inre ordentligt och tyckte det såg fint ut inga mera konstigheter.
Det togs alla möjliga prover och den bortagna mjälten analyserades.
Jag fick reda på resultatet ett par veckor senare allt var bra men i mjälten hittades en blodpropp som hade kunnat släppa när som helst och då hade det gått riktigt illa.
Och vi som tvekade på att ta bort mjälten för att den bara var lite förstorad och Hobbe led inte av det. Tack och lov att vi litade på Marianne och lät henne ta bort den.
Hobbe mår superduper bra nu 
#58 Ja, det är nu skiten börjar visa sig hos dom små tyvärr :( Men vilken tur att ni tog bort mjälten!
Skit går på prednisolon sedan några veckor. Han opererades i början av 2010 och då togs ena binjuren bort medan den andra, som också var sjuk, var sammanvuxen med den stora blodvenen vilket gjorde att det den är kvar som innan.
allt annat såg fint ut i Skits kropp.
Men efter bara 4 månader kände jag en knöl, stor som en hasselnötkärna i magen på honom. Så på bara ett par månader hade han fått en stor tumör på bukspottkörteln.
Jag besämde för att inte operera då det ändå gått så fort från första operationen att jag trodde att det skulle vara lönlöst. Och hittills får jag säga att han varit pigg betydligt längre än jag trodde!
Men efter ca 1 år med tumören i magen började han visa symptom på insulinom. Eftersom tumören är på bukspottkörteln var det ett väntat besked. Jag slapp blodprov och fick prednisolon utskrivet. Tumören kan ha blivit aningens längre men är annars i samma storlek.
Men det går ganska fort utför nu… Han är glad och busig. Är med och tigger som få! Men hans kropp börjar ta stryk.. Han är vinglig varje gång han vaknat och har gått ned lite i vikt. Vi får se hur länge han orkar!! Hoppas på några månader till!! <3
Sajtvärd på Iller.ifokus

#24 så ser du iaf ut nu, kanske håret är mer uppklippt men annars så:-P Det är tråkigt att illrar har så kort livslängd. Tur att dom hinner hitta på så mycket oförglömligt och att alla har så speciella personligheter. Huuuh vill aldrig att dagen när någon här hemma blir sjuk kommer…
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#60 äh vad tusan! annan klädstil, 5 år äldre, annan frisyr så jag står fast vid att jag har ändrat mig ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jossan, as pretty as always! ;)

Ja då skickar vi upp en dagsfärsk bild på Jossan från morgonmötet;-)
#63 Passa dig! Reta inte upp chefen säger jag bara ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Äsch! Du hinner lugna ner dej, vi jobbar inte förrens på lördag:-P
# 59 Jag blev så ledsen för stackars Skit/Triton så jag fick en klump i halsen och fixade inte att skriva igår
Vi håller tummar och tassar här hemma för dig storebror hälsar Hobbe.
Trodde aldrig att man skulle bli så här blödig när man skaffade iller men jösses så fel jag hade 
#65 Jag vet vart du bor!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#67 vet du vem mer som bor här? Min alldeles egna vaktiller Aylinh ;)
#68 Det är därför jag tar med mig min kampiller Skit som kan ta hand om henne i dörröppningen medan jag tar hand om dig ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vi har nu fått svar på hormonprovet och det var inget fel jag frågade Marianne om vi skulle ge honom ett chip i allafall men hon tyckte inte det utan vi ser först om svansen blir bättre till vintern. Jag tycker att han är mycket piggare nu och han vill ut och gå igen förut ville han bara gå hem när vi var på promenad. Vi åker till landet i Norrtälje varje helg nu och jag tror att det också har hjälpt att dom får lite omväxling.
På bilden Lillstrumpa & Hobbe
#43 Aaaahhhha! Det är så man ska göra för att få lång hållbarhet på en iller, man konserverar den.

Jag kan inte lägga upp några bilder det står bara error så jag försöker en annan dag 
#66 Den här kommentaren hade jag missat. Jag kan säga att det har gått ganska fort utför för Skit. Han är fortfarande relativt pigg och busar och är med på noterna. Han är dock inte helt nöjd sedan Vicente flyttade in här också och Skit hatar ju andra illrar. De möten som ägt rum mellan Skit och Vicente har visat att Skit börjar bli lite trött och sliten. Han biter fortfarande som en galning när han träffar nya illrar men man märker att han blir trött mycket fortare.
Tyvärr har Skit tappat mycket i vikt och börjar bli riktigt smal och man ser i ansiktet på honom att han börjar bli sliten. Vi får se hur länge han orkar och hur länge han mår bra. Minsta lilla förändring i hans beteende som talar om för mig att något har försämrats och jag kommer låta honom somna in.
Vi hoppas på några månader till med vår lille Skit som är som han är och inte som någon annan!
Sajtvärd på Iller.ifokus
# 74 Ingen fara. Så tråkigt att höra, att det snart är dax för lila Skit :(
Stört omöjligt att lägga upp en bild har försökt med flera olika nu 

oj wow vilken tråd, precis vad jag har letat efter. ska lägga upp lite nyare bilder på Sot (och hennes kompis Kaffe som också bor här)
Den till vänster e Sot. Hon väger ca 500gram nånting på sommaren och går upp till 600gram nånting på vintern. Så hon är ganska liten. Kaffe är ganska liten han också ca 1.2kg väger han.
Sot är från kull 060806

Så fina dom är
kul att se en syster till Hobbe dom är lite lika i ansiktet 

#83 Tack tack :D
#85 tråkigt att höra :( Han är jättefin
#86 Tack
En nyfiken fråga; har/hade era "Ixidare" några konstiga aktiviteter för sig? Athlaz älskade att dra ut kontakten till tvn om han inte fick den uppmärksamhet han ville ha och Kentucky brukade dra ur proppen till badkaret när hon ville upp 
Mvh Jenny
#87 du menar förutom att han bet folk han inte gillade? ;) Skit var manisk på plånböcker! När jag tog fram min väska med min plånbok i så satt han som klistrad bredvid för att möjligen komma åt den. Han öppnade väskor för att ta folks plånböcker och oftast passade han på att rensa dom på kvitton och annat spännande som gick att ta ut :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hahaha!! Vad det hans sätt att säga att du spenderade för lite på honom? 
Mvh Jenny
Jag väljer att tolka det som att han ville dra sitt strå till stacken ;) iaf när han stal mina kompisars plånböcker :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
Haha, det e rätt det ^^
Mvh Jenny

#87. Det är svårt att säga. Illern som djur är ju lite skumm av sig. Men Sot brukar nypas/bitas i fötternna när hon vill leka. inte alltid så uppskattat. Hon är en ganska aggresiv iller och är välldigt känslig för folks energi-nivåer och tycker inte det är så kul med främmlingar.
#92 Tycker det låter som att Soot har en ganska typisk personlighet som många ixidillrar har haft. Väldigt misstänksamma, lite vassa i temperamentet och luriga rent allmänt, speciellt mot främlingar.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#92 Så sant så. Men det vägs upp av att hon älskar att leka och bli jagad och brottas och guttra jämt och ständigt. Jag tror att som mest så är hon välldigt lycklig.
Speciella men älskvärda..
Sajtvärd på Iller.ifokus