Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 659 ggr
Bogey
6

Men fatta då !

Ibland önskar man att man alltid hade en filmkamera igång. Nu hade jag tyvärr inte det, men man kan i.a.f. konstatera att illrar inte direkt är några dumma djur. Denna lilla korta historia utspelade sig idag runt lunch.

Jag höll på med att göra iordning en lite enkel lunch åt mig och familjen och jag hade Bogey svansande runt i köket. Dock inte på de vanliga viset runt fötterna för att tigga gosaker utan han gjorde lite vidare lovar, men jag hejade lite på honom när han passerade mig medan jag fortfarande pysslade med lunchen.

Efter en stund la han sig ner platt på golvet och låg och stirrade på mig och eftersom han såg lite rolig ut så stannade jag upp i mina sysslor och börja prata med honom.

Då reser han sig upp och går mot mathörnan vi har i köket medan jag fortfarande pratar med honom, men istället för att börja äta så vänder han sig om alldeles vid mathörnan och blänger verkligen på mig med en kroppshållning som antyder "Men fatta nått då, dumma människa!"

Jag inser då att han faktiskt försöker säga mig nått så jag tar några kliv framåt så jag ser runt skåpet som skymmer matskålen och mycket riktigt. Matskålen var tom. Så det var bara att hämta foderpåsen och fylla på och en nöjd Bogey ställer sig direkt och äter.

Så hela tiden han gick lovar runt mig så ville han fånga min uppmärksamhet och den här "dumma" människan fattar ingenting

HannahRönn
0

Hahaah jaa de är verkligen mkt intelligenta och roliga djur. Har blivit väckt mitt i natten av att en arg iller "klöst "mig för att sedan hoppa ner och ställa sig demonstrativt vid den tomma matskålen.

JossanH
2

Haha, men så dum var inte husse för tillslut fattade han faktiskt! :P

ibland blir man förvånad över hur smarta dom är. Gav dom kött i köket med avspärrningen i dörrhålet. Marcello hämtade kyckling, la det vid avspärrningen, grävde för att visa att han ville över till andra sidan och precis när jag skulle lyfta över honom tar han ett stadigt tag i kycklingen så den också följer med ut. Och på så vis kunde han gömma den precis där han ville, vilket tydligen inte var i köket… ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

kredka
0

Hahahahah det är såå roligt med att dem precis vet vad dem vill och sedan försöker att säga det till oss på massa olika sätt :D alltid lika bedårande :D jag har en fin fin iller hemma som sätter sig på stolen med rumpa och framtassar lägger han på bordet där vi brukar äta mat och väntar…då får han dricka vatten ur glass som vi serverar framför han och en godis bit som han äter fortfarande sittande vid bordet :D

(ja, vi torkar bordet sedan ordentligt innan vi själva ska äta :P)

Välkommen till ferretplanet.se :)

Gottfridsson
0

Underbara Bogey pojken.  Det är nog tur att vi inte vet vad dom anser om oss Skrattande