Aja baja
Hej alla illervänner.
Idag har våran lilla illervalp Kiba fått en massa personer att blöda :/
Hon är inte så farligt bitig nu förtiden men ibland har man otur.
Jag och min sambo åkte till min mamma och pappa för att det var morsdag och
vi byggde upp en liten hage åt Puni och Kiba.
Pappa stog vid grillen och grillade kycklingkotletter som var mycket smarriga.
Sen kom han och skulle ta upp Kiba och titta eftersom hon hade växt så mycket sedan
han sist såg henne.
Men istället så fick han en illervalp fast i sitt finger. För hon trodde inte att det
var ett finger hon höll fast i utan en kycklingkotlett. Då skulle jag hjälpa pappa att bryta
upp hennes underkäke eftersom han inte viste vad han skulle göra.
Men desperat ville hon ha tag i "kotletten" igen och bet sig fast i mitt finger.
Senare under dagen tyckte mamma att hon skulle mata dem med lite kyckling som blivit
kvar. Det slutade med att Kiba på samma dag fick 3 från min släkt att blöda.

Hahaha, duktig tjej =P
det där är vanligt hos bitiga illrar.. dom liksom tuggar sig fast och tar nya grepp i vad dom kommer åt när man håller på att få loss dom.. Stackars dina släktingar! Hoppas hon har lite mer hyfs nästa gång hon kommer på besök ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

hahaha, stackarna :P
Hade det inte varit lättare att bara ge henne en bit kyckligkotlett?

Sara

Sen när finns det kycklingkotletter? *flin*
Kan nog vara smartare att hålla fram en kycklingbit framför henne när hon bitit sig fast så kansdke hon byter bett. hehehe… Vilket litet monster. :)

he jo, men pappa tänkte ju inte på det. Och jag skulle bara hjälpa honom. Och hon bitts inte sådär annars. Hon måste ha blivit tokig av lukten. Och mamma skulle ju ge henne en bit kyckling :P

Såklart man hugger om det luktar gott.
Min pappa är bonde med mjölkkor. Och även när han är nyduschad (och vi människor tycker att han inte luktar något) så känner min supersnälla iller Alba att han luktar ladugård/djur och hugger honom så fort hon får chansen. Och då ska man veta att Alba är väldens snällaste som aldrig gör en fluga förnär och som under de 7 år jag haft henne bitit mig max 2 ggr (varav den 1a gången var när jag hämtade henne som valp). Så det är rätt otroligt hur hon reagerar på hans doft, som inte vi ens anar. hehehe…

Oj nej det var inte ofta. Våran 11månaders Albinohane Puni är också sådär supersnäll. Han tar tom fint när man ger honom kött osv. Men ibland när han slickas så biter han av någon konstig anledning.