Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 452 ggr
[AndreaPirlo92]
0

tips på uppfödare!

Jag har letat förgäves efter uppfödare. Jag bor i Småland och kan tänkas köra en bit, men det känns som om alla uppfödare finns evigheter härifrån?? Och när jag väl hittat en uppfödare har dom inga valpar. Tips från er här på uppfödare? Kan även tillägga att det blir min första iller Glad

Hayley
1

uppfödarlistan näst längst upp i menyn? där står alla som är här listade.

[AndreaPirlo92]
0

Jag kollade den, men inga i närheten har några på G :(

JossanH
2

Då får du nog leta dig utanför ditt län.

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
3

Ofta får man åka en bit för sin iller. Inte alltid man har sån tur att den finns hos grannen. Men ibland händer ju även det förstås:)

Är du ute efter valp rekommenderar jag att du kollar efter en uppfödare som passar dig och det du är ute efter i en iller. Kontaktar dem och sen sätter dig och åker tåg. Då får du en mini-semester på köpet:)

Odis
0

Jag har märkt att många uppfödare och ägare håller hus hemma i uppsala trakten, det är en bit att åka men så värt det. Jag bor i Göteborg och funderar på att köpa ifrån Uppsala det blir en bit att åka men ack så roligt att planera och inreda transportbur för den långa resan=) Sedan är uppsala en otroligt trevlig stad så jag håller med föregående inlägg det blir lite som mini semster

UlrikaD
0

#5 Är det valp på gång snart? Grattis i förskott:)

Odis
0

#6 Ja vi har varit illerösa i snart ett år Odis dog på midsommarafton förra året så vi bestämda att inte köpa valp då trots att det fanns valpar som vi ville ha, men vi kände att det skulle bli ett taskigt val mot den nya valpen, för vi var ledsna och skulle bara leta efter "Odis" så vi beslöt att vänta till nästa kull omgång. Så nu har ju parningar och sådant börjat så vi väntar spänt på kullarna^^

illernettan
1

#0 OM allt går vägen så föds det en kull valpar här, typ på söndag Glad. Vi befinner oss strax utanför Skövde.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

skrollan
0

Vart i småland bor du? :)

[AndreaPirlo92]
0

Jag bor i Ljungby :) illernettan, skövde är ju lite närmre än uppsaala :) har du någon hemsida man kan besöka?

illernettan
0

#10 Kika in på manskapet på AMHS Illertorgs hemsida, www.amhs-illertorg.se Där ser du föräldrarna och kan läsa lite om dom.

illernettan
0

#10 Förlåt, jag glömde…….Skäms

Det är mellan Bonitas Charisa Amitola of Indianferret och Musters Parzival det har parats.