Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 597 ggr
Smeagol
0

O.T Piercing!

Ni som har piercat bröstvårtan/vårtorna hur ont gjorde det?? var det nå koplikationer?? Hur lång tid tog det att läka?? Hur visste ni villket bröstvårta ni skulle ta i?? Valde ni själv eller hjälpte piecrasren till att välja?? Måste man ha ring i början?? eller kan man ha stav?? Hur funkar det om man vill skaffa barn sedan?? tar man ur piercingen då??  Berätta gärna allt. Ni får även visa bilder om ni vill och törs. hihi Funderar på att göra en piercing i bröstvårtan men är ej säker. Det tog ca 1 år för min piercing i naveln att läka och är rädd att det blir det samma i bröstvårtan eller värre!!

[jenkass]
0

jag hade vanlig stav i början och jag valde själv vilken sida jag ville pierca i (vänster). Efter ca. ett halvår så började den vara å grejer, skitäckligt.. å dom på vårdcentralen kunde inte göra något åt det så fick gå till sjukan. Å där visade det sig att smycket hade något virus av något slag, så jag fick ta ut smycket en tid å käka tabletter å smörja in med nån salva. Men jag ville ju ha kvar piercingen så jag gick bara å köpte en ny stav å satte i den. Å nu är den helt läkt å fin =)

Det gjorde inte ont men det kändes ju lite obehagligt när man kom ut och frös (var vinter när jag gjorde det) ;)

och det ska inte vara några problem när man får barn, man kan ju ta ut den om man känner för det när man ska amma å så, men det är ju bara att sätta i den sedan igen.

[tiiia]
0

hehe till o börja med vill jag påpeka att jag gärna skulle visa dig hur den ser ut, men det är nog inte så bra att lägga en sån bild på ett forum där det är många barn och vuxna som kan ta illa upp..

Jag har bara haft min piercing i 2veckor men den har redan läkt klart, jag valde den högra bröstvårta och valde att sätta ring ifrån start. När jag skulle ta piercingen sa de att det skulle ta mkt längre tid att läka om man satte i en ring än om man satte i en stav. Så deras förslag var egentligen att jag borde haft stav först och sedan bytt till ring.

När det kommer till smärtan så kan jag säga att det kändes väldigt annorlunda gentemot de andra piercingarna jag tagit. Först när den gick igenom huden på ena sidan så sved det mest, men när den skulle ut genom huden ifrån insidan så gjorde det faktiskt riktigt ont. Tack o lov så hade jag en duktig piercare som påminde mig om att jag skulle andas ut när  han tryckte igenom kanylen. Då känns det faktiskt lite "mildare".

Man måste nog inte ta ur piercingen helt om man ska amma, men det kan nog vara en bra ide att ta ur den just när det är dags för ammningen. Nog för att piercingar påstås sitta bra, men det är nog lätt att barnet råkar få loss ringen/staven vid själva amningen.

Läkningen kan ju vara rätt så svår för många, till mig sa de att de problemen som man haft när man piercar naveln förmodligen kommer att komma när man gör sin bröstpiercing. Men det är ju inte säkert.

Bör påpekas också att man inte skall tvätta sin piercing för många gånger per dag, minst en gång per dag och max 2ggr per dag. Tvättar man för lite så är det risk för infektion, men om man tvättar för mkt så får "såret" ingen chans att läka. Dessutom fick jag tipset att ha en liten "duk" (typ en sån man tar bort smink med) i bh'n så att piercingen inte skaver så mkt.

Smeagol
0

tackar för era svar!

#2 aj aj..känner vad ont det gör=( Ja men du jag har nog dig på msn om ja ej mins fel?? jag heter iller_smeagol@hotmail.com om du vill skicka bilden där??

1# Gjorde min navel piercing när det var vinter så vet hur de känns, fast de är nog mycket värre med bröstvårtan.

När man tar hål i naveln så sticker de ju in nån platsgreje som de för in smycket med?? såg ej riktigt hur hon gjorde men kommer ihåg att det gjorde ont som faaan! Gör de likadant i bröstvårtan eller??

Vad sick ni betala för det?? Fick ni nå tips på nå medel att göra rent piercingen med??

[tiiia]
0

när jag tog min så följde det med rengöring som är jätte bra. följer det inte med i priset så borde de ha så att man kan köpa bredvid i alla fall. ika annars på barbarella.se. de har jätte bra rengöring. (red inlägg eftersom länk ej fungera)

jag vet inte vad det är för platsgrej du menar faktiskt?

