Strumpan och hennes frågor...=)
Ni som har skaffat flera pälsar,har ni valt att skaffa en valp eller en omplacering? Jag hade nämligen tänkt att jag skulle skaffa mig en korv till men då har jag fuderat på vad som är lättast, att skaffa en omplacering, men är risken för bråk större då? Skaffar man en valp,är det lättare att få dem att bli kompisar då? Athlaz kommer att vara 1år då. Han gick jättebra med Veslans Kentucky, men det betyder ju inte att han går ihop med alla… Vad anser ni???
Mvh Jenny

Som jag har förstått det så accepteras nästan alltid en valp ganska fort av en vuxen iller medan det är väldigt olika med omplaceringar (vuxna alltså) Ibland funkar det jättebra, ibland tar det evigheter och ibland går det inte alls
Precis. Jag har ju läst massor av inlägg här inne, om alla som har haft problem. Mitt problem är att jag kan inte spärra av min lägenhet när jag inte är hemma om det skulle bli bråk….
Mvh Jenny

då kanske en valp är bra=??
Här hemma har det gått bäst med valp. Våra två första illrar va två omplaceringar som bott ihop hela livet. Och dom hade förmodligen inte träffat någa andra illrar på 3 år. Så när vi fick hem våran tredje iller som va valp hade hanen lite svårt för henne. Men sen flytta vi och dom funka jätte bra ihop efter det. Sen kom en omplacerng som inte gick ihop med illrarna i sitt hem. Hon är speciell så det va lite jobb. Men efter några månader så funka det bra. Sen kom en valp som det inte va någre problem med alls och efter det kom hennes lilla syster också valp och det gick bra det med. Så nu har vi 6 illrar och det är oftast bra stämning mellan alla. Gamlingen kan ge prinsessan nått tjuvnyp ibland och Minstingen kan tycka det är kul att jaga gamlingen för hon blir så arg. Men oftast sover dom alla tillsammans och det är inge läger här.
Ok, då kanske det är bäst med en valp då ;)
F*N vad kul, jag ska skaffa mig en valp till!!!!!!!!!
Mvh Jenny
Jag ska oxå försöka med en valp ..min nuvarande farbror där hemma kan vara lite grinig mot nya illrar men när vi har provat med en valp verkar det ha gått bra.. så ja hoppas det blir så även senare när våran lilla valp flyttar hem till oss… håll tummarna
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Håller tummarna ;)
Mvh Jenny
#7 Tackar jag för :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
*Tihi*. Bered dig på en valps mobbning av sin ägare;) Jag har märkt att skaffa sig en illervalp är som att ta vatten över huvudet. KUL men ojoj. Och nu ska jag ge mig ut på det djupa igen och jag kan knappt berga mig!!!! =)=)=)
Mvh Jenny
har man bara en iller så blir den nog glad över vilket sällskap som helst. Sällan det blir några problem då vad jag förståt. Jag förespråkar omplaceringar framför valpar då det finns massor som behöver ett nytt hem.
Mina illrar har ofta hamnat hos mig som omplaceringar pga avlivningshot.
Den gången jag köpte valp gick det bättre att introducera än när det flyttade in en vuxen omplacering.
Sara

Jag skulle köpt en omplacering men det var en annan som fick honom, men vi träffas och så ibland iaf och dom går jättebra tillsammans och gjorde det sen början :) men nu ska jag iaf ha en valp och jag har inte vågat sätta ihop Bab´s med en valp en eftersomatt hon ofta är kaxig…men men, hoppas bara på att det går bra =)

Överlag brukar det vara enklare att få en valp att bli acepterad snabbare. Visst kan det funka lika bra med en omplacering. men det blir oftare bråk med en omplacering än med en valp.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars