Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 240 ggr
illertjejen
0

Kliställe?

katter gillar ju att bli kliade på halsen då spinner de som en motor iaf de flesta katter:P

hundar har en nerv på magen eller va de som gör att de sparkar me benet eller va man ska säga hundägare vet va ja menar:P

mina marsvin som jag hade för ett tag sen (har sålt de nu) älskade att bli kliade under hakan då kurrade de eller va man ska säga fast de marsvinen va ju lite udda hehe:P men iaf

illrar har de nån punkt som är extra skönt o bli kliade på?:) eller klappade elelr ja va man nu ska säga…

MimmieM
0

Mina älskar när jag kliar dem i nacken.. Då buffas de och knuffas det som tusan :) Nacken och ner mellan skulderbladen, tror de har lite svårt att klia sig där :)

Carpe Diem

lolla87
0

bobby hadade att bli klapad men nu går det! men han avstår helst om han är hel vaken. han tycker mer om nar jag pussar honom vid nacken.

illertjejen
0

är illrar inte gosiga av sej? varför har de all den där pälsen om man inte får gosa o klappa me de då?:P

TottsiGirl
0

Ted är inte gosig alls det är ibland han kan stå still 5 sek om det kliar i nacken annars e han inte mycet för gos.. :/

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

hannis
0

När Indra är trött och nanig vänder hon sig ofta så hon ligger på rygg i knäet och då vill hon gärna blir gosad på magen och under hakan. Hon har ju en vit haklapp och jag tror att det är det området som hon riktigt njuter av att man klappar på mest. Men det är inte så skönt att man kan göra det när som helst, när hon är uppe och springer eller så. Hon måste själv vilja gosa.

ViktorMarina
0

Aiia tycker om att bli pussad/snuttad (alltså att man typ snusar henne i nacken och pussar försiktigt, sen får man gärna säga typ: "m-mm, så fiiin", hahaha) i nacken och på huvudet, sen älskar hon illermassage på samma ställen :)

hannis
0

# 6 hihi vad gulligt det där "pratet" var. Jag förstår precis vad du menar. När jag gosar med Indra brukar jag säga "mmhmm" på ett speciellt sätt. Hon vet vad det betyder och brukar blikna till eller blunda en kort stund och titta mig i ögonen då. Det är hennes sätt att säga samma sak. Så mysigt såå!

ViktorMarina
0

#7, ja precis! Haha, vad glad jag blir att nån mer gör så! Aiia brukar också göra precis som du beskriver när man låter så, titta på en och bluuundaa saaaktaaa och se förnöjd ut.. Så mysigt! :D

Smeagol
0

Smeagol älskar att bli killad på öronen, han somnar nästan direckt när man killar där. annars så kan man klappa han vart som helst nu för tiden =) fast bakom öronen är favvo stället,. frallan har ja ej kommit på nått som han riktigt gillar ännu men de kommer väl dä oxså. smeagol var inte alls så kelig de första åren.

ferretgirl
0

Min Nanooq har också kliställen på magen som en hund. Det ser jätte kul ut när jag kliar honom och båda baktassarna går i 190 samtidigt. Men det är faktiskt bara han som har dessa kliställen, dom andra 8 har jag inte märkt något sånt på.

Sara
0

Nacken!

Sara

Strumpan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Athlaz älskar att bli kliad precis bakom frambenen och mellan skulderbladen.

Mvh Jenny

Alwyn
0

På baksidan av baklåren haha. Kliar man där på Tomte så storm-trivs han och sträcker ut benen!

babsan
0

#13 hahaha, så gör våran hund ;)

sarae
0

mina älskar att bli kliade mellan nacken och ryggen..stitch blir som ett upp å ner påvänt U och står på Tå….rickie gillar inte kontakt över huvudtaget ;)

ferretgirl
0

#15# Det har jag Lilleman som gör, han är jätte högt upp på tårna bara för att pressa ryggen mot mina fingrar när kliar honom där.

skitminken
0

våran tycker om o bli kliad på öronen, då håller han på och sparka med bakbenet så som en hund brukar göra, se så kul ut..