När han gjorde min så märkte han först ut vart hålet skulle sitta, tvättade rent och fint, sen tog han tag i bröstvårtan med tummen o pekfingret och tryckte igenom en ganska lång "nål" som fick sitta en liten stund, sen tryckte han igenom den och tryckte in smycket.

[tiiia]
0

#5 mitt msn "dödar" min dator så fort den kommer igång så jag kan inte vara inne på den :'(

HermanJens
0

Det gjorde ont att ta piercingen men det läkte på drygt 2 veckor.

När jag gjorde så tryckte han en nål emellan nån slags stor ihålig pincett. sen satte han i smycket,

Jag gjorde rent med tattoo rengöring som också va till piercingare som jag köpte där jag tog piercingen.

Jag betalade 500 kr.

Smeagol
0

#4 villket smycke menar du?? kolla på länken själv.

Men de man kanske ska fråga är : har era tidigare piercinga läkt bra?? För mycket hänger ju på om man själv har bra läkkött oxså.

"Läkningen kan ju vara rätt så svår för många, till mig sa de att de problemen som man haft när man piercar naveln förmodligen kommer att komma när man gör sin bröstpiercing. Men det är ju inte säkert." Det är det som ororar mig.

Hur går det att sova då?? Tänkte på de. jag ligger ju alltid på höger sida och sover. så de känns som att det skulle vara ngt komplicerat att sova om man gör det på den sidan. fast de är väl mycket psykist oxså. när jag hade piercat navlen så ville promt ligga på magen fast jag oftast inte brukar göra det. haha.

[tiiia]
0

#7 vad mysko. jag länkade till sidan med aftercare till piercing. men det verkar ha blivit konstigt :S

jag sover på samma sida som jag har piercingen. Nu i början har jag sovit med en sportbh på mig för att ringen inte ska böja sig åt fel håll. Men läkningen har inte påverkats av det.

Mina tidigare piercingar har läkt olika bra. naveln hade jag lite problem med, mkt var och så. Läppen var det inget problem alls med. Men enligt han jag pratade med så kan det ha varit så att jag tvättade och pillade för mkt med den i navel.

HermanJens
0

Min navel piercing tog ett år att läka..det kom ut nåt som såg ut som köttfärs som hängde i naveln.

jag va tvungen att ta ut piercingen men jag satte direkt in den igen och började med alsolsprit

sarae
0

min bröst piercing gjorde inte ont att göra..däremot gjorde det ont när den läkte…efter ett å värkte det tillslut hål i mitten av börstvårtan så jag fick 3 hål. OBS det var ingen infektion eller så, det bara blev så. Så jag fick ta ut den..man kunde liksom se staven igenom…urrrk.

[jenkass]
0

mina andra piercingar har läkt jätte fint… Och det gick bra å sova med bröstpiercingen, men tror nog det är att rekommendera stav då ring är lite mer "i vägen" när man sover.. min piercare rekommenderade stav då jag var tjej och använder bh och så…

illergudrun
0

hej!!

jag har4 själv varit piercare ett tag men håller mig till att bara tattoera nu..

det gör ganska ont att pierca bröst vårtan….jag har i båda å gjhort de själv.

om du ska pierca dig, gör det nu innan värmen å bad, de flesta piercingar som infekterar är i bröstet på en tjej, därefter på killar sedan i navel. Anledningen är att vårtan sticker ut.. det kan vara ganska svårt att få de att läka i brösten.

jag föredrar stav i början pga att ringen snurrar ju runt å risken för att smuts kommer in ä större.

val av bröst är juh en smak sak, ja valode högra först, pga att ja ä högerhänt tror jag…

lycka till tjejen kram kram

illergudrun
0

glömde säga..tvätta inte med bomull eller bomullspinne, små trådar kan fälja med in. använd dig av gasbinda eller dyligt.

tvätta inte för ofta då retar du bara såret.

Smeagol
0

tackar för alla svaren. känner att jag blivit lite klokare=)

Men jag ska inte göra det ännu om ja nu ska göra det alls?? Men i så fall blir det när det är vinter. Man måst eju njuta av sol och bad när det är sommar=) Tog ca 5 år innan de riktigt blev bestämt med navel piercingen så jag kan vänta tills ja känner mig säker på min sak!!