Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 168 ggr
TanjaS
0

Groggie behöver en psykolog?

På sista tiden har Groggie haft ett konstigt beteende. Hon somnar vid tidningarna i bajslådan eller också så lägger hon sig och gnuggar sig så hon får bajs på sin päls. Får bada henne åtminstone en ggr om dagen. Hon verka strunta i detta. Får duscha henne då hon e smutsig. Skulle nån se henne då skulle man väl tro att de är vanvård. Funderar varför detta beteende om hon behöver en psykolog eller nån konsult för självförverkligande…

Tesan
0

Knepi iller ni har, låter som om det är ett litet konstigt beteénde er tös håller på med! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig för jag har aldrig varit med om en iller som gör så, men oftast så brukar avikande beteende komma av en anledning, har ni nyss ändrat något runt hennes vardag? Kanske é det av ren protest, nä ja vet inte, hoppas att du får lite råd här inne som kan hjälpa dig!

Lycka till

AlbaStiffler
0

Kanske är det en protest mot att hon känner sig för ren. Och det blir en ond cirkel iom att ni fortsätter att tvätta henne. Men hur 17 ändrar man beteendet? Man får väl försöka se till att eliminera bajset tills hon slutar, dvs vända sida på tidningen fort som tusan… Låter svårt att hinna med alla, men …

Ceciliaolucifer
0

Jag säger som alla andra: Oj!

Jag har inga erfarenheter av det här. Men min Hugo älskade att sova i toalådorna under en period av 3-6 månader. Titt som tätt när man skulle tömma lådorna så låg det en iller där :) Han var valp vid det tillfället, så det förklarar allt! Glad

TanjaS
0

Vet ej varför hon beter sig så kanske e hon stressad av att var och varannan helg åka bil till och från pojkvännen… Hon e ju 5,5 år gammal så hon är ingen ungdom längre…