iller sökes
Hej!
efter bortgången på min lilla vän majsan så söker jag nu en ny iller vän till min sötnos melvin.
enda kravet är att den är kastrerad och vaccinerad!
kön spelar ingen roll, en önskan är att den är bra på toalådan och en andra önskan är att det är en pastellfärgad pälskorv. bitfri är ett +!
kan tyvärr inte köpa en iller som är för dyr så ett rimligt pris tack
jag kan erbjuda:
promenad varje dag, mycket lek och myspys, ett långt och lyckligt liv och en riktigt bra kompis(min pälskorv melvin)
finns det ingen som vet nån vän till mig och lilla melvin?…
Kolla under Omplaceringar/Säljes/Köpes.. Annars om du kan tänka dig att vänta så kommer massa valpar födas snart. :)

#2 Kravet var ju kastrerad och inte så dyr.
Inga valpar säljs ju kastrerade, och de kostar ju en del.
Däremot kommer det en omplaceringssäsong precis som vanligt efter det att folk som köpt valpar inser att de inte hade en aning om vad de gett sig in på.
Finns det ingen i närheten av västerås som har en iller som ni aka sälja? snälla?…

Tror tyvärr du har för höga krav för att få tag i en iller =( Den ska vara billig, kastrerad, vaccinerad och hellst finnas i huset brevid. tror tyvärr inte det kommer fungera. =(
huset brevid har ingen sagt? undrade bara om det va nån i närheten?
vet inte vad du tror billigt är men jag menar runt 1000 lappen…
vill gärna ha en lite äldre, inte nån valp!

#70 Jo men runt 1000lappen så har du ju den i länken i västernorrland

Hur jäkla söt som helst!
http://www.blocket.se/blekinge/2arig_kastrerad_iller_hane_39876050.htm?ca=10&w=3
#8 ja men du kan inte påstå att örnsköldsvik är i närheten? lite för långt för att vara i närheten…
#9 ja han är extremt söt men tyvär för långt bort…

Tåg är ett utmärkt sätt att åka och hälsa på iller annars:)
Det är ruskigt svårt att tajma in en iller som passar ens kriterier och samtidgt är i närheten. Man måste nog ta och tänka lite längre.
Visst, man kan ha tur, och drömillern finns i samma stad. Men oftast får man ta sig en bit för att hämta hem dem.
Om man inte har en uppfödare i samma stad som man ställer sig i kö på valplista hos förstås.
ja jag har kollat tåg till karlskrona men det blir typ 4500 för två personer tur och retur…. annars hade jag åkt tåg…
vad jag vet så finns det bara en uppfödare i västerås och hon ska inte ha valpar vad jag vet…

sista minuten är ju ett alternativ annars. och sedan kanske ni kan välja att bara en av er åker ifall ni verkligen hittar en intressant iller en bit bort

Bor du i Västerås?
Kostade nästa vecka kunde man åka för lite över 1000kr t.or Västerås-Karlskoga. För en person då, men man kanske inte behöver åka två om det är tajt med pengar.
Men 4500 vet jag inte hur du kollade, om du inte bor nån annanstans än i Västerås och bor uppåt Norrland förstås:)
Vi är flera uppfödare i Stockholms- och Uppsalatrakten, det är ju inte så långt från Västerås :) Dock så verkar det inte riktigt vara en valp som du är ute efter om man kollar på dina önskemål/krav och prisklass.

#12 Om det är mig du menar så blir det 2 kullar för mig i år. En planerad parning och en oops kull 
Lycka till med att hitta en iller som passar dig 
//Denise
16# japp det är dej jag menar, kan du pma mig så kan vi prata lite om dina kommande kullar:tror det får bli en valp om det inte kommer någon annan innan dina kommer…

#0 Jag kan eventuellt veta av två töser som kanske kommer kunna behöva ett nytt hem. En pastell och en albino.
Dom finns i Sundsvalls området.
Dom kommer isåfall omplaceras för en symbolisk summa.
Maila mig om det låter intressant: norrskenetsilleruppfodning@hotmail.com
Jag har en hane som behöver ett hem om du fortfarande letar, enda kravet han inte riktigt uppfyller är väl färgen. Fast han har ljusnat otroligt vid pälsbytet nu i vår så Nettan misstänker att han blir pastell.. Enda kravet från mig är att han får ett bra hem! Annonsen finns här inne.
Med vänlig hälsning, Petra
Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu
Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com
#19 En viltfärgad iller kan skifta ifrån allt mellan mörkt viltfärgad till nästan ljusgrå. Ofta med stor skillnad mellan sommar och vinter. Av bilderna att döma är Theo en viltfärgad och kommer så förbli, men med lite olika skiftningar mellan pälsbytens :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#20, har ingen dagsfärsk bild på honom, men han är född viltfärgad iaf:)
Med vänlig hälsning, Petra
Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu
Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com
Jag har en 4årig pastelfärgad tjej som behöver ett nytt hem. Skicka ett PM till mig om du fortfarande letar.