Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1450 ggr
Soot
0

Ixids-vallpar

Hej jag undrar hur dom andra valparna från Ixids kullar mår?

Ixids Hona Mini fick två kullar 2006. Jag har en hona från kull nr 2 (födda060806). Hon heter Sot och är fortfarande ett kuttrande energiknippe.

Jag hörde att deras pappa hadde dött för några år sen. Det vore kul att höra hur många som fortfarande lever och hur dom mår. Kanske man kan få en uppskattning hur länge Sot kan tänkas leva. Som det verkar nu är det för alltid. :P

Soot/Hanna Buu

JossanH
0

Jag hade triton från första kullen (eller ja, första kullen var det ju bara en valp i men första kullen 2006) och han levde fram tills i slutet på 2011.. han visade ganska tidigt tecken på binjuresjukdom och opererades för detta. Ena binjuren gick inte att göra något åt och efter bara några få månader efter operationen hade det vuxit upp en stor tumör på bukspottkörteln. Han opererades inte igen men levde gott fram tills vi var tvungna att ta beslutet. En mycket saknad pojk som verkligen hade sina egenheter..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Soot
0

var det bara en valp i första kullen??  jag trodde det var ungefär lika många som kull 2. Nej vänta, det måste ha varit minst två valpar i kull 1 eftersom ixid behöll en (tjockis). Honom träffade jag ju.

Det var ju jätte sorglit.

JossanH
0

Första kullen togs 2005 där vilse var enda valpen. sedan tog hon 2 kullar på samma par 2006 så egentligen är det 2a och 3e kullen vi har valpar ifrån. Mellan dessa kullar skilde det bara 1 valp. Tom färg och könsfördelningen var otroligt jämn :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Soot
0

#3 oj nu får man höra. vet du vem som hadde Vilse?

vet du hur kull 2 och 3 såg ut dvs antal honor och hanar?
(gör lite forskning)

jag har för mig  att betty bop, kentycky och Sot var dom ända honorna i kull 3, vet du om det stämmer?

Strumpan
0

Ja som du vet så finns ju inte Kentucky med mig längre. Sen hade jag Athlaz tidigare (min första iller), som inte finns med mig heller längre. Han fick en anafalyftisk (stavning??) chock i juni 2008 när han skulle opereras. Båda var födda 060806.

Mvh Jenny

Sarah
0

Vilse boded hos mig ett kort tag då Ixid behövde akutpassning efter att ha "kidnappat" tillbaka honom från ett dåligt hem. Sen flyttade han hem till en kompis till henne som även hade en annan valp från henne. Mer än så vet jag inte. Väldigt trevlig iller.

sofie
0

Här hemma bor Bianca, Betty boop och Frasse (Melwin)

Bianca och Frasse är från kull 2 och Betty boop från kull 3. Bianca har blåsljud på hjärtat. Men busar på som vanligt och är den busigaste av dom ännu.

Betty är det fart i och verkar alltid vara på nått uppdrag. Frasse är en lugn herre som dagligen har sina busryck och far fram som en liten galning.

Soot
0

#6 vilse är verkligen den vilsna brodern. :P

#7 skönt att höra att några är kvar i livet än så länge och är pigga och glada. Betty låter som Sot, har alltid nån baktanke eller projekt på gång.

altså

Mamma Mini

Pappa Lusifer*

kull 1 - Vilse

Kull 2 -Bianca, Frasse (Melwin), Tjockis, Triton*

Kull 3 - Sot, Betty boop, Kentucky*, Athlaz*

Är det fler som vi vet om?

JossanH
0

Mr. Lordi som blev avlivad vid typ 2-3 års ålder då ägaren skulle ha barn.. Från första kullen. Silvertomte. En pastellhona från andra kullen.. hette typ pälsen eller något liknande.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Nussen
0

Hej jag har Hobbe från tredje kullen (född 20060806). Han mår jättebra :) Han är opererad för förstorad mjält för ca ett år sedan

Här kan du läsa mer om honom

http://iller.ifokus.se/discussions/4f4447e4d3b4fd5c3b0034a7-hobbe?discussions-1

Nussen
0
Soot
0

#11 Oj tack så jätte mycket för länken. precis vad jag försökte hitta.

Nussen
0

#12 Vad roligt Glad

Sarah
0

Stod i andra länken att vilse var döv… mig veteligen hörde han utmärkt.

JossanH
0

Ja, det var väl "bara" en viltfärgad valp som var döv ifrån första kullen 06?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Soot
0

#15 var det inte någon från kull 3 också? (dvs 060806) Har för mig att den illerns ägare hadde fått honom tidigt och då kom själva med illern när dom skulle besiktigas i oktober. jag kan ha fel

JossanH
0

#16 Det minns jag inte.. Kanske är den illern jag tänker på…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Soot
0

Ja det kan det va… jag har ingen aning.